Családi autó hibákkal
Szöveges ítélet
Újonnan vettem az autót, a választás előzménye az volt, hogy volt előtte 2(!) db, szalonból kihozott Borám, amit mindkettőt visszaadtam, mert szitált a kormányuk, és nem tudták megcsinálni. Közben vettem egy Mastert, amivel nagyjából meg is vagyok elégedve. Gondoltam, márkahű leszek, és személyautót is inkább a Renault-tól veszek. Hát nem volt jó döntés ez sem.
Nem volt még két hónapos, amikor a garázsban, ahová orral állunk be, tönkrement az akkumulátora. Elektromos kéziféket ugye nem lehet kioldani, ráadásul a feleségem a gyereket vitte volna a kórházba időre, én meg nem voltam otthon. A városka egyik autószerelője kb 3 óra alatt ki is szedte belőle az akksit, tett bele egy másikat, beindították, és vitte a feleségem a szervízbe. Ott azonnal kicserélték.
Első perctől nyikorogtak a hátsó fékpofák, de egyszer meguntam, bevittem a szervízbe, és ki is cserélték gyári hibára hivatkozva.
30.000 km-nél négy darab trafó-csere, mert úgy járt a motorja, mint egy trabanté /persze ne felejtsük, hogy Ő csak két hengeres/. 35.000-nél toronycsapács-csere, mert kattogott, mint állat.
Az első ablaktörlőt legszívesebben leszerlném, mert úgy ugrál az ablakon törlés közben, hogy megőrülök tőle.
A klímát legalább 10-szer takarították már ki, /persze ez fizetős/ mert olyan porszag, meg büdös sárszag van az autóban, hogy hányingerem van tőle néha.
A gyerekzár elektromos kapcsolója majdnem kigyulladt, olyan forró volt, és nem működött. Garanciában cserélve.
A motorja nagyon lusta, viszon sokat eszik. 8.5 liter átlagban, és nem is megy jól. Többet nem veszek benzines autót.
Eleinte tetszett a formavilága, de mostanára kiábrándultam. Besokkoltam a sok kopogós műanyagtól, igénytelen szürke színtől. A gagyi üléshuzatot áthúzattam egy normális plüssel, mert rendesen ívett húzott az ujjam. Akkor, amikor megvettem, eszembe sem jutott, hogy hogy 4.4 Millióért miért nem adnak normális üléshuzatot, meg ajtókárpitot. Akkor lenyűgözött a sok elektromos kütyü, ami a Borában hiánycikk volt, meg az esőérzékelő, ami gyakorlatilag használhatatlan, mindenhogy töröl, csak úgy nem, ahogy az eső esik. Az elektromos kézifék jó /még/, kényelmes. Az autó motorja 120-nál olyan hangos, mint egy traktoré. Ja és +2 ´C alatt, ha véletlenül kinn alszik az udvaron, gyakorlatilag 10 percig kell járatni, hogy ne rángasson, ne torpanjon. Hát Ő a mi kis drágánk, a feleségem azt mondja, jó ez addig, míg a gyerekek kicsik, majd utána lecseréljük. De mi lesz addig?!
Hibalista
- akkumulátor tönkrement, garanciában cserélték, 4 db trafó, állítólag gyári hibás a széria, toronycsapágy garanciában, hátsó gyerekzár elektromos kapcsolója garanciában, állítólag gyári hibás volt, hátsó fékpofák nyikorogtak, garanciában cserélve, legalább 10 klímatisztítás, első fényszóróban égőcsere CSAK SZAKMŰHELYBEN.
Ide hordtam szervizbe
Renault Gold-Cars Nyíregyháza
Velük tökéletesen meg voltam elégedve.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 57000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Bora 1.6 | Következő autója? | Valami német |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.6/10) |
