Józan kispolgári hintó
Szöveges ítélet
Ez a 11. Renault amit vettem. Soha semmi komolyabb gondom nem volt ezekkel a kocsikkal. Lehet, szerencsém volt. Az előző Lagunám még mindig megvan, a sógorom teljes elégedettséggel használja. Ennyit a márkáról, általában.
Ezt a kocsit csak másfél éve használom. Nagyon kényelemes, jól kezelhető / vezethető. Kellően tágas, jól pakolható. 2.4 m hosszú polcot is be tudtam rakni. A váltó nagyon jó, precízen jár, pöccintésre. Nagyon fordulékony autó, könnyű vele szűk helyre beparkolni, ebben rengeteget segít a tolatóradar is. Ez fontos extra! A kormány kellemesen könnyű, engem nem zavar, hogy nem ad sok visszajelzést az útról. A kezelőgombok nagyon ergonómikusan vannak elhelyezve, kivéve a fényszóró magasságállító, és a visszajelző fényerőszabályzó gombjai. Ezek igen rossz helyen vannak. Imádom azokat a kis csutkákat a kormány jobb és baloldalán (index, ablaktörlő...). A felhasznált anyagok minősége egy kategóriával feljebb lévő kocsikban sem vallanának szégyent. A műszerfal, oldalkárpit (bár ez utóbbi ebben a felszereltségben bőr) jó tapintású, puha, nem kopogós műanyag. A japán kocsikban ettől igénytelenebb (bár biztosan tartós) anyagokat használnak, még egy Mazda 6-osban is. Nekem nagyon fontos a barátságos belső. A német vagy japán kocsik zömére jellemző puszta funkcionalitás hidegen hagy. A komforthoz hozzátartozik a nagyon hatásos fűtés, és az automata légkondi. Bár ez utóbbi lehetne kétzónás…
Az 1.5-ös dízel már alapban egész elfogadhatóan mozgatja a kocsit, bár sportosságról nem lehet beszélni, csak nyugodt autózásról. Gyorsan hozzáteszem, az 1.6-os benzinest állva hagyja. Azt szvsz. nem szabad megvenni. Azért biztos, ami biztos: megcsippeltettem, most 120LE/280 nM. Így már valamivel erősebb. Sokkal több tartalék van benne, ha oda kell lépni egy előzésnél. Azért legközelebb 2 literest veszek. A motor belülről csendes, nem vibrál. Persze néha, ha kicsit lejjebb esik az alapjárati fordulatszám (nemtommér) éppen csak egy hangyányit, akkor enyhe remegést lehet érezni. 130-140-nél (ennyivel járok pályán) nem hangos, lehet CD-t hallgatni, normális hangerővel beszélgetni. A szélzaj sem zavaró, ami van, az is a hátsó ajtó felől hallható, ott nem dupla a szigetelés. 180-nál sem zavaró a hangja. Igen, megy 180-al, sőt GPS szerint 192-vel is, de maradjunk annyiban, hogy 185-öt biztosan könnyedén megy, ha szükséges, de nem erre találták ki. Ennek a kocsinak a max. utazója 140-150, ekkor még gazdaságos, és nem vágja agyon a cseppnyi motort az ember. Egy fontos apróság, a gyári 205/55x16-os gumikat 205/60x16-asra cseréltem, két okból. Erősebb lett a motor, így hosszabb áttételt lehet használni, kicsit nagyobb lett a végsebessége. De a legfontosabb, komfortosabb lett, nem esik ki a tömés az ember fogából egy elfuserált vasúti átjárónál. 17-es felnit, alacsony gumikkal nem érdemes használni, nagyon ráz a kocsi. Ebből a cseréből lett egy kis gubanc. A szervizben átprogramoztattam a komputerben a kerékméretet, hogy pontos legyen a kmóra. Nos, olyan nehezen találták meg ezt a funkciót, hogy közben kiütötték a villanyfűtést (igen, 1.3 KW-os fűtés van benne) így a motor nem volt képes felmelegedni. Másnap vissza kellett mennem, és nagy nehezen megtalálták hol kell visszakapcsolni.
Igazi meghibásodása nem volt e rövid idő alatt. Az elején kicsit ette az olajat, ha jól emlékszem az első 5-6 ezerig, aztán ez megszűnt. Aztán kétszer airbag hibát jelzett. De ezt én magam megoldottam, a bal első ülés alatt van egy gyors csatlakozó, ami az ülés huzigálása esetén szétcsúszhat. Ezt átkötöttem egy kábelkötözővel, a hiba egyszer és mindenkorra megszűnt. Az autó összeszerelési minősége kifejezetten jónak mondható, csak az zörög benne, amit én raktam bele utólag, pl. a CD-játszó előlapja. A gyári cucc nem sokat ér, ment a kukába... A hátsó ülések ki/berakásával vigyázni kell, mert ha nem jól rakjuk vissza, akkor kicsit zörög. A féktárcsákat garanciában cseréltettem, mert szerintem kicsit ráztak nagy sebességű fékezésnél. Tekintettel a 16 éves kapcsolatra a szerviz kétkedés nélkül cserélte. Hittek nekem, nem sokat panaszkodtam ennyi év alatt. Az ablaktörlőket gyakorlatilag 2 napos korukban cseréltettem, mert nagyon hangosan töröltek, ha nem volt elég nedves az ablak. Felesleges volt, az új is ugyanúgy zajong, talán nagyon kemény a gumi. Ez nagyon idegesítő. A jobb első ajtóhatároló kicsit hangosan kattant a legkülső pontnál. A szervizre jellemző, hogy amikor cserélték, javasolták a baloldali cseréjét is, mert szerintük az is kicsit hangos volt. Szerintem nem…
Most 27ezernél tartok, a gumik teljesen egyenletesen kopnak, szóval a futóművel sem lehet baj. Ami egyébként egészen jól bírja a magyar utakat, bár én 90%ban vidékre és külföldre járok, sok a pálya és az országút.
130-nál pontosan 6-ot eszik, vegyesen 5.5-öt, mert országúton 3.7-4 között "zabál". Nem nagyon megyek 90 felett. Ez a fogyasztás van műszer szerint, a gyakorlatban az 5.5-ös átlag inkább 5.7-5.8. Vagy a kútnál állandóan átvernek...
Mikor ezeket a sorokat írom, azon töröm a fejemet, hogy mit írhatnék, ami nem tetszik a kocsiban, de semmi nem jut eszembe. Nem azért, mert szerintem tökéletes, hanem azért mert nincs igazán olyan hibája, ami említésre méltó lenne. ...a zajos ablaktörlőtől eltekintve... Jah, meg az esőérzékelő, na az felejtős, odaadnám egy hagyományos intervallum kapcsolóért.
Aki nem csak azért vesz kocsit, hogy eljusson A-ból B-be, hanem közben szeretné magát jól érezni, nem fáradtan megérkezni, annak csak ajánlani tudom a Sceniket.
Hibalista
- Klasszikus értelemben nem romlott el semmi, csak kukacos vagyok, ezért cserélték
- - az első féktárcsákat
- - első ablaktörlőket, feleslegesen
- - első ajtó határolókat
Ide hordtam szervizbe
Békési Fót
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Laguna | Következő autója? | Renault Scenic III 2.0 DCi automata |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
