Családtag volt...
Szöveges ítélet
Valószínűleg ma láttam ezt az autót utoljára és kicsit szomorúan váltam el "tőle". Az elmúlt években kellemes útitársként szolgálta a családot. Az esetek jelentős részében megbízhatóan tette a dolgát. A kényelmével semmi baj nem volt, hárman kényelmesen elfértünk benne. A csomagtartója néha szűknek bizonyult, de erről inkább mi tehettünk. A variálhatósága miatt imádtam és imádom ezeket a Scenic-eket.Az egyik pillanatban családi utazóautó, majd egy kicsi munkával furgonná tudom átalakítani. Egyszer négy férfiember utazott le vele az Adriára. Kiszedtem a középső ülést hátul, beljebb tettem a szélsőket és máris kényelmesen üldögéltek hátul a haverock. Még a kabriós életérzést is el lehetett vele érni a két tetőablaknak köszönhetően. A hátsó ülések egyenként tologathatóak és kiszedhetőek. Ha a Feleségem vezetett, beültem mögé, előrébb húztam az ülést, hátrébb döntöttem a háttámlát és máris kényelmesen éreztem magam
A motorja egy régi megbízható konstrukció, amelynek kisebb gyerekbetegségeit menet közben küszöböltük ki, és egy kellemes, de komótos és éhes eszköz lett belőle. Az autópálya tempó simán ment vele és az előzéseket is meg lehetett oldani, de ilyenkor már figyelni kellett, nehogy sokat vállaljunk. Elvitt minket ezer kilométeres utakra és semmilyen problémája sem volt.
A futómű az már kicsit érdekesebb volt. A keresztbordákat nem szerette, érzésre képes volt oldalra elugrania hátulja. Érdekes módon ennek semmilyen következménye sem volt, de néha megijesztett. Elugrott, de ha leért, akkor ment tovább, mintha sínen húzták volna.
Az automata Renault kártya nagy ötlet, a mostaniban nincs, hiányzik is rendesen. A rakodó helyek, élükön azzal a böhöm nagy könyöklő alatti tárolóval, minden pénzt megérnek, ilyet a konkurencia nem nagyon tud. (tapasztalat: C-Max, Picasso, C4 Grand Picasso, Corolla Verso).
Ami nem tetszett és nem is értem, hogyan bírták ezt kitalálni, az a külső tükrök elhelyezése. Nem az ajtón van, hanem az A oszlopon, de ha behajtom, akkor az ajtóra fekszik rá. Tehát, amikor kinyitom az ajtót, az beleütközik a tükörbe. Az enyém elektromos működtetésű volt, így amikor kinyitottam az ajtót, akkor a tükör kinyílt, majd becsukás után visszacsukódott. A hajamat téptem e logikátlanság láttán.
Summa summárum az autót 5 évig használtuk, beletettünk 90 000 km-et, és meg voltunk vele elégedve. Többször elvitt külföldre és vissza is hozott. A védelmi berendezéseit hál'Istennek nem kellett tesztelnem, de az 5 csillag jelent valamit. SZóval szívesen ajánlom olyan embereknek, akik nem előítéletesek és nyitottak a franciaák bohóságai iránt!
Hibalista
- - akkumulátor (letelt az ideje); - - Ablakemelőben valami műanyag bizbasz (4 db); - - generáror ékszíjtárcsa 100000-nél (szerelő szerint ez 40 000-nél szokott szétmenni); - - kipufogó hátsó dob (Kipufogó Klinika) - - gyújtótrafókat cseréltem; - - valami jeladó a vezérműtengelynél
Ide hordtam szervizbe
Renault Dél-pest
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Fekete Ferenc, Érd
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 33000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Scenic I. 1.9 dCi | Következő autója? | Scenic III. 1.6 dCi |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |
