A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Scenic Ii. (2003-2008)

Scenic Ii. 1.5 dCi Autentique Plus 100 LE 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Öngyújtós űrtehén

Szöveges ítélet

Amikor először találkoztam az autóval nem gondoltam, hogy valaha az enyém lesz. Egyik kollégám vette újonnan, szerintem drágán, és az előítéleteim miatt nem is tartottam teljesen normálisnak. Kicsinek ítéltem az 1.5-dízelt egy ekkora kasznihoz, gondoltam, majd járhat állandóan szervízbe. Két és fél évig használta minden hiba nélkül (én meg csodálkoztam :)) Azt mondta szeretne egy új ugyanilyet (!?) csak bőrkárpittal, ESP-vel és hatsebességes váltóval. Így a régi autóját beszámítatta (volna) a Renaultnál. Csakhogy olyan alacsony árat mondtak neki a beszámításra, hogy elcsábulam. Francia ide vagy oda, egy keveset futott (37e Km), dízel, jól felszerelt családi autó alacsony adóval. Arra gondoltam, ha nem válik be, majd eladom és az alacsony bekerülési költség miatt még nagyon nem is veszíthetek rajta. Ráadásul ennél megbízhatóbb forrásból nem is vehetek autót, kollégám olyan, aki nagyon vigyáz az autóira, minden nap láttam az autót, a megtett km természetesen valós. Megegyeztünk (a beszámításra megadott áron adta), és csak ki kellett várnom, amíg megjön az új autója. Közben eladtam az egyémet (Chevy Lacetti 1,6 SW, csak a fogyasztásával volt bajom, igaz azzal nem tudtam megbékülni 1,5 év alatt sem).
Végre hozzám került. A megelőzően ócsárolt, általam hülyeségnek tartott extrák egyre jobban tetszettek. Az automata világítás és kézifék, a kártyás indítás jól használhatónak bizonyult, nagyon megszoktam. Franciás a kényelem. 40e Km-nél motortartó bak csere, ezek után a dízel járása vajpuha lett. Az első időkben nem bírtam levenni a szemem a fogyasztásmérőről, büszkén nézegettem az 5,5 l körüli fogyasztást, bár kiszámolva tankolásnál a számítógép 0.2-0.3 l-t téved, így a valós városi fogyasztás úgy 5,8 l körül van. 42e-nél a külső-belső keringetés váltómotor risztó kattogások közepette elhalálozott (azt hittem, az autó esik szét), cseréje drága, nem is kis munka, a fél műszerfalat le kell bontani hozzá. Meglepődtem, a gyári alkatrész: Renault- made in China(!). Ezenkívül nagy eső után leállt a szellőzőventillátor, majd megjavult és vizet fújt a lábamra :)(kétszer is). A szervíz szerint csere (kb. 80e Ft), jómagam gyanakodtam, szétszedtem az elejét, az esőcsatorna volt eltömődve, nem folyt ki az esővíz a szélvédő elől, meggyűlt és belefolyt a ventillátorba. Csőgörénnyel :) kipucolva azóta tökéletes. Ablaktörlőlapátok cseréje horror árban van, csak gyári létezik, a két első kb. 20e Ft. Egymás után égtek ki az első izzók (2,5 év után 1 hét különbséggel), magam cseréltem ki, nem volt egyszerű. Nem értem a tervezőket, az izzókat is torx csavar rögzíti, tehát, ha valakinek vékony és az átlagnál több ízülettel rendelkező keze van és meg tudja hajlítani a teret, hogy belásson a lámpatesthez, akkor sem tudja speciális szerszám nélkül cserélni az izzót.
Egyébként megszerettem. Kényelmes, jól megy, keveset fogyaszt. Valószínűleg biztonságos, bár ezt nem szeretném kipróbálni. Rengeteg apró igazi ötlet van benne, néha franciásan túlbonyolítva, de az esetek többségében igen jól használható módon. Nagyon jól variálható, igazi utazóautó. A nagy homlokfelület miatt 130-140-nél többet fogyaszt, mint városban (6,0-6,2 l).
Bár már egy ideje nálam van, mégis vannak előítéleteim. Jó dolga van, megkap minden karbantartást, olajcserét idő előtt is (valahogy nem bízom a 30e Km-es periódusban). Sajnos nem vagyok nyugodt, mindig várom, mikor jönnek a többiek által írt hibák. Ha nagyobbat produkál, mennie kell. Ezt valószínűleg Ő is tudja...

Hibalista

- Külső-belső levegő váltó motor-13e
- Motortartó bak-28e
- Ablaktörlő lapátok-20e

Ide hordtam szervizbe

Renault Vác
Pontos, udvarias kiszolgálás, bár csak a visszahívásra vittem az autót.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Tóth Károly-Kosd
Mindenhez ért, és jól is dolgozik.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2004
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 37000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 13000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Lacetti SW 1.6 Platinum Következő autója? Alfa Romeo :)
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Scenic 2003 (2003)

További ítéletek (147 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)