Dízel a nyer?
Szöveges ítélet
Átlagos küls? méret, ahhoz képest jó bels? méret és jó variálhatóság. Szerintem nagyon jó küls? design (de ez nyilván szubjektív). Belül vegyesebb a kép. A középre tett digitális m?szeregység nem az esetem, de meg lehet szokni (bár pl. a fordulatszámot pontosan nem lehet leolvasni róla). Sok bels? rakodóhely (f?leg a középs? dobozzal), bár a térképzseb a Scenic I-ben (az volt el?tte) nagyobb és használhatóbb volt, cserébe itt méretes keszty?tartó van (ott az volt vicces). Összességében pakolás szempontjából az el?z? sorozat valamivel jobb volt (több "doboz" a csomagtérben, mélyedés a hátsó ülések alatt, szabályosabb alakú - bár papíron kisebb - csomagtartó). A csomgtartóban egy "családi autótól" pedig ma már elvárható lenne egy akasztó pl. szatyroknak. Az elektronikus kézifék érdekes, néha jól használható, bár nem behúzott kézifékkel leállítani a motort nem egyszer? feladat, és remélem nem döglik be az elektronikája. Belül két nagyon bosszantó dolog van:1. a rövid indexkar ("néha dühösen rácsaptam a kis rohadékra") - nagyon macerás használni, és nem látom az el?nyét. 2. továbbra is rövid els? ül?lap. ezeken kívül az es?érzékel?s ablaktörl? sem tökéletes (hol túl gyakran, hol meg túl ritkán töröl) valamint "ablakspricnizéskor" is túl az utolsó automatikus törlés már gyakorlatilag szárazon töröl és csak maszatol. Ami viszont egy nagyon praktikus "fícsör", az az "egygombos" párátlanító funkció (klíma be, ventillátor max., leveg? szélvéd?re), amit kikapcsolva visszaáll az eredeti állapot. És még valami, ami szell?zést érinti: a bels? leveg? keringtetés nem tökéletes, kis szag mindig szivárog be kintr?l - a szervízben azt mondták, hogy ez ilyen.... Az 1,9-es dci motor viszont nagyon jó, hidegen kicsit ráz, de nem vészes, rövid, intenzív gyorsításkor (pl. el?zés, sávváltás) nagyon dinamikus, pirosnál viszont nem lehet "kil?ni" vele, nem is arra való. Összességében az el?z? sorozatnál jóval kifinomultabb autó, jobb ergonómiával (pl. a váltó - ami eleve sokkal jobb mint az el?z? szériában, bár még nem Focus-os - fenn a középkonzolon), de néhány bosszantó hibával (indexkar, rövid üléslap, "pattogó" eddig azonosítatlan szélzaj az els? ajtók fels? sarkainál kb. 80-100km/h felett) !!!
Hibalista
- Eddig egy dolog merült fel: a kormány bizonyos esetekben (rendszert még nem sikerült felfedeznem), enyhén balra húz. Szervízben a fut?m? beállításával próbálták orvosolni, sikertelenül.
Ide hordtam szervizbe
Renault Hatvan. Itt is vettük át az autót, kit?n? ügyfél kiszolgálás a jellemz?! (bár a kormánnyal egyenl?re nem tudtak mit kezdeni)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Scenic I | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
