Nemisszar francia szar
Szöveges ítélet
2005 júniusában autóvásárlás előtt állt a családunk. Volt egy 2105-ös kocka ladánk - szerettük de megöregedett - és vártunk az ideális pillanatra: akciók stb. Ez a pillanat a Renault: Csatlakozzon ön is a világbajnok F1 csapathoz! címen jött el:
több mint 1 millió Ft engedményt kaptunk az autóra.
Így 1.5 dízellel klímával soklégzsákkal egy megfelelő méretű és kényelmes kocsihoz jutottunk 4.2 millióért (bár felszereltséget nem választhattunk, hiszen készletről volt).
A buktató abban állt, hogy a hitel meg elég rossz volt (~10% thm)
Azóta majd 80 ezer km-t mentünk vele. Az autó kényelmes, nagyon élhető, igen pénztárca barát - fogyasztás -. Bacar tuningboxot kapott nemrég , így már sokkal jobban lehet vele előzni, sőt a fogyasztása is lejjebb ment.
A kis dCi vígan viszi az 1.4 tonnás gépet, nem kell félni tőle bár nem egy sportos - sőt - de a tankolásnál minden más értelmet nyer!(4-5 liter de inkább 4! egy tankkal:60 l 1100-1300 kilométer pedig nem tötymörgök:100-110)
Autópályán aztán már más a helyzet: 120-tól kezd hangosodni, 140 től mégjobban (főleg a rövid váltóáttétel miatt) és kb 160 alatt valamivel nagyon megtorpan de még gyorsul utánna is kb 175 a vége de ez csak ideális nap-éj egyenlőség idején megy.
Persze ilyenkor már a fogyi is megy felfelé: 140nél 6.5 liter szóval a kis mocit autópályára nem ajánlom. (inkább 1.9-2.0dCi)
Rengeteg tárolórekesz van benne, nem nagyon zörögnek a műanyagok sem : elég jó minőségűek.
Xenon szett után lett igazán jó a lámpája s ha jól van beállítva nem is vakít!
Az autón szinte észre sem lehet venni a megtett 80 ezer kilométert: a kormány és az ajtó kapaszkodók koptak meg picit de semmi különös.
Furcsálltam a fékbetét cserét 60 ezer után valamivel, de a fékek harapnak is ám rajta.
A gyárilag adott gumik (nyári Dunlop) eléggé harmatosak voltak: 40000 után lekoptak és hangosabbak is voltak mint a téli Goodyear-ek.
Elég hely van benne 4 főnek, jó dolog a tologatható-hajtogatható ülések, könnyen tisztíthatók a kárpitok.
Gondolkodtunk a cseréjén 2008 nyarán, de szerintem még jó darabig marad.Sajnos a kezdeti 62 ezres törlesztés most (2009.03.13) 93 ezer. Ezt nem mindenki bírja.
Tulajdonképpen az egész autó szerintem -és nem csak a kocka ladából kiindulva- nagyon egyben van s bátran merem ajánlani mindenkinek.
Használt vásárlásnál érdemes figyelni a részletekre, mert a gyártás miatt ingadozó a minősége!(némelyiknek több a baja némelyiknek nem)
Hibalista
- Esőérzékelős ablaktörlő, de gariban cserélték
Ide hordtam szervizbe
Vác, Tamás autó drágább, elfogadható
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Salgótarján, Top autó olcsó,jó
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 79000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 2105 | Következő autója? | valami fasza egyterű : CSAK dízel |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
