Egyterűen nagyszerű
Szöveges ítélet
Mielőtt választottam volna, olvasgattam a népítéleteket. Mivel eddig is Scenicem volt (Scenic I. 2000. évj. 1,6 RXT) amivel meg voltam elégedve, mindent mérlegelve újra ennél a márkánál maradtam. Az előző külseje, vonalai jobban tetszettek, ennek a belsője szebb, modernebb, Nekem nem zörög, nem rezeg semmi, sem műszerfal, sem egyebek, kivétel a jobb hátsó ülés rögzítő pontja, amit már a második nap megbütyköltem, és csendben maradt. Nyomatékos, dízelekhez képest csendes, szerintem családos embernek elég erős a motorja. Javaslom a prémium diesel üzemanyagot, nagyon jól megy vele! Én normált már régen nem tankolok. Tankolásnál a differencia cirka 1300-1800,- Ft, ami még elviselhető többletet jelent. Szerintem ez még belefér. Igaz, havonta egyszer tankolok, ami 920 - 1020 km-re elég. Miskolci városi körülmények között a fogyasztás 5,7 (tavasz,ősz) - 6,2 (tél,nyár); ha nagyon temposan mentem, akkor sem ment 6,5 fölé. A kezelőszervek kézreesnek, az indexkar nekem rövid, és nem olyan "biztos járású", mint az elődjénél, de kifogástalanul működik. Borzasztóan kár, hogy a dizájn kedvéért a csomagtartóból hiányzik, ami a szemnek is hiányzik, néha egy-két cm-en múlik, hogy nem lehet az ajtót lecsukni. Meghibásodásról nem tudok írni, de csúnya is volna egy fél éves kocsinál, ha már lista lenne.
A visszapillantó tükrök előtt az oldalüvegen örvénylik az esővíz nagyobb sebességnél, elég zavaró.
A váltóm kissé nehezen jár, de pontosan kapcsol, nem tudom, így kell-e járnia, a szalonban a szerelő megvonta a vállát miután megnézte és elment, (azóta nem láttam...)
2007. jÚLIUS:
Az autóba az eltelt időszak alatt 31700 km került. A hátuljával is kibékültem, sőt, már kifejezetten tetszik a formája. Túl vagyok az első revizión, amit még 20000 km után elvégeztettem. "Nyers" motorral nem mertem megvárni a 30000-et. Csak a szokványos dolgokat cserélték, szűrők, olaj, meghibásodás nem volt. Nekem izzók eddig nem égtek ki, igaz, ha nem muszály, nem égetem őket. Két gyári visszahívásom volt, amit egyszerre csináltak meg: biztonsági öv csavarját rögzítették, és az ablakemelők bowden-feszítőjét szerelték be. Nekem addig se zörgött, azóta is hibátlan. Nagyon megszerettem a dízelt, a korábbi autóm benzines volt, ha megélem, és a lehetőségeim is engedik majd, a következő is csak dízel lesz. Pár hete Görögországban jártunk, 18 órás út rekkenő hőségben, de kifogástalanul működött.
Egy-két bibi azért kijött rajta, pl. kirepedt a "bőr" a vezetőoldali üléslap szélén. Köze nincs a bőrhöz, ott világít a szövet a repedésben... megrendelték, hamarosan garanciában kicserélik. A hátsó ülések, ha nem ül rajta senki, kissé zizeregnek. Nekem az az érzésem, hogy merevebbek is lehetnének a hátó ülések.
Két hete elkezdett zizeregni, zörögni valami a kocsi alján, ha folyamatosan 2000 körüli volt a fordulatszám.
Megnézettem, a hővédő lemez zörgött a kocsi alján. Megigazították, 20 percet sem voltam a szervízben.
A váltóm korábbi nehézkes járása teljesen elmúlt, pontosan, biztosan, és könnyen jár.
Kíméletesen bánok vele, pl. sosem mosattam gépi mosóban, magam mosom, így olyan a fénye, mintha új lenne...
Hibalista
- Még nincs egy éve, hogy használom, pontosabban 6. hónapja, eddig semmi sem romlott el rajta. (még "bejáratós" 4970 km)
- 2007. júliusig: turbócső bilincse eltört, zörgött a hővédő lemez, kirepedt a vezetőoldali üléslap, más nem történt
Ide hordtam szervizbe
Renault Girardi - Miskolc
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 31700 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Scenic I. 1,6 RXT | Következő autója? | Korai gondolkodni rajta |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
