JÁTÉKAUTÓ - Műanyag doboz kilátással
Szöveges ítélet
2 is volt egymás után, már a ráncfelvarrt változat mindkettő. 30-30 ezret mentünk, és mindekttő új volt, mikor hozzánk került. Összességében azt kell hogy mondjam, hogy a scenic II/II egy jó autó. De hogy milyen az első 30.000 kilométer után,... hát azt nem tudom. De a tapasztaltak alapján azt is el tudom képzelni, hogy utána sincs vele baj.
A belseje valóban nagy, és nem a leggagyibb anyagokból van. Hanem annál pont az eggyel jobból. A designnál nem tették magasra a lécet, és azt meg is ugorják, de úúgy, hogy nagyon. (ez a koncepció egyébként az autó veleje)
Nem kellemetlen benne lenni, ha körülnéz az ember, nem lát különösebben ronda dolgokat, nincs diszharmónia. Minden elem pont olyan mint a többi, nincs az olcsó autókra jellemző összetákoltság érzet. (Na jó, a dklíma világításának az összes többi belső fénytől eltérő színét leszámítva) De hogy semmi szép, igényes sincs benne, az biztos. Egységesen középszerű.
De ha valakinek nem a vezetés a fontos az autóban, hanem a közlekedés, és még családja is van, akkor jó helyen jár. Az egész autó erről szól. Szépen ülünk magasan a nagy autóban, derékmagasságig kilátunk körben. A vezető előtt van egy kormány momentán, de őt sem akadályozza ez abban, hogy együtt a család hangulatban utazzon a többiekkel. Mellékesen ő csípőből vezet közben. A vezetőhely berendezése és működése erről szól. Könnyen, kis erő és figyelem ráfordítással lehet vezetni a scenicet. Aki a vezetést akarja a középpontba állítani útközben, az csalódott lesz.
A scenic-kel rendszeresen utaztunk hosszabb távra is, kényelmével napi 600-800 km autózásnál a negyedik napon sincs gond. Az első ülésen legalábbis. Nekem időbe telt, amíg rájöttem, hogy a senicben az általam nem kedvelt, "fenn ülök a bakon" beállítás az egyetlen, ami hosszú távon is kényelmes. Ilyenkor a magasságban egy araszt valóban emelhető (és nem billenthető) széket felemelem és közel húzom a kormányhoz, ami ilyenkor inkább az ölemben van, az ülés háttámla is inkább függőleges. Na ilyenkor nem baj, hogy rövid az ülőlap, ilyenkor pazar a kilátás, ilyenkor lehet több száz kilométert autózni kényelmesen. Ez a Scenic érzés. Az üvegtetősben - a második olyan volt... - ilyenkor már ha hosszabb a hajam akkor elérte a tetőkárpitot. Az üveg előtt, merthogy ilyenkor olyan elöl ül az ember.
Szokni kell...
A kormány, váltó pedálok mind nagyon hasonló, egységes viselkedést mutatnak. Mindegyik olyan, mintha egy nem túl hajlékony gumibot túlsó végére lenne erősítve mindaz, ami működik. Tehát kapcsolat az van - de távoli. Ehhez jó társ a106 le-s dci motor, ami szintén csúzlis hatású: elég rugalmasan kezeli az utasításokat, amiket kap. Ha pl nyom az ember egy erősebb gázt, hát akkor elkezd nyúlni a gumi, szépen megindul az autó, harmonikusan veszi, hiszi el, hogy most menni kell, nincs lépcső a gyorsulásban, de kb. 3 másodperc, amíg tényleg megindul. Akkor azért már nagyon.
A 6 fokozatú váltóval és már ismerve a motor szokásait elég gyorsan lehet vele közlekedni. Vagy akár tényleg gyorsan. És ez egy elég fontos része, amiért szerintem ez egy jó autó. A sebességet nem érezni ugyanis benne, sokkal gyorsabban megy az ember, mint ahogy gondolja. A család nem sínyli meg. Csend van. 148-ig kifejezetten csendes az autó, tempomattal ezzel a sebességgel el lehet menni a világ végére és közben akár csendben meg lehet beszélni bármilyen terjedelmesebb dolgot. A mellettünk ülővel - mert a családi hangdesign miatt egymást remekül halljuk. A hátul ülőket is nagyon jól halljuk. Ők viszont nem hallanak egy szót sem abból amit mi csendben - akár 148-nál - beszélgetünk egymással. Ők csak azt hallják, amit emelt hangon nekik mondunk.
