"Cunami az autómban"
Szöveges ítélet
2004-ben cseréltem le egy másfél éves Megane 1,6 kombit Senicre. Talán két hetes volt, amikor lehámlott a bal els? kilincs m?anyag felülete, majd nemsokára az index ugyanarra az irányú kormányfordításra ugrott vissza, amerre indexeltem. Ez kifejezetten balesetveszélyes volt, mert besorolásnál már visszaugrott, így kanyarodáskor lényegében index nélkül kellett fordulni! Kicserélték, de ugyanazt produkálta,majd a második cserénél már a gyárban sikerült kiküszöbölni a hibát. Nemsokára olyan hang hallatszott a motortérb?l, mint a régi zsigulik, amikor kotyogott a difijük (tönkrement a motortartó bak - csere). Az utolsó csepp: eldugultak az els? szélvéd? el?tti lefolyók (nem tudom, hogyan, mert felettük rács van és amúgy sem álltam soha fa alatt) és befolyt Isten tudja hány liter es?víz az utastérbe, elárasztva az alsó rekeszeket. A fém lemezig mindent ki kellett szedni az autóból, közben a hangszigetel? anyagok szakadtak - amit aztán visszaraktak - és majd egy hétig szárítgatták a m?helyben meg az udvaron a kárpitot. Még szerencse, hogy addig kaptam egy Twingót a szervízt?l, és még nagyobb szerencse, hogy nem kellett sehova utaznunk, mert nem tudom, hogyan fértünk volna bele öten. Igazából utálom sorolni a hibákat, mert idegesít, hogy egy 4,5 milliós autóval folyton a szervízbe kell járnom. Kifejezetten balesetveszélyesnek tartom azt is, hogy annyira közel van a fék és a gázpedál, ráadásul a fék jóval feljebb (mint az ?skorban), hogy 45-ös cip?m beakad a fékpedál alá, ha hirtelen kell átraknom a gázról. 193 cm vagyok, a térdemet szétnyomja a váltó burkolata és nem tudom más Scenic-tulajdonos hogy van vele, de és, amikor kabát vagy zakó van rajtam, alig tudom bekapcsolni a biztonsági övem a két ülés közötti multifunkciós doboztól, amin a könyökl? a használattól homorú lett.
Másrészt: Ezek mellett, illetve nélkül egy kifejezetten jó autó lenne a Senic. 5 tagú család (kis gyerekekekkel) számára baromi kényelmes, hosszú úton is. Jól használhatók a kis rekeszek, az ülések mozgathatósága kiváló. Kategóriájában a legjobb méretekkel és legjobb kihasználhatósággal rendelkezik. A motorja, váltója nagyon jól hangolt, élvezet vezetni, mert tömegéhez képest nem lomha, bár a klíma használatakor észnél kell lenni, ha el?zni akarok, f?leg dombon felfelé.
Arra, hogy megérte-e az árát akkor lehet korrekten válaszolni, ha el akarom majd adni.
2. rész
Az eltelt egy hónap alatt az automata kézifék kézi kioldásnál hangos és képi hibaüzenetet küldött, amely nem befolyásolta ugyan a tényleges m?ködését,de lassításkor is sípolt és telerakta a m?szerfalt mindenféle háromszöggel, SERVICE-felirattal stb.. Elvittem a szervizbe, ahol el?ször azt mondták, hogy megrendelik hozzá a szükséges egységet. Majd kés?bb telefonáltak, hogy mégis szeretnék tüzetesen megvizsgálni a kéziféket, mert 150.000.- forint lenne az ára, hátha mégis meg tudják javítani. Ekkor egy fél délután alatt kiderült. hogy az egyik vezetékszálban nincs áram, valószín?leg szakadás miatt, ezért nem kell a teljes egység, csak meg kell keresni a szakadás helyét és megforrasztani. A beázás után ismét csereautót kaptam, mert másfél napig szerelték autómat és újra kiherélték az egész utasteret, hogy hozzáférjenek a kib..tt kézifék vezetékeihez. Kíváncsi lennék, megtették volna akkor is ezt, ha már lejárt a garancia, vagy kapásból megrendelik költségemre a drága alkatrészt? Újra mondom, nem a szerel?kre vagyok mérges, hanem a Renault-ra.
Írtam a Renault Hungária Kft-nek, miután rendszresen el?fordulnak hibák a Scenicemben méltányosnak tartanám, ha meghosszabbítanák a garanciaid?szakot, mert amikor ez 2006. májusában lejár, rámegy a gatyám is a rendszeres javítások miatt. Erre azt válaszolták, hogy a szakszerviz eddig is, és a jöv?ben is megoldja a javításokat, és problémamentes autózást kívántak amellett, hogy nem áll módjukban meghosszabbítani a jótállást, mert az nekik pénzbe kerülne. Ugyanakkor egy korábbi levelemre reagálva 10.000 (tízezer) forint érték? Mol benzinkártyát ígértek, mert szerintük ez ellentételezi bosszúságaimat és szervizbe járásaimat. Szerintem meg nevetséges!
Egyébként kiszámoltam, hogy öt év alatt az apósommal együtt 17 millió 550 ezer forintot adtunk ki Renault-ra, amit meg is írtam a Renault Hungáriának, de ez sem hatotta meg ?ket.
Ezek után úgy gondolom minél el?bb megpróbálok megszabaduni Scenicemt?l és veszek egy, a megbízhatósági tesztek elején álló márkából egyenl?re egy kisebb autót.
Egyébként van néhány ismer?söm, akinek szintén Scenic autója van, és sajnos mindenkinek az a véleménye, hogy egy jó és szép gondolatot nem szabadott volna ilyen trágárul kimondani, vagyis egy ilyen szép, praktikus autót ilyen vacak módon nem szabadott volna összerakni. Náluk is el?fordult beázás, toronycsapágy-hiba, ablakemel?-motor hibája, önindító-hiba stb..
Utószónak csak annyit kérek bárkit?l, aki azért olvassa a NÉPÍTÉLETet, mert autóvásárlás el?tt áll, jól gondolja meg, miel?tt eldönti milyen autót vesz.
Hibalista
- bal els? kilincsr?l lehámlott a m?anyag felülete, index (második cserét?l jó), motortartó bak-csere, hátsó ködlámpa, az egész utastér beázott, automata kézifék kézi kioldásnál, ajtó tömít?gumi levált, ablakok lehúzva zörögnek, ablakok mozgatáskor nyikorognak, els? ablaktörl? m?ködés közben ugrál, es?érzékel? szeszélyes, légkondi zajos
-
- 2005. szeptember 26-óta az automata kézifék adta meg magát
Ide hordtam szervizbe
Kaposvár-car
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 31000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Nem Renault! |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.7/10) |
