Álomhajó
Szöveges ítélet
2005 decemberben vettem, félórás vacillálás után ő és egy BMW 750 között. Ő nyert, mert kézi váltós, az automatától meg kiráz a hideg.
A hazaút tréleren történt, mert a kulcs immo kapcsolójában lemerült az elem. Persze ebből semmi nem derült ki, csak a szerelőnél. Elég égő volt.
Aki ilyet akar venni, figyelmeztetem, ha a tartalék lámpa kigyullad, vele együtt ég a szervizlámpa is.
9 hónapja használom, és odavagyok tőle. Ilyen kényelemben, csöndben, biztonságérzetben még nem autóztam. Annyira süt belőle a tömör vas fíling, hogy a Mercik elbújhatnak.
A 170 paci nem agresszíven, kellemesen bugyborékol elő a hat hengerből. 3500/min az a határ, ahol igazán megindul, ha fölötte tartom, pitbullként viselkedik. E fordulat alatt gyakorlatilag nincs is motorhang, a motorzaj kifejezés pedig ebben az autóban nem értelmezhető.
Az egyetlen probléma, hogy az elsőkerékhajtás néha már képtelen a pacikat továbbadni az 1600 kilós kaszninak. Gyorsan le lehet forgatni a gumit az első keréktől. Ez főleg télen problémás, plusz a viszonylag nehéz far motorféken fékezésnél hajlamos kitörni. Nekem enyhén túlkormányzottnak tünik, üresben viszont alulkormányzott, bár lehet hogy ez csak a kotyogó lengőkar csavartól van.
Update, lengőkar javítva. Kanyarviselkedés most már folyamatosan túlkormányzott.
A vásárlás után sokan mondták, le fogja enni rólam a gatyát. Nem jött be. Ha 1 hétig csak városban mozgok, 10-11 l között billeg, de ahogy kimozdulok, lemegy 9 l körülre.
A gyári adat végsebességre 220 km/h, de egy agresszív SLK mercisnek köszönhetően 245öt már gurultam vele. Ott letiltott motorfordulatra, de akkor a Merci már sehol sem volt (hátam mögött).
Update: kijütt belőle a 250 is. És most nem tiltott. Hmm...
Rendkívül kellemes, ahogy méretével és külsejével tiszteletet parancsol a forgalomban. Feltűnően kevesebbet kell vészfékezni mint az előző pici autóimmal.
Az egész stílusával nem agresszív kamikaze-hajszolásra, hanem visszafogott, elegáns vezetésre sarkall.
Egy-két erőpróba után az ember megérzi, hogy ezzel a kocsival nem kell úton-útfélen bizonyítani, mit tud. Elég tudni.
Ideális autó hosszútávú, kényelmes vezetésre, ilyenkor kifejezetten gazdaságos (200 km-en, 130-as átlagtempóval 7 liter/100 km).
Szép, csöndes, de tekintélyes, érezhető hormonális hatással a hölgyközönségre.
Ennyi jó mellet a gyakran meghibásodó apró kütyük elviselhetőek.
Negatívum:
1. iszonyat nehéz alkatrészt szerezni, ha van, csak a Renault márkaképviseleteknek, aranyáron. Bontóban ne is keresd.
2. a szerelők többsége sosem látott ilyet
3. a shopping centerek parkolóitól ments meg Uram. Nem fér be.
4. állati rossz érzés, ha ki kell szállni.
5. fájdalmas tud lenni a benzinkútnál a "tele kérem" mondat, ha tartalékon vagy. 80 literes a tank.
6. égen-földön nincs hozzá tuning cucc.
1 éve használom, akkor sokan mondták, nem tudom majd eladni, nyakamra fog rohadni. Hát most négyen próbálnak rábeszélni hogy adjam el nekik. Eszem ágában sincs! Esetleg ha meg tudom szerezni a biturbós négykerékhajtású verziót.
Hibalista
- Olajdekli tömítés, vszínüleg előző tulajnál szerelési hiba nyírta ki. Csak eredeti van, csak Renaultnál, 15eFt. Horror.
- Motorbak, megette a 170 paci. 20eFt. Horror.
- Alsó lengőkar csavar, vszínüleg szerelési hibától kotyog, csere 1000 Ft.
- Légkondi gáz elfogyott, 8eFt töltés.
- Könyöktámasz doboz fedelét haver letörte, nem lehet kapni, nemtom mi lesz. Update: házilag zongorapánttal javítva.
- Első fékbetét csere, 17eFt. Borzalom.
- Egy-két belső világítás égő csere, 100 Ft összesen.
- Jobb első ajtó egyszercsak nem nyílt többet. 0 Ft, sajátkezűleg megoldva.
- Motoron földkábel eloxidált, nem volt töltés. Csere, 0Ft.
- Megszereltem egy kutyát. J.e. lámpa tört, mindkettőt cseréltem újra. Renault service ár: 50eFt/db. Jólértesült autósboltból: 29eFt/db.
- A kuplungtárcsa még gyári, most kezd csúszni. Még nem tudom mennyi lesz.
- Update: tárcsa jó, kuplung munkahenger lassult be, felújítás lesz, kb 5 rugóból megúszom.
- J. e. ajtó központi zár motor beállt. Nem leégett, megszorul. Úgy néz ki, mosásnál minden víz azon folyik át. Tömítések jónak tűnnek, dizájnhibára gyanakszom. Simán rossz helyen van. Telezsíroztam, most jó.
- Vízpumpa csapágyam megszólalt elég rendesen. Dorog, Autóklinika: vízpumpa felújítás, ékszíjcsere, munkadíjjal: mostkapaszkodj: 116eFt. Baráti, nem? Enyiért hoztam volna németből új motort.
- Termosztát csere, munkadíjjal 8eFt. Ez korrekt volt.
Ide hordtam szervizbe
Tatai Norbi kollégám, f__a szerelő.
mindent megoldott, a legolcsóbban, profi módon.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Ecker Laci haverom, villamossági szerelő, le a kalappal.
A kocsi ritkasága miatt az alkatrészbeszerzés néha kifog rajta.
Renault szervízbe soha nem vinném.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 221000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 205 XRD (1.8 D) | Következő autója? | Renault Safrane Baccara (biturbo 300 LE, 4X4) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
