Családi szállító
Szöveges ítélet
2005 decemberében vettem egy évesen kb 20 ekm-el. A nagy méretéhez képest nagyon kellemesen lehet vele a városban is manőverezni, még a feleségem is tud vele parkolni pedig nincs benne radar. Imádjuk mind a ketten és a gyerekek is. Családi autónak egy átlagos 4-5 tagú családnak szerintem tökéletes. Mindenki és a csomagok is kényelmesen elférnek. A 6. és a 7. ülés hosszú távra csakgyerekeknek vagy kis méretű felnötteknek jó (de nem kényelmetlen). Többször utaztuk vele sielni 6 fővel (box és siléctaróval) és el tudtunk férni,s még a fogyasztás is jó maradt. A fogyasztás erősen láb és hely (országút vagy város)függő. Többségében országuton (100-110 km/h)és autópályán (130-140 km/h) használtam, ahol a fogyasztása 5,5-7 liter között van, de csak városi használat mellett 8 alá nehéz levinni. A kötelező 30ekm-es szervizeken kívül a felsorolt hibák miatt voltam szervizben, ahol mindig igyekeztek javítani azonnal a hibákat (maximum az alkatrészre kellett 1-2 napot várni). Egyedül az adagolós hiba jelenséggel nem tudtak mit kezdeni, amíg egyszercsak megállt és nem indult (letiltott az elektonika). Szerencsére nem voltam messzire a szerviztől így könnyen be tudtam huzatni magam.
A gyári alkatrészek viszonylag drágák, de szerencsére a márkakereskedésben a gyári beszállítóval azonos alkatrészeket is forgalmaztak és beépítettek, amely jelentősen csökkentette az összeget. Eddig végig márkaszervizben volt javítva (kivéve a műszerfal), s szerintem ez hosszú távon kifizetődik. Összeségében nagyon szeretjük, s nem bántuk meg. Ha a családban autót cserélünk, akkor ez marada és a feleségem Meganja fog elmenni. A felszereltsége és az ára alapján ez egy kiváló ár/érték aránnyal rendelkező autó. A rengeteg pakoló helyről nem is kell beszélni.
A rossz dolgok:
- első ülőlap lehetne hosszabb (185 cm vagyok)
- első izzó csere csak a szervizben (kb 40ekm-ként)
- hátsó rolónaknincs kialakított hely ha a 6. 7. ülés használni akarja az ember
- drága alkatrészek
Szerintem ennyi kilométerrel a többi autóval sem lenne kevesebb bajom.
Hibalista
- Motortartó bakok kb 180 ekm-nél (kb 40 eFt). - ablakemelő műanyag alkatrészt már mindegyik ablakon cserélték (egy része garanciába a többi kb 2 eFt/db). - külső-belső levegő állító motor csere (műanyag fogaskerék megadta megát) (kb. 35 eFt). - A nagy nyomású adagolónál tömítés hiba (javító szettel lehetett orvoslni) (kb. 40 eFt). - Digitális műszerfal meghalt. A szervizben kb. 180 eFt-ét cserélni tudták volna, de egy ügyes kezű villamossági szerelő a chip cseréjével és újraprogramozásával életre keltette,s azóta jó. - Első fékbetét csere elől 90 ekm-nél hárul 120ekm-nél. Most 210ekm-nél van a második betét csere + tárcsa. - Ajtó záró gombok cseréje - Akkumulátor csere 4,5 évesen (kb 25 eFT) - A többi a kötelező szerviz.
Ide hordtam szervizbe
Renault Makó, Aradi út
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 190000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Renault Megane 1.6 | Következő autója? | Ez marad családi autónak, mellé talán Mercedes C220 cdi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
