A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Scenic (2009)

Scenic 1.5 dCi (110LE) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Azért ezekre jobban is odafigyelhettek volna

Szöveges ítélet

Újonnan vettem most nyáron(2016) ezért még a megbízhatóságról nem tudok sokat mondani, de rengeteg apró részlet idegesít. Egyébként ez egy BOSE edition, tehát a fullextrás listáról alig 1-2 cikk hiányzik csak.

Legrosszabb talán a vezetőülés, izzadok benne pedig szövet a huzat, de mintha lenne alatta valami nejlon, az utasülésben pedig nem. Amikor a nejemmel cseréltünk, aki egyáltalán nem izzadós ő is megerősítette, hogy bizony a vezetőülés izzaszt. Egyébként nincs ülésfűtés a kocsiban, nem az maradt bekapcsolva. Ez így eléggé szar.
Innentől kezdve nincs fontossági sorrend csak írom ahogy eszembe jutnak.

Ablaktörlő:
-Nagyon nagy a szélvédő tehát jó hosszú lapát kell rá ami nem elég merev, felfelé gyönyörűen lehúzza a vizet majd visszafelé a száraz ablakon elkezd beremegni a lapát és nem csíkokat hanem vízfoltokat hagy maga után.
-Amikor poros ablakot lemosnám akkor a spriccelésre azonnal ráindítja a lapátokat, tehát a lapátok a száraz ablakot smirglizik a porral, aztán a második törlésre megérkezik a víz. (Megjegyzem az 6 évvel régebbi majdnem fapados roomster megvárja hogy vizes legyen az ablak). Egyébként 100 fölött csak a szélvédő alsó felét lehet érdemben lemosni, a szemem elől még pont el tudom takarítani a rovarokat.
-A szaggatott törlés kizárólag az esőérzékelővel működik ami elég bénácska, van hogy folyamatosan törli a majdnem száraz ablakot, ill van hogy elég lusta amikor már alig látok ki, van ugyan egy kapcsoló amivel sugallhatjuk a szenzornak hogy mit szeretnénk, de a hangsúly itt a sugalláson van. Ez így eléggé szar.

Belső visszapillantó.
Fényérzékelős, elektronikusan besötétedik. Nappal alig van látható különbség az oldalsó és a belső tükör között, majdnem minden ugyanolyan színű mindkettőben. Sötétben viszont úgy besötétedik hogy egy kivilágítatlan autópályán csak fénypöttyök látszanak benne és semmi más, míg az oldalsóban pl azt is látom hogy milyen színű a mögöttem haladó autó. Nagyon sok hasznos információtól foszt meg.
A fényérzékelőt ha letakarom akkor valamennyit világosodik a kép, de nem annyira amennyire szeretném. Ez így eléggé szar.

Automata világítás.
Az pont nem érdekel hogy kívül melyik lámpa ég éppen, csak azzal hogy átkapcsol a műszerfal és a központi kijelző fényét is erősen lehúzza sőt a gps-t is átkapcsolja éjjeli módba (fekete háttér, szürke vonalak). Van hogy még a lemenőfélben lévő nap, vágod amikor még vakít mert már a lehajtott ellenző alatt égeti porrá a retinát, na akkor egy épület árnyékában már átkapcsol éjjeli fényre és hiába jövök ki az árnyékból, úgy marad. Általában a nap közepén, alagútból ki-be-nél jól kapcsolgatja a fényeket, csak korán reggel meg estefelé csinálja a hülyeséget, gondolom figyelembe veszi az időt is. Tehát a gps meg ottmarad feketén minimál háttérfénnyel miközben a szemből érkező kombájnt csak akkor veszem észre amikor az már kitakarta a napot. Ez így eléggé szar.
Nos ki lehet kapcsolni a műszerfal és a kijelző auto-elsötétedését, és akkor lehet látni délután a képernyőt de akkor meg ugye éjjel vakít. A műszerfal fényét még tudom manuálisan egy görgővel szabályozni (a volán pont kitakarja, tapogatva lehet csak megtalálni vezetés közben) de a kijelző beállításaihoz csak sok lépésben lehet eljutni, viszont egy gombbal el lehet sötétíteni, ha ismert utakon járunk.

