Sötét bálna
Szöveges ítélet
Újonnan vettük és eddig maximálisan elégedettek vagyunk.
A formáját imádom (gondolom, ilyen ritkán hangzik el egy kompakt buszlimuzin esetében), bár bazaltszürke színe először nem nyerte meg a tetszésemet. Ha a vágyott kék színek valamelyikéhez ragaszkodtam volna, min. 2,5 hónapot várni kellett volna. Azt meg nem bírtam ki.
Helykínálata nem hagy kívánnivalót, de amit igazán szeretek benne, az a temérdek rakodóhely. Egyszerűen nem lehet az utastér valamennyi lyukát betömni. A hátul tátongó 550 liter pedig maga a megváltás volt egyre gyarapodó családunk számára. Az ülések nagyon kényelmesek, eddig valamennyi kocsinkban megfájdult a derekam, ebben 600 km után sem (mármint a vezetőülésben, de az utasok sem panaszkodnak). Az autó fantasztikusan csendes, jóval csendesebbnek tűnik mint a benzines Peugeot-nk volt. A digitális kivetítőnél jobbnak tartom a hagyományos műszereket ugyan, de ez legalább nem "késik" fékezéskor.
Első dízel autóm, először szokatlan volt az 1800-nál megérkező nyomatékfolyam, de az biztos, hogy sokkal nyugodtabban lehet haladni, mint állandó pörgetve a motort. Ereje ésszerűen dinamikus vezetéshez abszolút elegendő, és gyakorlatilag ugyanannyit fogyaszt, mint a második kocsink - egy 1,0-ás Suzuki (pedig dupla lóerő + majdnem dupla tömeg). Átlagban 5,2-5,8 liter között eszik, csak városi üzemben sem lehet 6,3 fölé vinni. Aki ennél kevesebbet ír erre az 1,5-ös dízelre, az vagy lódít, vagy csak országúton közlekedik folyamatos hátszélben 75-tel, hatodikban.
A 6fokozatú váltó nagyon jó, csuklómozdulatokkal, kezemet a könyöktámaszon pihentetve válthatok. Egyébként az egész kocsira jellemző, hogy a felesleges terheket leveszi az ember válláról: például eleinte értelmetlennek tartottam az esőérzékelőt, egészen addig amíg át nem szeltük Ausztriát változó intenzitású esőben. Nem kellett állandóan a bajuszkarral bíbelődni, a Scenic mindet elintézte magától és csak akkor törölt, ha kellett.
Menettulajdonságai nyilván nem nevezhetők sportosnak, de én éppen azt a (Suzukihoz és a Pözsóhoz) képest méltóságteljes hömpölygést imádom benne. Pompás érzés terelgetni, és ha gyorsabban kell valahova odaérnem, akkor is biztonsággal vesz minden kanyart.
Már korábban is volt Renault-m (Megane Classic), és a P307 után felüdülés volt újra ilyenben ülni. Meggyőződésem, hogy a Renault gyártja a legjobb járműveket a francia márkák közül. Aki pedig rühelli a francia kocsikat, mert egyszer valaki azt mondta neki, hogy megbízhatatlanok, vagy netán saját magának voltak vele kellemetlen élményei, annak üzenem, hogy aki autót vesz, annak számolnia kell azzal, hogy az meg is hibásodhat. Ez bármilyen autónál benne van a pakliban.
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Renault Shick-R Gyöngyös
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 307 1.6 | Következő autója? | Renault |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
