A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Scenic Ii. (2003-2008)

Scenic Ii. 1.5 dci 106 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

JÁTÉKAUTÓ - Műanyag doboz kilátással

Szöveges ítélet

2 is volt egymás után, már a ráncfelvarrt változat mindkettő. 30-30 ezret mentünk, és mindekttő új volt, mikor hozzánk került. Összességében azt kell hogy mondjam, hogy a scenic II/II egy jó autó. De hogy milyen az első 30.000 kilométer után,... hát azt nem tudom. De a tapasztaltak alapján azt is el tudom képzelni, hogy utána sincs vele baj.

A belseje valóban nagy, és nem a leggagyibb anyagokból van. Hanem annál pont az eggyel jobból. A designnál nem tették magasra a lécet, és azt meg is ugorják, de úúgy, hogy nagyon. (ez a koncepció egyébként az autó veleje)
Nem kellemetlen benne lenni, ha körülnéz az ember, nem lát különösebben ronda dolgokat, nincs diszharmónia. Minden elem pont olyan mint a többi, nincs az olcsó autókra jellemző összetákoltság érzet. (Na jó, a dklíma világításának az összes többi belső fénytől eltérő színét leszámítva) De hogy semmi szép, igényes sincs benne, az biztos. Egységesen középszerű.

De ha valakinek nem a vezetés a fontos az autóban, hanem a közlekedés, és még családja is van, akkor jó helyen jár. Az egész autó erről szól. Szépen ülünk magasan a nagy autóban, derékmagasságig kilátunk körben. A vezető előtt van egy kormány momentán, de őt sem akadályozza ez abban, hogy együtt a család hangulatban utazzon a többiekkel. Mellékesen ő csípőből vezet közben. A vezetőhely berendezése és működése erről szól. Könnyen, kis erő és figyelem ráfordítással lehet vezetni a scenicet. Aki a vezetést akarja a középpontba állítani útközben, az csalódott lesz.

A scenic-kel rendszeresen utaztunk hosszabb távra is, kényelmével napi 600-800 km autózásnál a negyedik napon sincs gond. Az első ülésen legalábbis. Nekem időbe telt, amíg rájöttem, hogy a senicben az általam nem kedvelt, "fenn ülök a bakon" beállítás az egyetlen, ami hosszú távon is kényelmes. Ilyenkor a magasságban egy araszt valóban emelhető (és nem billenthető) széket felemelem és közel húzom a kormányhoz, ami ilyenkor inkább az ölemben van, az ülés háttámla is inkább függőleges. Na ilyenkor nem baj, hogy rövid az ülőlap, ilyenkor pazar a kilátás, ilyenkor lehet több száz kilométert autózni kényelmesen. Ez a Scenic érzés. Az üvegtetősben - a második olyan volt... - ilyenkor már ha hosszabb a hajam akkor elérte a tetőkárpitot. Az üveg előtt, merthogy ilyenkor olyan elöl ül az ember.
Szokni kell...
A kormány, váltó pedálok mind nagyon hasonló, egységes viselkedést mutatnak. Mindegyik olyan, mintha egy nem túl hajlékony gumibot túlsó végére lenne erősítve mindaz, ami működik. Tehát kapcsolat az van - de távoli. Ehhez jó társ a106 le-s dci motor, ami szintén csúzlis hatású: elég rugalmasan kezeli az utasításokat, amiket kap. Ha pl nyom az ember egy erősebb gázt, hát akkor elkezd nyúlni a gumi, szépen megindul az autó, harmonikusan veszi, hiszi el, hogy most menni kell, nincs lépcső a gyorsulásban, de kb. 3 másodperc, amíg tényleg megindul. Akkor azért már nagyon.
A 6 fokozatú váltóval és már ismerve a motor szokásait elég gyorsan lehet vele közlekedni. Vagy akár tényleg gyorsan. És ez egy elég fontos része, amiért szerintem ez egy jó autó. A sebességet nem érezni ugyanis benne, sokkal gyorsabban megy az ember, mint ahogy gondolja. A család nem sínyli meg. Csend van. 148-ig kifejezetten csendes az autó, tempomattal ezzel a sebességgel el lehet menni a világ végére és közben akár csendben meg lehet beszélni bármilyen terjedelmesebb dolgot. A mellettünk ülővel - mert a családi hangdesign miatt egymást remekül halljuk. A hátul ülőket is nagyon jól halljuk. Ők viszont nem hallanak egy szót sem abból amit mi csendben - akár 148-nál - beszélgetünk egymással. Ők csak azt hallják, amit emelt hangon nekik mondunk.
Ennél a 148-nál és erősen forszírozott városi közlekedésnél klímával 6.5 volt a fogyasztás. Mindkét autónál. Volt egyszer, amikor 100-110-el mentem, akkor 5 litert evett. Én azt hiszem, hogy aki magától vesz egy scenicet (nekünk céges volt) az eljár ezekkel 5.5 literrel. Egyébként az adatokat a komputer igen jól mutatja, és közben még pontosan is.
Az extrák vannak. Nekünk a közepes felszereltségű jutott mindkétszer, és hát volt még bennük a tempomat pluszban. De mindent tudtak, ami kell.
A párátlanítás az hibátlanul működik, 3 másodperc kb. de a szellőzés szerintem pocsék. A klíma hozza a beállított éréket, de folyamatosan légszomja van az embernek egy renaultban. Ha meg feljebb veszi a ventillátort, akkor zavaró fárasztó hangja van, az automatika kikapcsol és továbbra is álmosító légszomj van. Levegő meg nincs. Hát olcsó autó...
És a rádió dettó. Nagyon jól lehet a kormánynál vezérelni, nem túl kicsik vagy nagyok a hangerő lépcsők (ebbe például bele lehet őrülni szerintem egy mazdaban), és jó ahogy követi az autó zaját is valamelyest a hangerő, mert észre se venni, kiírja a komputernél a rádióadót is meg mindent, a "fej" egység meg illeszkedik a műszerfalba, 6 hangszóró, nem ugrál a cd... Igen. Ez szuper. Na de a hangja, az rémes. Hallgathatatlan. Fárasztó, idegesítő. Persze biztos van akit ez az apróság speciel egy "hifi"-nél nem zavar, hanem örül, hogy van, megy be a mesecd azt kész. Családi autó.

