A kis nagy autó
Szöveges ítélet
Egy haszálható méretü, kényelmi és biztonsági extrákkal felszerelt családi autó volt a cél, és ennek a Scenic tökéletesen megfelelt.
Külsöleg is tetszett, bár nem keltette tágas autó benyomását, az igazi meglepetés akkor ért amikor beleültünk, nem tudom hogy nagy oldal üvegeknek vagy a magas felépítésnek köszönhető e, de nagyon jó benne a térérzet. Elől kényelmes plüss fotelek, hátúl a két szélső ülés még normál méretü, de középre már csak gyerek vagy vékony felnőtt fér el, de ha csak négyen utazunk akkor a középső ülést kivéve, a két szélsőt beljebb rakva /így a hátsó ülések háttámlaja is állítható lesz/ fejedelmi kényelem vár minket.
Extrákat szerencsére nem sporólták ki belőle 6 légzsák, ABS, digit klíma /nem a legjobb hatásfoku és zajos a ventillátor/, sebesség függő rádiómagnó és 6 lemezes CD-tár kormányról vezérelhető, illetve a szokásos elektromos csomag, és minden hibátlanul működik.
Az autó motorja egy 95LE 1.4i 16v, ami méretéhez képest nagyon kellemesen mozgatja a majd 1.3 tonnás kasznit, sportosnak egyáltalán nem nevezném, de elegendő városban és autópályán is egyaránt. Fogyasztása átlag 7l és ettől nem is nagyon tér el se le se felfelé, próbáltam országúton 90Km/h-l klíma nélkül 6.8 l, míg autópályán 140-150Km/h-l bekapcsolt klímával 7.3 l, a városi pedig kettő között mozog. Váltójával elégedett vagyok, könnyen és pontosan jár, áttételek jók, nem kell sokat váltogatnunk 45Km/h-tól gurulhatunk vele 5-ben, a kuplung vaj puha.
Csomagtartója nagyon jól pakolható, nem kell a csomagokat magasra emelni, sikokkal határolt, hátsó ülések egyenként eldönthetőek így gyorsan növelhető a raktér. Továbbá rengeteg tároló rekesz van, térképzseb mind a négy ajtóban, 2 kisméretü kesztyűtartó, hűthető italtartó, hátsó ülések alatt és előtt a padlóba sülyesztett fedeles rekeszek, zseb az első ülések háttámláján.
Megbizhatóságával és kényelmével hamar nagy kedvenc lett a családban, és bár még nem tervezzük a lecserélését, de a Márka és az egyterü felépítés biztosan marad majd.
Hibalista
- Gyakorlatilag eddig csak kopó alkatrészeket kellett cserélni, fékbetét hátúlra 5500Ft, féktárcsa elől 18000Ft/1pár, fékbetét előre 7000ft, ezek utángyártott, de új alaktrészek. Saját felőtlensegébemből adodóan volt egy kományszervó felújítás is, a szakadt porvédők nem kicserélse miatt, ez 68000FT volt, 2év garanciával.
Ide hordtam szervizbe
Az autó kora és a rossz tapasztalatok miatt a márkaszevízeket hanyagolom, maszek szerelőhöz járok, Csepelen a Kalmár autószervízbe. Csak pozitív tapsztalatom van velük kapcsolatban, csak azt csinálják amit kérek, de azt nagyon gyorsan és precizen, illetve hozott alkatrészeket is beszerelnek.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 129000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Galant 2.0 TD | Következő autója? | Scenic |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |
