Tágas családi kedvenc
Szöveges ítélet
Egy igazi családi autó. Kényelmes, jól fogyaszt, kiválóan felszerelt és hosszabb utak megtételére is tökéletesen alkalmas. Egy éve a család autója.
Szerencsére a francia csörgés-csattogás nem jellemz? rá, szépen van összeszerelve, jók a m?anyagok és a kárpit-félb?r bels? is igen kényelmes. Viszonylag jó a kezel?szervek ergonómiája, a kormányról vezérelhet? rádiót és tempomatot igen könny? kezelni. A Privilege felszereltségi szinten már-már luxusérzetet áraszt a b?r bevonatú ajtó, félb?r ülés és az egyéb b?rös kezel?szervek. A franciásan középkonzolra helyezett digitális fordulatszám-és sebességmér? kicsit fura, nehezebben áttekinthet?, nekem jobban tetszik a szokványos megoldás. Az autó belsejében számtalan tárolórekesz található, amit nagyon jól ki lehet használni, a csomagtér nagy. A padlóba süllyesztett felhajtható hátsó üléseken inkább csak gyerekülések férnek el, de még mögöttük így is marad rakodótér. Igazából belül egyedüli hiba, ami felt?nt nekem, hogy a kormány (még a legfels?bb pozícióban is) túl lent van, ehhez hozzá kellett szokjak. A hifi jól szól és jól is kezelhet?.
A menetteljesítménye kiváló, véleményem szerint ez az 1.9-es motor passzol a legjobban a kasztnihoz. A 120LE és a 300Nm nyomaték elegend?, méreteihez képest jól húz már 2000-es fordulattól. A váltó nagyon jó helyre került és könnyen kezelhet?. Az átlagfogyasztás 7,5 liter, mely f?leg városi használatot takar.
Az egész autóban a legjobb, hogy nem kell a vezetésen kívül semmivel sem foglalkozni. A kártya érzékel, nyílik az ajtó. Gombnyomás - motor indul, gázadásra feloldja a kéziféket, emellett es?ben automatán töröl, sötétben fényszórót kapcsol. Leállításkor pedig ezeket kikapcsolja, kéziféket behúzza, kilincsen gombnyomás és záródik is az ajtó.
Ez az autó jól sikerült, egyetlen baja, hogy francia. Alig egy éves, már jönnek ki az apróbb hibák rajta. Ezért mindenképpen érdemes megvenni a + garanciát, különben drága mulatság a javíttatás. Ezen 4 év garancia van, úgyhogy 3 évesen és 11 hónaposan valószín?leg el is fogom adni..
------------------------
Az ítélet írása óta eltelt 1 év. Azóta nem sok minden változott, inkább csak a további franciás meghibásodás jellemző rá, de kibírható. Még jó, hogy megvan a + gari rá.
Hibalista
- 14000 km - fényszóró izzó kiégése
- 15000 km - tükörbehajtó elektronika gar. cseréje
- 17000 km - szörnyen nyikorgó-kattogó, szervízes szerint "majd lees?" ajtó gar. javítása
- 18000 km - akadozó kormány: toronycsapágy gar. csere
- -------
- 32000km - elektromos kézifék cseréje (visszahívás)
- 37000km - bal első ablakemelő elektronika cseréje
- 39000km - Az autó egyáltalán nem húz: Turbócső elrepedt - garis csere
Ide hordtam szervizbe
Renault Kalydi
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Grand Voyager | Következő autója? | majd kiderül |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
