100 év tapasztalata erre elég
Szöveges ítélet
A kicsit már előregedett 99-es Passatomat cseréltem le erre a Grand Scenicre, nem is kellett sokat rátenni a Passat árára - már ez gyanús kellett volna, hogy legyen. Meg addig fel sem tűnt az ismerős renault tulajdonosokkal beszélgetésben a mondat végi ´de´ gyakori használata. No ez rendesen bemutatkozott.
Lassú (75kmh) gyorsítás városból kifelé, hirtelen furcsa hang előlről, tükörben álcaköd. Jó fekete, hogy egye meg a fene. Padka, tréler.
Szétfűzték a motort, a turbó kopott csapágyazása mellől a motor leszívta szépen lassan a motorolajat, és besültek a főtengely csapágyai (a hajtókarok szerencsére megúszták). Állítólag szerencsém volt, tudja azt is, hogy a leszívott olajjal addig jár a moci, amíg teljesen tönkre nem megy - ehhez képest volt szerencsém. Főtengelyt elvittem gépműhelybe, az árajánlat vége az lett, hogy inkább hozzak másikat, ebben van egy 0.9mm-es (WTF!) ív. Bontott főtengely, bontott turbó, munkadíjakkal 300e körül állt meg (ha ez ráköltöm a Passatra, új autóm van) Azóta megy egy hang nélkül, nade meddig?
A futómű kényelmes, de a keresztbordákat nem szereti, nem rázza be a kasznit, de hallhatóan ´beleesik´ a gödörbe. A kormányzás rettentően távoli, olyan, mintha folyamatosan négy defektes keréken gurulna a kocsi, állandóan korrigálni kell a kormánnyal. A fék is túl van szervósítva, de legalább ABS-es, elég gyakran van is alkalmam megtapasztalni, nem tudom, hogy az ABS komputere ilyen érzékeny, vagy a kocsin levő continental ecocontact gumik ilyen ócskák, egy közepes lassítás vége is könnyen lehet ABS-pedálröcögtetés.
Az ülések jók, a hátsók is könnyen mozgathatók, a csomagtartó nagy, a gombos nyitás miatt talán nem koszolja annyira a kezet, mint egy kilincses megoldás.
A szervizesek nem örülnek neki, ha a motortérben kell nyúlkálni, van pár ördöglakat, pl. a turbótól nem lehet hozzáférni az egr szelep csavarjaihoz és vice-versa.
A középkonzolon a fűtés/hűtésért felelős gombok kezelésére és kidolgozottságára nincs mentség, a Passat Climatronicja simán veri. Nem szabad közelről nézni, süt az igénytelenség.
500 km után a felújított motor elkezdett nem menni és füstölni megint, idegbaj, tréler. A szervizben lenyugtattak, ez most nem főtengely (vérnyomás le), ezek csak porlasztócsúcsok, amik nem kerülnek többe 150.000-től. Ennyire emlékszem, tisztelt bíróság, ennek figyelembevételével kérem a renault szalon felgyújtásáért rám kiszabott öt éves büntetés mérséklését.
100 éve gyártanak autót, és még most sem megy nekik.
Hibalista
- Motor, főtengelycsere, turbófelújítás - ~300.000.-
Ide hordtam szervizbe
Ismerős kis műhely, talán még engedélye sincs
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Passat 1.9TDI 90LE | Következő autója? | Skoda vagy Volkswagen TDI |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.6/10) |
