Nem gondoltam volna, de francia lett!
Szöveges ítélet
Azért szántam rá magam, hogy írjak egy ítéeletet, mert ilyen autóról nem találtam egyet sem, na de kezdjük az elején! Néhány éve viszonylag gyakran járok földutakon, jó és rosszidőben egyaránt, ezért aztán vettem egy Nissan Xtrail 2.0 benzinest. Bírta a terepet, jól pakolható, de valahogy nem tudtam megbarátkozni az alsó hangon 12L fogyasztással, ami ugye 450km hatótávolság. Lépten nyomon tankoltam. Nem is mentem a kocsival mégis tankolni kellett. Úgyhogy meghánytam-vetettem a dolgot, kiszámoltam, hogy ha lecserélem dizelre ami 7-8 literből megáll, akkor 5000km alatt megtérül az üzemanyagköltségem a következő autó átiratása, úgyhogy serényen nézegetni is kezdtem a dízel xtrail, santafe, sportage, rav4, és honda CRV-ket. Próbáltam nem elkapkodni a vásárlást, de valahogy csak kintről behozott (ez még nem feltétlenül baj), 300ekm-es példányokra leltem 1,5mil forintért 2001-2-3-as évjáratban. Kezdtem kétségbe esni, hogy továbbra is a kölcsön ignissel kell járnom (ami a maga nemében egyébként kifogástalan autó, csak rendkívül kényelmetlen), amikor az aznapra utoljára tervezett használt kereskedőnél megláttam ezt a furcsa lényt, állt ott, kissé árván, különcül, és hirtelen nem tudtam mit gondoljak róla. Soha nem láttam még ilyen autót, és semmit nem tudtam róla. Mi ez? Kérdeztük tágranyílt szemekkel az eladótól és felvilágosított, hogy egy állandó 4 kerékmeghajtású Rönő szkénik RX4. Közelebb mentünk, s elkezdtük vizsgálgatni. Szépnek csúnya, csúnyának szép, de magas a hasmagasság (fontos!)! Szép tiszta motortér fogadott, szép motorhang (1,9dci 102Le), nem rohadt sehol, ülések kényelmesek, hátsó üléssor variálható három vagy kétülésesre stb, kivehető ülésekkel, ebben az esetben sík padlót kapunk, padlókban tároló rekeszek, amiben két zsugor 6db-os, 1,5L-es ásványvizet el lehet pakolni. Családi kirándulás alkalmával nagyon is fontos kellék, na de kicsit előre szaladtam az időben. Az autó csúnyaságának ellenére tetszett, de nem bíztam abban, hogy megállja nekem a helyét a földutakon, ezért hazamentünk. Csak nem hagyott nyogodni, és a youtubon rákerestem, és találtam és jónéhány videót, ami egyértelmű bizonyítékként szolgált arra, hogy azokra az utakra amikre én járok, ez az autó bőven alkalmas eszköz a könnyű közlekedéshez! Másnap megvettem az autót 870e forinté! 135ekm-el. Lényegében a korábban felsorolt autókhoz képest egy első nagyszervizen éppen túljutott autót sikerült venni majdnem fele áron. Az autót 15 hónapja használom, beleraktam 25000km-t, néhány dolog cserére szorult, de a szervíz és alkatrész költség nem magas. Nem az a kocsi, amivel 150-el kell döngölni a pályán, de ha kell erre is képes, kényelmes, végzi a dolgát, és még különleges is. Azóta beszélgettem egy másik tulajjal is akinek hasonló autója van, és teljesenmeg van vele elégedve. Keressetek rá a használtautón, és nézzétek meg, csúnya egy szörnyszülött, de jól meg van csinálva! Soha nem gondoltam, hogy francia autót veszek, de nem bántam meg! Ha lehetséges utólag, akkor fogok feltölteni képeket!
Hibalista
- - Volt egy gyanús rázása az autónak, amit a kardántengely okozott a szerelőm javította. - - légtömegmérő csere - - gyertyák cseréje - - üzemanyagszivattyú csere - - jobb kerékcsapágy csere - - 1db stabilizátor rúd csere - - 25ekm alatt két olajcsere meg volt
Ide hordtam szervizbe
A szomszéd utcában Emil mindent megcsinál! Néha túl lelkes! :)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 135000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Xtrail | Következő autója? | D-max |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