Ennél a 148-nál és erősen forszírozott városi közlekedésnél klímával 6.5 volt a fogyasztás. Mindkét autónál. Volt egyszer, amikor 100-110-el mentem, akkor 5 litert evett. Én azt hiszem, hogy aki magától vesz egy scenicet (nekünk céges volt) az eljár ezekkel 5.5 literrel. Egyébként az adatokat a komputer igen jól mutatja, és közben még pontosan is.
Az extrák vannak. Nekünk a közepes felszereltségű jutott mindkétszer, és hát volt még bennük a tempomat pluszban. De mindent tudtak, ami kell.
A párátlanítás az hibátlanul működik, 3 másodperc kb. de a szellőzés szerintem pocsék. A klíma hozza a beállított éréket, de folyamatosan légszomja van az embernek egy renaultban. Ha meg feljebb veszi a ventillátort, akkor zavaró fárasztó hangja van, az automatika kikapcsol és továbbra is álmosító légszomj van. Levegő meg nincs. Hát olcsó autó...
És a rádió dettó. Nagyon jól lehet a kormánynál vezérelni, nem túl kicsik vagy nagyok a hangerő lépcsők (ebbe például bele lehet őrülni szerintem egy mazdaban), és jó ahogy követi az autó zaját is valamelyest a hangerő, mert észre se venni, kiírja a komputernél a rádióadót is meg mindent, a "fej" egység meg illeszkedik a műszerfalba, 6 hangszóró, nem ugrál a cd... Igen. Ez szuper. Na de a hangja, az rémes. Hallgathatatlan. Fárasztó, idegesítő. Persze biztos van akit ez az apróság speciel egy "hifi"-nél nem zavar, hanem örül, hogy van, megy be a mesecd azt kész. Családi autó.
A futóműre csak jót tudok mondani. Nagy, 16-os könnyűfém kerék volt mindkettőn - volt egy 17 collos kerekű is ezek előtt, de az 1.6 benzines volt, annak még jobb volt autópályán az útfekvése - és mindig messze többet tudott, több volt benne, mint amit az ember gondol. Pl. van egy nyújtott s kanyar kombináció országúton jó minőségű úton amerre sokat járok. Az jó összehasonlítási alap. Mit bír az autó és mit éreznek az utasok. A scenic 140-el simán veszi. De ez a teljesen játékautó kormánnyal, visszajelzés nélkül - ami egyébként szép, bőr, jófogású - egy elég komoly öszpontosítást igénylő feladat. Ebbe a tartományba nem hiszem, hogy családos scenices vezetők elmerészkednek, és ezért azt sem, hogy alóluk valaha is "elfogyna" a futómű. Ha elfogy és sok a gáz, akkor persze bután tolja az orrát, ha elveszed akkor meg a végét. Ezt persze csak murvás úton bírtam kihámozni belőle.
Hogy sok a rekesz, meg lehet variálni ezt én is megtapasztaltam. A padlóban lévő - egyébként egyen renault- rekeszek nekem kedvenceim.
Manőverezni, parkolni nagyon jól lehet vele. Öröm az élet.
Vége a scenic korszaknak, leadtuk az utolsót. Végül is meg tudtam szeretni a Scenic-et, gond nélkül olcsón, csendben kényelmesen elvitt bárhov, de az új autó, mióta megvan már bele se ültem a Scenic-be, és óriási élmény, hogy végre egy igazi AUTÓban VEZETHETEK!
Hibalista
- es gazolajszag, gariban csere - valami visszafolyó cső, széria hiba. a másodikban nem romlott el.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 9.3 cabrio | Következő autója? | Mitsubishi Galant |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
