A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Safrane (1992-2000)

Safrane 3.0 V6 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Álomhajó

Szöveges ítélet

2005 decemberben vettem, félórás vacillálás után ő és egy BMW 750 között. Ő nyert, mert kézi váltós, az automatától meg kiráz a hideg.
A hazaút tréleren történt, mert a kulcs immo kapcsolójában lemerült az elem. Persze ebből semmi nem derült ki, csak a szerelőnél. Elég égő volt.
Aki ilyet akar venni, figyelmeztetem, ha a tartalék lámpa kigyullad, vele együtt ég a szervizlámpa is.
9 hónapja használom, és odavagyok tőle. Ilyen kényelemben, csöndben, biztonságérzetben még nem autóztam. Annyira süt belőle a tömör vas fíling, hogy a Mercik elbújhatnak.
A 170 paci nem agresszíven, kellemesen bugyborékol elő a hat hengerből. 3500/min az a határ, ahol igazán megindul, ha fölötte tartom, pitbullként viselkedik. E fordulat alatt gyakorlatilag nincs is motorhang, a motorzaj kifejezés pedig ebben az autóban nem értelmezhető.
Az egyetlen probléma, hogy az elsőkerékhajtás néha már képtelen a pacikat továbbadni az 1600 kilós kaszninak. Gyorsan le lehet forgatni a gumit az első keréktől. Ez főleg télen problémás, plusz a viszonylag nehéz far motorféken fékezésnél hajlamos kitörni. Nekem enyhén túlkormányzottnak tünik, üresben viszont alulkormányzott, bár lehet hogy ez csak a kotyogó lengőkar csavartól van.
Update, lengőkar javítva. Kanyarviselkedés most már folyamatosan túlkormányzott.
A vásárlás után sokan mondták, le fogja enni rólam a gatyát. Nem jött be. Ha 1 hétig csak városban mozgok, 10-11 l között billeg, de ahogy kimozdulok, lemegy 9 l körülre.
A gyári adat végsebességre 220 km/h, de egy agresszív SLK mercisnek köszönhetően 245öt már gurultam vele. Ott letiltott motorfordulatra, de akkor a Merci már sehol sem volt (hátam mögött).
Update: kijütt belőle a 250 is. És most nem tiltott. Hmm...
Rendkívül kellemes, ahogy méretével és külsejével tiszteletet parancsol a forgalomban. Feltűnően kevesebbet kell vészfékezni mint az előző pici autóimmal.
Az egész stílusával nem agresszív kamikaze-hajszolásra, hanem visszafogott, elegáns vezetésre sarkall.
Egy-két erőpróba után az ember megérzi, hogy ezzel a kocsival nem kell úton-útfélen bizonyítani, mit tud. Elég tudni.
Ideális autó hosszútávú, kényelmes vezetésre, ilyenkor kifejezetten gazdaságos (200 km-en, 130-as átlagtempóval 7 liter/100 km).
Szép, csöndes, de tekintélyes, érezhető hormonális hatással a hölgyközönségre.
Ennyi jó mellet a gyakran meghibásodó apró kütyük elviselhetőek.
Negatívum:
1. iszonyat nehéz alkatrészt szerezni, ha van, csak a Renault márkaképviseleteknek, aranyáron. Bontóban ne is keresd.
2. a szerelők többsége sosem látott ilyet
3. a shopping centerek parkolóitól ments meg Uram. Nem fér be.
4. állati rossz érzés, ha ki kell szállni.
5. fájdalmas tud lenni a benzinkútnál a "tele kérem" mondat, ha tartalékon vagy. 80 literes a tank.
6. égen-földön nincs hozzá tuning cucc.

1 éve használom, akkor sokan mondták, nem tudom majd eladni, nyakamra fog rohadni. Hát most négyen próbálnak rábeszélni hogy adjam el nekik. Eszem ágában sincs! Esetleg ha meg tudom szerezni a biturbós négykerékhajtású verziót.

Hibalista

- Olajdekli tömítés, vszínüleg előző tulajnál szerelési hiba nyírta ki. Csak eredeti van, csak Renaultnál, 15eFt. Horror.
- Motorbak, megette a 170 paci. 20eFt. Horror.
- Alsó lengőkar csavar, vszínüleg szerelési hibától kotyog, csere 1000 Ft.
- Légkondi gáz elfogyott, 8eFt töltés.
- Könyöktámasz doboz fedelét haver letörte, nem lehet kapni, nemtom mi lesz. Update: házilag zongorapánttal javítva.
- Első fékbetét csere, 17eFt. Borzalom.
- Egy-két belső világítás égő csere, 100 Ft összesen.
- Jobb első ajtó egyszercsak nem nyílt többet. 0 Ft, sajátkezűleg megoldva.
- Motoron földkábel eloxidált, nem volt töltés. Csere, 0Ft.
- Megszereltem egy kutyát. J.e. lámpa tört, mindkettőt cseréltem újra. Renault service ár: 50eFt/db. Jólértesült autósboltból: 29eFt/db.
- A kuplungtárcsa még gyári, most kezd csúszni. Még nem tudom mennyi lesz.
- Update: tárcsa jó, kuplung munkahenger lassult be, felújítás lesz, kb 5 rugóból megúszom.
- J. e. ajtó központi zár motor beállt. Nem leégett, megszorul. Úgy néz ki, mosásnál minden víz azon folyik át. Tömítések jónak tűnnek, dizájnhibára gyanakszom. Simán rossz helyen van. Telezsíroztam, most jó.
- Vízpumpa csapágyam megszólalt elég rendesen. Dorog, Autóklinika: vízpumpa felújítás, ékszíjcsere, munkadíjjal: mostkapaszkodj: 116eFt. Baráti, nem? Enyiért hoztam volna németből új motort.
- Termosztát csere, munkadíjjal 8eFt. Ez korrekt volt.

Ide hordtam szervizbe

Tatai Norbi kollégám, f__a szerelő.
mindent megoldott, a legolcsóbban, profi módon.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Ecker Laci haverom, villamossági szerelő, le a kalappal.
A kocsi ritkasága miatt az alkatrészbeszerzés néha kifog rajta.

Renault szervízbe soha nem vinném.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1995
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 221000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? 205 XRD (1.8 D) Következő autója? Renault Safrane Baccara (biturbo 300 LE, 4X4)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Safrane 1992 (1999 - 2000)

További ítéletek (31 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)