Klíma
Ez az első kocsim digi-klimával. Rühellem. Nyomogatni egyesével a gombokat százszor. Ráadásul ha túl gyorsan nyomod csak minden másodikat veszi be. Pl szar hogy ha nyáron a 30 fokban klimával (mondjuk 26-ra állítva) mentem valahova, este meg indulok vissza, már csak 20 fok van, autópályán tehát nyitott ablak nem játszik, jó lenne a kinti 20 fokos levegőt csapatni ehhez min 12szer kell megnyomni a hőmérséklet állító gombot, kétzónás, tehát 24szer (az utasoldalihoz rohadtul útban van a sebváltó) ha nem szeretném hogy a másik oldalon meg fűtsön. Ha lenyomva tartom akkor másodpercenként ugrik fél fokot, nem, nem gyorsul fel egy idő után. Tehát fél percen át nem a vezetéssel foglalkozok hanem kvázi smst írok.
Szemüveges vagyok tehát ha sportolás után kicsit megizzadva beülök akkor kell hogy a pofámba is fújjon hogy a szemüvegem ne párásodjon, ugye ilyenkor a szélvédőre is csapatni kell általában, és a béna digiklímán egy gombbal lehet rotálni hogy hova fújjon, több kombináció is van, egyetlen ami nincs: ablakra és arcba. Najó ez egy kicsit egyéni probléma.
Ezek a gondok nem léteztek a régi tekerős, vagy tologatós klímákkal.
Egyébként a szuperösszezsúfolt motortér átka hogy a szellőzőrendszer csatornáit átmelegíti a motor, 15 fokban is kvázi fűt, a klíma LO állásában is langyos levegő jön be, ezért napsütéses 20 fokban is már be kell kapcsolni a légkondit.
A tükörfűtés pedig csak egyetlen gombbal aktiválható a "MAX" -szal, ami egyszerre kapcsolja a hátsóablak és a tükrök fűtését és csapatja a jeges 9es beaufort szelet az szélvédőre.
Ez így elég szar.

Start&Stop
Nekem eléggé fontos a környezetvédelem, (már az előző kulcsos autómat is leállítottam a pirosoknál) ezért eléggé örültem ennek, de koránt sem mindig áll le a motor amikor megállok. Ugye ez akku töltöttségétől függ, (tehát ha túl alacsony nem áll le, vagy ha leállt és közben esik le akkor magától újraindul) és gyakran nem tűnik indokoltnak hogy ne álljon le, pl ugyanúgy használtam a kocsit mint előző nap, amikor ugyanazon az útvonalon minden lámpánál leállt, ma meg egyiknél sem. Van hogy pár km után újra leáll, de olyan is volt 40km-t mentem városban és csak az utolsó 10en állt le.
És ha ennyire érzékeny akkor nem értem, hogy nyitásra miért kell felkapcsolni mind a 7 utastér lámpát (van fénymérő ugyebár, 2 is) valamint mindkét kijelzőt is. Továbbá minden nyitás-zárásra a a tükrök ki-befordulnak és elindul az üzemanyagpumpa is. Cserébe van egy funkció ami csak az esetek felében üzemel, fasza akkor. Ha meg a gombbal nyomom ki a motort akkor nem csak úgy beröffen, hanem izzítózik meg minden, ráadásul gombbal leállításkor mindig behúzza az auto-parkolóféket, ez akkor old ha az autó megmozdul, tehát ilyen nagyobb gázzal is kell indulni, ilyenkor könnyű lefullasztani.
Ez így eléggé szar.

Parkolófék
Amikor gombbal leállítom akkor automatikusan behúzza. De behúzhatom én is egy gombbal járó motornál vagy ha az auto start&stop állította le a motort. Viszont nem oldhatom ki, csak ha a gázpedállal elindulok valamerre. Hiába van egy két irányba billenős gomb, csak behúzni lehet kiengedni nem. Ha hátrébb kéne gurulni 20 centit hogy betöltsem az ablakmosót akkor be kell indítani a motort, tökre felesleges.
Ez így eléggé szar.

Tempomat
2km/h-ként lehet csak állítani és csak páros számokra. Sosem tudom 1 percnél tovább felvenni az előttem haladó sebességét. Emelkedőkön meg nagyon béna, mondjuk ha 50nel nekimegyek akkor akkor szépen lelassul 45ig, akkor észbekap, lepadlózza, felnyomja 54ig és onnan lassul vissza.
Ez nem a világ vége, de engem zavar hogy kövérgázzal megy fel amikor fele annyi üzemanyaggal is meg lehetne oldani.

Központi kijelző
Mindig le kell okézni valami figyelmeztetést minden motorindításkor.
És ha vezetés közben nyúlok a az érintőképernyőhöz (mert pl a távirányítóval nem lehet madártávlatból térképnéztre váltani) akkor feljön egy figyelmeztetés amit le lehet okézni és eltűnik és utána lehet szabadon nyomkodni a képernyőt, akkor nem tökre felesleges? Csak még két másodperc amíg nem az útra nézek.
A távirányító, nem tudom mi a pontos neve, ami a könyöklőn van, van rajta egy joystick, egyszer már volt hogy nem reagált az "enter"-re. 3 hónapos a kocsi.

A telefonnal könnyű volt párosítani, de ha az autón keresztül hívunk valakit akkor egy viszonylag rövid és spanyol előhívójú számként látszunk. Nem tudom, ez normális? Egyébként Svájcban élünk, itt vettük.

Valóban 4 litert eszik csak saját bevallása szerint, de mondjuk ebben mindig van némi autópálya 80nal. Legnagyobb fogyasztása 5,4 volt, 2en sok csomaggal, 140nel, légkondival Berlin-Varsó. Legutóbbi tankolásnál úgy tűnt hogy kicsit azért alászámol.

Hibalista

- 2 hónap alatt 2 szélvédő repedt el kőfelverődéstől.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2015
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Roomster 1.2 TSI Style Következő autója?
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Scenic 2009 (2011)

További ítéletek (6 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)