Scenicek egymás után III.
Szöveges ítélet
Az előző 3 Scenic, összesen 490 ezer km után (ld. hasonló című posztjaimat)nyugdíjas éveimre kerestem hosszú távra kényelmes, megbízható autót. 33 év intenzív autózás (és időnként szerelés) tapasztalatával rájöttem, hogy ha új autót veszek, csak kifutó modellt érdemes vásárolni, mert a gyártási évek során "kiforr" a modell és levetkőzi a típushibákat. Igaz ugyan, hogy modellváltáskor rögtön bukik az ember, de én hosszú távban gondolkodom. Ugyanez vonatkozik a motorválasztásra is, a mostani 1,5 dCi motorok már egész mások, mint kezdetben. Mindenesetre én a 2 literes dízelt választottam, mert 1. jobban szeretem a nyomatékos dízelt, mint a pörgős benzinest, 2. mindenképpen automatát akartam, és benzines automata nem volt a kínálatban.Azért lett Monaco, mert nem volt Privilege, máig nem értem, miért.
És nem csalódtam. A kényelem szinte teljes (nagy darab vagyok, a vezetőülés kicsit keskeny, az ülőlap lehetne hosszabb), az extrák kényeztetnek, nagy tempomat - használó vagyok, mert már az előző autóban rájöttem, hogy a tempomat nemcsak kényelmes, de gazdaságos is: kevesebb üzemanyagból gyorsít és halad, mint az ember. Túl vagyok vele egy házfelújításon, eszméletlen, hogy mi mindent hordtam benne kivett, vagy csak lecsapott hátsó ülésekkel, de 4 személyes személyautónak is teljesen rendben van. Igazából nem is értem,miért vesz valaki hagyományos négy- vagy ötajtóst, ez az egyterű dolog annyival praktikusabb.
A kétliteres dízel a Renault-Nissan família ezer modelljében évek óta teljesít és cipel nagyobb autókat is. Én 195ig nyomtam neki, de még ment volna, ha hagyom tovább gyorsulni. Nem vagyok kibékülve a turbólyukkal, pláne, hogy az automata is tovább gondolkodik, mint szeretném, ha ki kéne lőni. Ez álló helyzetből egyszerűen nem lehetséges. De az automata tényleg borzasztó kényelmes, csak meg kell tanulni vele vezetni. Gyakran használom a kézi váltás opciót is, felváltok, amikor lehet, hogy takarékoskodjak az üzemanyaggal, és néha vissza is váltok, hosszú lejtőn, vagy ha néha rövidnek találok egy előzési lehetőséget. Egyébként szépen működik motorfék-üzemben is, sőt vissza is vált, ahogy lassulok, amit kézi váltóval sose tettem.
15 ezrenként cserélek olajat (csakis Elf) meg szűrőket, eszméletlen, hogy mi jön össze a levegőszűrőben ennyi idő alatt is, pláne mennyi lenne 30 ezer alatt.
Hiba nem történt, a tompítottak ismételten kiégnek, ráadásul igazából csak a gyári jó bele.
Újabban cicereg valami a műszerfal mögül, egy csavar csavarodhatott le, majd megnézetem.
100 ezer után jelentkezem.
Hibalista
- Helyzetjelző izzók
Ide hordtam szervizbe
Renault Budakalász.Szegények nem tehetnek a központ árpolitikájáról
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Hájer Attila, Süveges Imre XVIII. Nemes utca 33.Egyszerűen csúcs! Mindenkinek ajánlom. Sajnos nincs magasabb osztályzat a tízesnél.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Scenic II 1,5 dCi | Következő autója? | Még korai |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.7/10) |
