kényelmes utazóautó-scenicbőrbe bújt erőgép
Szöveges ítélet
intenzív tesztelésen volt nálam:) -bár nem ez a foglalkozásom , egy 3 hetes sofőrmelót vállaltam egy navigációs cégnél, feledat egyes megyék úthálózatáénak felmérése.
3 hét(14 munanap) alatt 6000 Km-t tettem bele. ez talán önmagában sem kevés,de autópályán nem lenne nagy durranás,csakhogy én ezt jórészt első-másod-harmad-negyedrendű magyar (..)közutakon és földutakon(!) tettem meg vele!-de kb 1000 km autópálya is volt azért.
Élményeim,tapasztalatom:
hihetetlen jó autó!
még mielőtt valaki éppen az ellenkezőjét írja esetleg erről a kocsiról, leszögezném, hogy én a top- full extrás,automata, 150 Le-s dízelt vezettem, lehet(?), hogy aki alapfelszereltségű, alapmotorizáltságú változatot hajt, teljesen más tapasztalatokat szerez.
rugózás:
tökéletes! rendkívüli módon kisimítja az utat, csak szemmel látom, hogy micsoda kátyukat kell szegénynek kirugóznia.és teszi rendületlenül. már olyan tökéletesen, hogy félnék egy páréves scenicet venni, mert aki műszaki analfabéta, észre sem veszi micsoda terhelésnek teszi ki,csak hajtja árkon bokron át, az utastérben gyakorlatiag csak lágy himbálózást érezni.emiatt szerintem itthon pár kocsit megnyektetnek majd.
mindenesetre baromi jó érzés ilyen varázsszőnyegen ülni. engem sportos vezetőnek mondanak,de ki nem állom a pattogó,rázkódó sportfutóműveket!attól nem sportos vezető vki,hogy egy vasúti átjáron gerinctörést szenved:)
a legjobb gyorsan és kényelmesen célba érni! ezzel meg lehet tenni.
motor:
bivalyerős.
én próbáltam már sok mindent,de ilyen erőt ritkán érezni.(pedig a látszat ellenére 1,5t felett van a scenic).
olyan erővel húz már félgázon,hogy süppedni lehetne az ülésben... ha mondjuk tempomatba/100-ra beállítva/ teszem 40-nél, szépen, kb fél-harmadgázzal gyorsít 90-ig,amíg váltogatja a fokozatokat, de 90-nél,mikor 6-ba vált, ráadja a gázt, és szinte kilő a kocsi! nagy érzés! ezért kanyarból kijövet csak az tegye tempomatba,aki felkészült erre..
utálok előzni,sztem egyre veszélyesebb:sok autó, egyre gyorsabbak,egyre gyorsabban jönnek szembe.
ezzel a kocsival métereken belül le lehet lépni egy 90-100-al haladó kocsit,de egy kamiont is. /magyar sajátosságként a traktorelőzést is említenem kell, ők már a közutakon élnek../
váltó.:
automata, 6 seb.
ez ömagában jónak hangzik, és az is.
lágyan vált, jó hosszú a 6. fokozat(130nál 2500-at foroga motor). én eddig kéziváltó-fan voltam,de ezután elgondolkoznék!
kormány:
könnyű.ez vkinek tetszik vkinek nem. nekem igen,illik az autó összképéhez:pihentető utazóautó.de szerintem nagy a fordulóköre a kocsinak.
fék:
brutál. rálehelsz, és megálltál. ua,mint kormánynál.
kényelem:
jó rugózás,lásd írás eleje.
kényelmes ülések.nem puhák,hanem kényelmesek. napi 8-9-10 óra folyamatos vezetés után is pihenten szálltam ki.
ami különösen tetszett:síri csend! 90-100nál mintha állna az autó. azért használtam állandóan tempomatot harmad-nagyedosztályú úton is, mert nem akartam állandóan a kilóméterórát bámulni, hogy 90-el vagy 110-el megyek-e.anélkül kezdtem 90-el,és 2 perc múlva 100-110el mentem,úgy hogy észre sem vettem.
viszont /talán/ a karosszériaformája miatt-mármint hogy kissé magas- 130 körül megjön a szélzaj..
valamit valamiért:nagy fejtér-nagyobb szélzaj.én emiatt talán egy sima megane-al jobban kibékülnék.de az biztos hogy térérzet terén is kiváló a kocsi.
apróságok:
a tempomat okos kis szerkezet, aktuális sebességre tudja változtatni a tárolt sebességet egy gombnyomásra. így autoatával kiegyészítve elég csak a kormányon a gombjait nyomogatni,és gyorsít,lassít.igen kényemes.
lámpa(xenon)gyönyörűen megvílágít mindent,még a bugris éjjeli vándor,feketébe öltözött,lámpát nem ismerő faluközi biciklistákat is.(utólagosan rugdosnám meg az összeset-ha meg akar halni,mást ne jutasson börtönbe) éles a határ a megvilágított rész és a sötét között,érdekes.
összegezve tökletes autónak tűnt.
de keresni akartam hibát is. 2-t találtam:
2 apróság:
egyik apróság az, hogy apró a külső tükör(mint minden újautóban-hülye divat). függőleges értelemben.visszapillantani elég,de tolatni nem lehet vele-nekem meg sokszor kellett.
2.: sztem gyenge a motorfék. ez ha csak gurulni akarok jó, de ha motorfékkel megállni kereszteződések előtt,ahhoz kevés.
de lehet h egyszerű oka van:modern dízel,új fejlesztés,nagy hatékonyság:kevés a surlódás, egyéb energiaveszteség benne.
Eddig nem értettem azt, aki francia autót vesz:nekem inkább csak érdekesnek tűntek,kíváncsiságból vettem volna,mikor itt vannak a jó és megbízható japánok./németet nem veszünk-drága vagy gagyi+fapad/.
de már értem miért nem haltak ki ezek a márkák. csak ezt(kényelem) nem lehet úgy kimutatni ,mint a megbízhatóságot/ahol pár % eltérés már helyezésbeli különbséget,´jó´ és ´rossz´autót jelent/
Hibalista
- mindkét tompított
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 38000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 44000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