A futóműre csak jót tudok mondani. Nagy, 16-os könnyűfém kerék volt mindkettőn - volt egy 17 collos kerekű is ezek előtt, de az 1.6 benzines volt, annak még jobb volt autópályán az útfekvése - és mindig messze többet tudott, több volt benne, mint amit az ember gondol. Pl. van egy nyújtott s kanyar kombináció országúton jó minőségű úton amerre sokat járok. Az jó összehasonlítási alap. Mit bír az autó és mit éreznek az utasok. A scenic 140-el simán veszi. De ez a teljesen játékautó kormánnyal, visszajelzés nélkül - ami egyébként szép, bőr, jófogású - egy elég komoly öszpontosítást igénylő feladat. Ebbe a tartományba nem hiszem, hogy családos scenices vezetők elmerészkednek, és ezért azt sem, hogy alóluk valaha is "elfogyna" a futómű. Ha elfogy és sok a gáz, akkor persze bután tolja az orrát, ha elveszed akkor meg a végét. Ezt persze csak murvás úton bírtam kihámozni belőle.

Hogy sok a rekesz, meg lehet variálni ezt én is megtapasztaltam. A padlóban lévő - egyébként egyen renault- rekeszek nekem kedvenceim.
Manőverezni, parkolni nagyon jól lehet vele. Öröm az élet.

Vége a scenic korszaknak, leadtuk az utolsót. Végül is meg tudtam szeretni a Scenic-et, gond nélkül olcsón, csendben kényelmesen elvitt bárhov, de az új autó, mióta megvan már bele se ültem a Scenic-be, és óriási élmény, hogy végre egy igazi AUTÓban VEZETHETEK!


Hibalista

- es gazolajszag, gariban csere - valami visszafolyó cső, széria hiba. a másodikban nem romlott el.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2008
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 27000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 9.3 cabrio Következő autója? Mitsubishi Galant
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Scenic 2003 (2003)

További ítéletek (147 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)