Karakteres és takarékos családi egyterű
Szöveges ítélet
Idén Áprilisban vettem egy leellenörzött hátterű, 112eKm-es 1.5DCI-s ScenicII-t. Előtte se francia autóról, se dízelről hallani nem akartam, de mikor autót kerestem (eredetileg valami német, japán vagy cseh kombit akartam) annyi jót olvastam róla egy fórumban, és egy beülés egy másikba annyira meggyőzött, hogy ezt megvettem, teljesen korrekt áron.
Új áron nem venném meg, de 40%-ért 4 évesen már más pálya...
A fogyasztása hihetetlen. Ha a főúton heverő kisebb falukon 55-el végigcsorgok, akkor 2.5-3.0l a fogyasztással el tudok menni. 90-100-as tempókat 4.5-el veszem, autópályán ha nagyon visszafogom magam (115-120) és fél szemmel a fogyasztást nézem, 4.5-5.5l/100km. Természetesen néha sietek is, 130 felett becuppantja a 7 litert, és városban a nagyobb kigyorsításoknál látok néha 20l-t is a számítógépen...
Viszont benzinesen gyorsul, szeretem a fütyülő turbó hangját is. Az induló kerregést kevésbé, de elhalkul.
Ha városban sok lámpával sietősre veszem, 7.6l az átlag.
A kulcsa az alacsony fogyasztásnak az egyenletes sebesség tartása, majdnem bármilyen sebességen lehet tartani a 3.5-5.0l/km fogyasztást, emelkedőkön kicsit engedni kell lassulni (a másik oldalon úgyis visszahozom).
A gumi szintén nagyon fontos, a téli Michelin Alpin3-al 0.5l/100km-el kevesebbet fogyaszt százon, mint a Norautós nyári gumi, ami valójában a tavalyi Hancock gumi. Úgyhogy a Michelin Energy Saver tutira jó tipp, csak épp kicsit drága volt nekem, így lett Norauto. Pénzben nehezen hozza vissza a Michelin (bááár 500Ft-os dízelár mellett, majd...), de jó érzés kevesebbet fogyasztani :-)
Egy napi 120 km-es oda/vissza jól ismert útvonalon (Zalai dombos) 4.9-es átlagot tudott hozni egy 1000km-es távon. Most 1 hetes tankolás után 5.3-as átlag, úgy hogy volt benne autópálya, sietős város, cruese-os városi menet... Érdekes és szórakoztató kihívás ilyenkor megcélozni a 0.1l-el alacsonyabb értéket, és ehhez nem is kell lassan menni vele, csak türelmesnek kell lenni. A digitális lábúak (0 vagy 1 full) 10 liter alatt nem ússzák meg, garantálom, de ez nem is az ő autójuk.
A számítógép nagyon precízen számol, eddig kétszer ellenőriztem le tankolásnál, csak 0.1l/100km volt az eltérés az átlagfogyasztásban.
A család nagyon szereti, ahogy hazaérek, a gyerekek rávetik magukat és mindent végigkapcsolgatnak, nejem is nagyon szereti, mert kényelmes, minden befér. A teljes üvegtetőt főleg a gyerkőcök szeretik nagyon, főleg azt hogy kilátnak. A Skodában állandóan hangoskodtak (unatkoztak) most meg csak nézelődnek. Leírhatatlan különbség egy heti robotban leharcolt idegzetű apának! :-)
Mit javítanék rajta?
1) Légkondi: nem annyira erős (de ez a manuális verzió)
2) Motor hangszigetelése, sokkal kultúráltabb lenne egy Mercedes alaposságú hangszeigeteléssel, nem beszélve a VelSatisban bevetett folyadékos hangszigetelőről. nem lehet olyan drága...
3) Nincs benne tempomat. Utólag beleszereltettem volna, de a szervízben ilyenről nem is hallottak, de ha esetleg, akkor is biztosan lesz minimum 70ezer Ft. Nem kértem. Az alap Skoda Fabiában alapból minden benne van a tempomathoz, rábiggyesztenek egy 7500Ft-ért egy tempomat kapcsolót, és voila! Na ez itt nem megy...
4) Baromi kemények a pedálok, legalábbis az enyémen. Egyik első sietős 250km-es autópályás utamon a nagyon kemény gázpedál miatt (+puhatalpú cipő plusz rossz lábtartás) szétdurrent egy ér a lábamban, csak másnap vettem észre, mikor ödémás lett a lábam, 2x akkora volt és fekete. na azt az érzést nem kívánom senkinek. azóta vastagtalpú vagy keménytalú cipőben vezetek és ügyelek a helyes lábtartásra, azóta nincs gond. Skodában vajpuhán jár ehhez képest minden, a váltó is.
5) Vezérműszíj (ár, csereciklus). Elégge fázok a 160000-es nagyszervíztől, állítólag 200 rugóba fog fájni. Na itt jön elő a dízel hátránya, és hogy nem láncos motor, hanem vezérműszíjas. a 2011-es verzió emiatt jobb, fenntartási költségeket illetően. (a normál éves szervíz és a gyári ELF olaj nem volt drága, meglepő módon)
6) Irányjelző: néha akad, nem marad bent, elég vacak. állítólag típushiba, annyira nem zavar, hogy kicseréltessem egy tízesért.
Szerintem nagyon szép és karakteres kocsi, az 1.5DCi motor nagyon passzol hozzá, az üvegtető hatalmas és nagyon luxus érzést ad a bent ülönek. Óriási, kényelmes, család szereti.
415Ft-os dízelár mellett az <5.5l/100km átlagfogyasztást nagyon meg kell becsülni, főleg egy 1.4 tonnás kocsinál.
Ha kell, takarékos, ha kell, gyors, bár emelkedőkön elkelne +20LE, +50Nm.
Emiatt gondolkodom egy rendes (úgy értem komoly) chiptuningon és/vagy sportlégszűrőn. Az elődöm által lekoppolt tükrök speciális fényzésén vagy karbonon gondolkodom, szerintem jól nézne ki (majd Photoshoppal leellenőrzöm előtte :-) ).
Na egyelőre ennyi, remélem továbbra sem lesz vele gond.
Egy elégedett Scenic tulajdonos :-D
Hibalista
- -Vétel után a második tankolásnál vettem észre, hogy a tanksapka egyik füle le van törve, emiatt leesett. Itt nincs külön tanksapka (kényelmes), de emiatt kritikus hiba. Epoxi ragasztóval megoldottam, 500Ft - -
Ide hordtam szervizbe
Renault NagykanizsaNagyon segítőkészek, mikor az akksimmal volt gond és bikázva tudtam csak a munkahelyemről eljönni, fél órával a zárás előtt sem hajtottak el. Gyorsan, pontosan elvégeztek mindent.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Renault ZalaegerszegJó tapasztalatok.Éves szervíz kibírható költséggel, gyorsak és segítőkészek voltak.Sérült kocsinál gyorsan utánajártak a javítási lehetőségeknek és áraknak. Végül nem kértem, mert elhanyagolható sérülés, és az újrafényezés több kérdést vetne fel, mint a javítás nélküli enyhe sérülés.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 112000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Fabia 1.4MPI | Következő autója? | Peugeot 5008 HDI (?) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
