Tágas dízel boci
Szöveges ítélet
A Scenic-re esett választás miután a számításba jöhető alternatívákat (K. ceed sw, T. Auris, F. C-max, N. Qashqai) is megnéztem és kipróbáltam. Eleinte automata sebesség váltósban gondolkoztam. A ceed 4 sebesség kevés manapság, min. 5 legyen. Az auris 5seb. robotizált váltójáról túl sokk negatív véleményt lehet olvasni a neten. A C-max új automata váltója meg túl drága nekem. Köröket futva, a csomagtartó méret, ülés pozíció, hosszúsága (garázsba is elférjen) meg az ára alapján a rövid scenicre esett választásunk. Egy Kaleido felszereltségű 1.5dci 106Le, +ESP és mp3 képes dobozzal. Az autó kívül belül nagyon tetszik, bár az ülés és ajtó kárpit nem igényes anyagból készült de tetszetős. Meglepően széles, 181cm és tükrökkel 208cm! Szélesebb 4centivel mint a LagunaII.
A műszerfal kemény műanyag, de nem csúnya. Középen a digitális sebesség és fordulatszám mérő meg miegymás. Nem kell a kormány karima és küllők között vadászni a mutatókat. A nagyméretű sebesség szám nagyon jól látható. A kormány jó fogású bár nem bőrözött. Könnyű vele parkolni, kellő rásegítésű elektromos a szervókormány. Autópályán megfelelően „felkeményedik”, pontosan vezethető nem imbolyog. Az elektromos automata fék szerintem nagyszerű szerkezet, még szokni sem kell, működik magától, hiszen automata. Helyet nem vesz el, helyén ott a csúsztatható tároló rekesz. A kéziféket ha akarom kézimódban behúzom vagy kiengedem. A sebességváltó pont kézre esik a kormány mellett van. Rövid járású 6 sebességes. A Laguna váltója pontosabb volt, hátramenet után 1be könnyen vette, a scenicnél néha 3ba sikerült pakolni és fulladás a vége. Ezzel még meg kell haverkodni. Igaz csak 500km van, remélem majd összecsiszolódik és én is megszokom. A légkondi sokkal jobb mint amire számítottam. A 32fokos kánikulában nagyon jó szerepelt. Könnyű kezelni és beállítani, utána nem kell tekergetni. 22.5C-on van és ott is marad.
Ezen kívül rengeteg tároló rekesz van, minden ülés alatt és előtt is. Ezekről egy a4 lapot megtöltve lehetne írni.
A hátsó ülések jól kombinálhatóak, tologathatóak és kivehetőek külön is, akár mind a három.
Ami nem teszik az a vezető ülés. Túl kemény, sőt kényelmetlen. Rövid az ülőlapja, ezt eddig is tudtam és láttam a szalonban meg a próba úton is tapasztaltam. Amire nem számítottam a vezető ülés tömése és csak egy hosszabb úton derült ki. Kemény és olyan mélyedéses mintha már kiülték volna. A többi ülés nem ilyen, sőt egész jó.
Másik probléma ami szintén a kényelem rovására írható, az a kuplung pedál nehezen működik, nagy erővel kell lenyomni. Az 1.9dci Lagunában nem volt ilyen nehéz kuplungolni, pedig sokkal nagyobb motorral szerelt. Városban fárasztó a váltás, ami bizony még probléma lehet és lábam bánja. Nem értem, egy kis 1.5dci motorhoz hogy lehet ilyen nehéz kuplungot tenni.
Még folytatni fogom amint több km tettünk bele.
Hibalista
- Még nem volt, ne is legyen.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Laguna II 1.9dci | Következő autója? | Valamilyen automata váltós |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
