Egypupu
Szöveges ítélet
Hihetetlen egy teve ez, másfél tonnás, magas építés? és 1000 kilométert megy két oázis között. Ami hat litert jelent százon, de annyi azért általában nem is kell neki. Akinek az átlaga (párezer km-en) meghaladja a hatot, az vigye szervizbe, mert valami nem stimmel. Nekem úgy 5.9 hogy nem kímélem különösebben, autópályán 140 tempomat, azon kívül meg ésszel, klíma szinte mindig megy (amúgyis nagyon hajlamos a párásodásra). Ebben a szellemben egy Bp-Tihany-Bp átlaga 5.0 liter/100km. Az ötkilences átlagot úgy hozza, hogy ha meleg van akkor azért nem állítom le, ha hideg van akkor meg azért. Órákig jár alapjáraton néhány decib?l, szerintem kevesebbet eszik mint egy állóf?tés, két decire tippelem per óra. Sokat tötyögök vele Pesten a dugókban, az id? nagy részét ott tölti. Ilyenkor akár nyolc literre is felmegy, legalábbis egyesben alapjáraton 7.8 l/100km. Szép csendes a motorja, de nem benzines értelemben. Viszont semmi hidegjárati kerregés, meg egész napos zakatolás, mint az eggyel nagyobb dízelek.
Télen a f?t?ventilátor kettes fokozaton már visszah?ti a motort is, városban érdemes bels? keringetést kapcsolni. Amúgy van benne valami elektromos f?t?szál, elég hamar melegszik, de a kisdízel nehezen leheli be ezt a nagy utasteret.
A dinamizmus nem sok, nekem épp elég. Százharmincig van viszonylagos csönd, aztán kezdi a morgást, de meg lehet benne maradni. Ha nagyon kellett sietnem vagy szabad volt a pálya akkor tudta a százhatvanat is tartósan, de nem szeretem kínozni. Ez úgyis csak Németországban fordult el?, itthon nem való. Aki gyakran megy külföldre, sokat utazik és szeret százhatvannal közlekedni, annak er?sebb autó kell, vagyis inkább hosszabb váltó. Az én mérésem szerint ötezernél szabályoz, négyezerötnél éri el a száznyolcvanat - és netovább. A digit m?szer szerinti 181-et már nem sikerült kitaposni bel?le, pedig kifutópálya az volt b?ven. A fogyasztásra visszatérve még bejáratós korában voltunk vele a fent említett Bp-Tihany-Bp útvonalon két személlyel, max. 100 km/h sebességgel, és az átlag oda-vissza 4.1 lett.
A belseje tágas, f?leg elöl. Hátul már nekem kicsit kényelmetlen, nagyon formázottak az ülések és kemények. Mások nem panaszkodtak erre. Mindenesetre a VW Tourant kényelmesebbnek találtam hátul a választás idején, de elöl nem, és ez döntött. A min?ségérzet a sok dicséret ellenére jócskán elmarad a VW csoporttól, a dicsér?k gondolom régebbi rönókhoz viszonyítottak, nekem olyan nem volt.
El?nye a hasonló kategóriájú egyter?ekhez képest szerintem a remekül eltalált sportos forma, a fejedelmi els? tér, a takarékos és csendes kis dízel, és persze az ára. Alapból hét személyes, pótkerék ezért nincs is. Van egy ügyes kis kompresszor meg egy tubus ragasztó amit bele kell vele küldeni a defektes kerékbe. Ideig-óráig jó. Hét személyt még nem szállítottam vele, de ha lehet nem is fogok. A leghátsó sorba feln?tt ember nemigen tud még bemászni se, a lábfejét csak úgy tudja elhelyezni a középs? sor ülései alatt, ha azok jócskán el?re vannak tolva. Erre az els? sort is el?re kell tolni, tehát a végeredmény a teljes tömegnyomor lesz, amiben senki sem érzi jól magát, a hátsók még kifejezetten szenvednek is. Két gyereknek, vagy filigrán feln?ttnek egy órára jó lehet esetleg hátul, feltéve hogy nem klausztrofóbiásak. Szükségmegoldásként. De csomagtér nem marad, vagyis a gyártó szerint kétszáz liter, ami tényleg több mint a konkurrensek nullája, de gyakorlatilag azért ez is csak nulla.
Harmincezrenként van olajcsere el?írva, én huszonötnél tartok de már töltöttem utána fél litert, kábé ennyi fogyott. A m?szerfal fenomenális, az olajszintet is írja hat fokozatban, nekem lement kett?re, úgyhogy töltöttem rá a biztonság kedvéért. Minden egy kijelz?n van, még a rádió is, én nagyon szeretem. A digit sebességmér?t egy pillanat m?ve volt megszokni, a tempomat is számokkal kiírja mennyire van állítva, kettesével lehet léptetni a kormányról, jó. Rádió, cédétár, tempomat minden a kormányoszlopról vezérelhet?. Az indexkar kissé rövid szerintem, és minden elektromosság egy kis késleltetéssel m?ködik, sajnos még a fénykürt is. Mire villantok, hogy elengedem, már elment.
A naptet? kinyitva zörög, hiába cserélgetik garanciában az alkatrészeit, most már így is marad. Nem kell kinyitni, úgyis csak h?gutát kap t?le az ember, és hetven fölött csukhatja vissza. Azt meg még a városban sem nehéz túlszárnyalni. A mások által emlegetett zörg? m?anyagok, hátsó ülések engem elkerültek, vagy csak érzéketlen vagyok rájuk, idegesít?, állandóan visszatér? hang nincs.
A futóm? remekül simítja ki planétánk nyílt sebeit, a lassan már a kozmoszból is szabad szemmel látható budapesti "úthibákat". A marslakók naplementekor állítólag ezeket szokták bámulni a Scenic IV-ükb?l. (Magyarországon még nem forgalmazzák.)
Hibalista
- Eddig semmi.
Ide hordtam szervizbe
Tamás Autó Vác, de eddig csak egy átnéz?s szerviz volt rajta 15.000-nél átnéztek rajta 6900-ért.
Meg ma volt harmincezres szerviz negyvenezerért.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Fabia Kombi | Következő autója? | Elégedett vagyok. |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
