A Scenic
Szöveges ítélet
A kocsit 2004 április végén vettük. Tulajdonképpen a keresked? beszélt rá minket, bár nem kellett sokat gy?zködnie..:). Az el?z? generációval is meg voltunk elégedve...Az autó felszereltségéhez mérten jó áron kellette magát (cc. 5millió ft). Hát a teljesítmény?l annyit, hogy nem egy rakéta, de ha valaki elég ügyesen bánik a váltóval és a kuplunggal, könnyen fel lehet venni a forgalom ritmusát(még többet is:)). Szerintem a motor eléggé pörög (kb. 3000-et 100km/h, 4000-et 130-al), de ekkora kasztnihoz(1320 kg) és ilyen motorhoz valószín? egy hosszabb váltó már kevés lenne. Az egyesnek kb 45-nél, a kettesnek 85-nél, a 3asnak 135-nél, a 4esnek 155 körül van vége. Itt már a motor 6000 körül pörög. A váltó egy 10es skálán kb. 7es, de igen jó, kézrees? helyen van. Hát a fogyasztásról.... Közúton a kresz-szabályokat figyelembe véve akár 7l/ 100km alá is vihet?, figyelmen kivül hagyva 7.5-8l, de durván figyelmen kívül hagyva sem megy 8.5l fölé:). A város már érdekesebb. Itt valamiér mindig szép lassan felkúszik 8.6l környékére és ott marad, amig nem megyünk vele ujra városon kívül. Autópálya szabályosan 8.5körül( érdekes hogy 120-nál 7.7-en áll a pill. fogy mér?). De mondjuk végig padlógázzal se vihet? 10l fölé. A végét még nem próbáltuk, de 184-el ugy ment, hogy a gázpedál nem volt padlon és 4en ültünk benne kis emelked?n. Sztem a 200km/h benne van. Nyáron voltunk fele tengerparton, 1t-ás lakókocsi két bicikli a tet?n 5személy + teljes terhelés elfele 80-90-el, vissza 90-100-al. A fogyasztás 11l körül alakult. Szinte hihetetlenül kevés:) A kényelemr?l annyit, hogy apám nem akar bel?le kiszállni. A munkahelye kb 500m ritka hogy nem kocsival megy. A zels? ülésekben akár 1000kmeket is ki lehetne birni, hátul 3 feln?tt személynek már kevés a válltér. Az összes renault apróság nagyon tetszik: pl sztem az elektromos kézifék zseniális és még egy két kategóriával feljebb is ritkaság. A kulcs nélküli nyitás-zárás indítás szintén. A kocsi minden lehetséges adatot digitálisan ír ki, ez fordulatszámmér?be eleinte kissé furcsa volt, már megszoktuk:) A digit klima is jó, bár néha sztem indokolatlanul kapcsolja be a klimát... A futóm? elég lágy viszont a kocsi nagyon kellemesen rugózik. Amivel a konkurencia több sportosságban, ez az autó annyival különlegesebb, jobban felszerelt. Talán a 120lovas dízel jobb vétel a kocsihoz, de ezzel a 113lovas 1.6-ossal sem rossz. Bátran ajánlható azoknak, akik szeretik a kényelmet, de szeretnek temposan közlekedni és valami különlegeset akarnak minimális kompromisszummal....
2006. augusztus
Újabb izzócsere, most a másik lámpa, de csak 2000Ft. Ja és még egy fontos észrevétel. A kocsin lévő 205/55 R16-os MICHELIN első gumik igen gyorsan kopnak (legalábbis a külső felük). A gumisnál márciusban (mikor átrakattuk a nyárit) kb30000km-nél az első gumikat tették hátra, mondván, hogy ott még egy évet kibír talán. Mostanra a bal hátsón (ami bal első volt), már körülbelül 1,5cm-es szakaszon körbe nincs futófelület!!!! A szervízbe elvittem futóműellenőrzésre ( az ő ajánlatukra), de azt mondták, hogy a beállítások tökéletesek, így fizetnem se kellett. ők se láttak még ilyet ( mármint ilyen mértékű gumikopás ennyi km után). Valószínűleg az lehetett az ok, hogy alacsony relatív guminyomás ( azért relatív, mert végig a gyárilag megadott értéken tartottuk) volt sokáig az elsőkbe, és mivel a kerékagy súlypontja nem pont középen, hanem kicsit kifele van, a gumi külső fele így sokkal jobban kopott. Ugyhogy egy fontos tanács scenic tulajoknak: A GUMIKAT MINDIG AZ "AUTÓPÁLYÁS" GUMINYOMÁSSAL KELL HASZNÁLNI. Ez az 1.6osnál elöl 2.4-et, hátul 2.1-et jelent. Más motoroknál, úgy tudom, még ennél is magasabb az érték.
Hibalista
- Időközben kijött a kocsin egy hiba. Az záró gombok az ajtókon (Privilege felszereltség) sorra elromlottak, kb 1 hónap alatt, ugyhogy szégyen szemre a távirányítót kellett használni..:). A dolgot még éppen megcsinálták garanciában, különben 100.000 Ft lett volna. Jó, mondjuk lehet nélküle élni, dehát mégis..Az ezután elvégeztetett izzócsere kb 2300Ft volt..
-
-
Ide hordtam szervizbe
Kristóf Indycar, Csorna.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
-
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 64500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Agila | Következő autója? | renault espace IV |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
