Tutu, a szuperkényelmes szépség, ám egy ipari hulladék
Szöveges ítélet
Szerelem első látásra! A Renault szalonban pillantottuk meg. Dögös forma, ízléses belső, szuper kényelmes minden. Elképesztő rakodóterek, kütyük, meg minden. Thália után, mintha egy új dimenzió nyílt volna. Gyorsan meg is szereztük. Biztonságérzetet adott, kéynelmes volt, és jó volt vele autózni. Az 1.6-os motorral ugyanakkor nem lehet nagyot villantani, de autópályán is jól vitte a kasztnit. Az elektromos kézifék zseniális! Nem kell vele foglalkozni. Leálláskor fölhúzza magát, indulásnál, leenged. Ha útközben kell, akkor egy apró ujjmozdulat és kész. Aztán a nagy kedvenc: "belső kommunikációs tükör". Amikor először elolvastam a nevet, már akkor nagyot röhögtem rajta. A lényeg: visszapillantó fölött egy lehatható tükör, amivel a hátsó sor látható be.
Scenicünkkel jó pár kellemes kirándulást tettünk: nyaralás, hosszúhétvége, miegyebek. Hatalmas csomagtérbe belefér minden, és a könyöktámasz is jól funkcionál: cd, gps, bármi tárolható. A hűtött kesztyűtartó is jó szolgálatot tett, és az első ülések hátán található fölhajtható asztalka is útközbeni eszegetésnél. Rengeteg fiók, doboz a különböző lomoknak...Fényre sötétedő visszapillantó...szóval szép kis fölszereltség. Kéynelmileg imádni való, nagyon kitalált, lágyan ringatózó autó. ha csak ezt nézem, 10-est adnék rá. De mivel állandóan volt vele valami baj, ez igen csak csökkenti a jó összképet. Tulajdonképpen nagyon szerettük, de bosszúságokat is okozott. A megérte-e a pénét kérdésre is nehéz válaszolni: mert igen is meg nem is.
Ám sajnos a minőség- hát, az már az elején kiütközött, hogy Tutut nem igazán jól szerelték össze. Pár napos korában figyeltem föl arra, hogy a sofőrajtó oylan furán ugrik, nem szépen, simán nyílik. Meg, hogy nyikorog az ülés. SZervízben szóltam. Benntartották pár órát. Visszaadták,hogy most jó. Nem volt. amarosan vissza. Majd még egyszer. Végül kicserélték a zsanért. Hallelúja! Majd kiégett mindkét első lámpa. Hát, istenem, előfordul. Gondoltam, kicserélem... a szervízkönyvben a lámpacserénél az áll: lehetőleg vigye szakszervízbe. A kocsi elejét le kell bontani az izzócseréért.
Aztán volt egy kis önhibás cascós javítás - ajtómeghúzás. Nem csinálták meg szépen. Apró horpadások maradtak. De annyira szerettük a kocsit, és annyira hiányzott, hogy inkább nem hisztiztünk a SZAKSZERVÍZNÉL.
Minden évben volt valami meglepi...Általában garanciálisan ment a szervizelés. 2 év után uyge ez lejár. A vásárláskor valami csoda folytán kötöttem plusz két év garanciát rá. Óriási szerencse volt. Igaz, Baumgartneréknél ez nem szerepelt a rendszerben, emiatt egyszer telejs árat kellett fizetnem valami javításért, ami nem volt annyira vészes, a többihez képest. Végül csak megtalálták a papírt... Egy téli javításnál viszont a kesztyűtartóból elpáolgott a Ray Ban napszemüvegem. Bizonyítani nem tudtam. De ők sem az ellenkezőjét. Drágán dolgoznak, és az ember hiába kéri vissza a kicserélt alkatrészt, ygakran "elfelejtik" ideadni. A csúcs az volt, amikor egy kötelező átvizsgáláson a számlán szerepelt 1 liter ablakmosó folyadék. 2 nappal előtte töltöttem csurig, szép idő volt, és alig mentem vele. Ott bizonygatták, hogy márpedig ők egy litert rátöltöttek. Mondtam, hogy az kizárt. Nem az a pár száz forint zavart, hanem az elv. Kár, hogy nem lehet a szervízre nullát adni!
Komoly gondot okozott eladás előtt, amikor hopp, tönkrement a kuplung meg még valami, amit nekem kellett fizetnem 160 ezerért. Jelzem, 4 éves autó, 77 500 km-vel. És még a SZAKSZERVÍZ talált vagy 300 ezerért javítani valót. Majd vissza kellett vinnem, mert oylan "jól" megcsinálták, hogy folyt belőle az olaj...Hiába, az odafigyelés, gondos, precíz, megbízható munka...
Szóval ha valaki Scenicet vesz, akkor egy nagyon szerthető járgánya is lehet, ha jó járgányt fog ki, amit rendesen összeraktak.
Hibalista
- Rengeteg minden...nem is emlékszem mindre. Ajtózsanér, valami nyikorgott az ülésben, első izzók, csomagtartó zár, motortartó bakok, kuplungtárcsa, szimmering, és még pár dolog, ami nem jut eszembe...
Ide hordtam szervizbe
Bp., Renault Baumgartner, Budaörsi út
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 77500 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Thalia | Következő autója? | Volvo S40 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.4/10) |
