Guruló csigaház
Szöveges ítélet
1 év és 35000 km után úgy érzem érdemben is tudok írni az autóról.
Hosszas keresgélés után vettem meg a Scenicet elsősorban variálhatósága, praktikuma miatt.Minden fontosabb extra megvan benne ami kell: autómata fényszóró-ablaktörlő, tempomat, autómata klíma,kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás(elő se kell venni a kártyát a zsebből) ezek feleslegesnek tűnhetnek pedig hihetetlen módon teszik könnyebbé és kényelmesebbé a mindennapi használatot.Az első benyomásom az volt hogy francia autóhoz képest nagyon össze van rakva, sehol egy nesz,nyikorgás az anyagok minőségiek minden finoman kapcsolható az ülések kényelmesek jók az oldaltartásuk és az egész ki lett találva.Praktikumból jeles, rekeszek az ülések alatt és a padlóban,zsebek az ajtóban,összesen 17 helyre pakolhatunk(csak el ne felejtsük hova mit tettünk :) ) a hátsó ülések külön-külön tologathatóak dönthetőek,előrehajthatóak és kivehetőek és 3 felnőtt is kényelmesen elfér.A világos kárpít nagyon szép csak könnyen koszolódik,az esőcsepp is meglátszik rajta,szerencse hogy könnyen tisztítható strapabíró anyagból készült.Mivel 80%-ban autópályán használom így nem volt kérdéses a dísel.A motor aránylag kicsi 1.5 dci de a 106 LE-s változat ami kellő dinamikával mozgatja a kocsit.A hangja nagyon kultúrált legfeljebb hidegen,városban lehet hallani a kereplést városon kívül semmit se lehet hallani belőle.A 6 sebességes váltó nagyon jó,pontos rövid úton jár passzol a motorhoz nagyon el vannak találva a sebességi fokozatok.A futómű franciásan feszes,nem dülöngél a kanyarokban de még mindig lágy és finoman rugózik.Először tartottam tőle hogy az 1.5-ös motor autópályán kevés lesz de pozitívan csalódtam,160-ig kimondottan fickósan megy utána már elfogy a szufla, 180 a vége de ez az autó nem is a száguldozásról szól.140-150-es tempomattal a világból kimenne és még ilyenkor is csendes.A fogyasztása remek, autópályán 140-nél 5,7 körül mozog klímával 4 személlyel megpakolva,országúton 4,6 (de ha nem siet az ember 4 literig is lemehet), városban 6,2. Egyszer volt extrém hidegben csak városi rövid utakkal 7,1 de ettől magasabbra sose tudtam feljebb vinni.
De hogy valami negatívumot is mondjak az ülőlapok kicsit rövidek,a szellőzésből hátra nem igazán jut levegő(nincs hátul szellőzőrostély),és az indexkar kipattan bizonyos kormányállásnál mikor indexelni akar az ember.
A fényszórócserétől kicsit elriasztottak hogy milyen bonyolult, de ha már rájön az ember akkor 5 perc alatt megvan(kerékjárati ívben 2 csavar és hozzá is lehet férni).Az alkatrészárak átlagosak.
Szóval eddig meg vagyok elégedve vele,tágas,kényelmes utazóautó,35000 km alatt csak a kötelezőket költöttem rá úgyhogy várom a következő 35-t.
Hibalista
- 2 ízzócserén kívűl csak a kötelező cserék voltak.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 141000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Twingo | Következő autója? | Valami francia |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
