A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (2015)

Mégane GrandCoupe 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szívdobbanással szállsz be két év után is - karizma, kiállás, kényelem

Szöveges ítélet

Többedik alkalommal állok neki az értékelés megírásának, először az autóm 3 hónapos korában, aztán másfél évesen, és most a második évfordulónál. Sok élménnyel, tapasztalással telve most pedig feltöltöm.

Aki nem akar továbbolvasni a hosszas okfejtésbe annak a lényeg:
megérte megvenni az autót, és két év távlatában sem találtam ezen az áron, ilyen adottságokkal rendelkező versenytársat, minden megtett kilométer egy élmény, akár munkába menet, akár autópályázás, akár araszolás a dugóban, és tervezek vele a következő 3-5 évre.

A részletezés:
Egy idősebb, 13 éves III-as Renault Meganeról váltottam át a IV-esre két éve. Nagy gondolkodás volt azon, hogy meginduljak-e a használtautó piacon, vagy keressek valami újat, garanciálisat, vagy keressek egy köztes megoldást, egy szalonautót.
Használtautó vásárlásban nincsenek tapasztalataim, húzóckodtam is tőle, és nem is akartam egy “megkímélt, céges, autópályán használt Skoda Octáviát”, vagy egy “kicsit idősebb, de soha el nem kopó, svájci orvos feleség második autós AUDIjába” beugrani. Ezért szétnéztem az új autó piacon is.
Vannak emberek, akik a beltérre mennek, vannak akik lóerőkre, nekem a külső nagyon fontos, azon is belül a fenék az, ami bejön…
Ehhez igazodva kezdtem el keresni a különféle szedánokat, ezért a végső nézelődésben a Toyota Corolla, az AUDI A3 és a Renault Megane GrandCoupé maradt fent. Előbbit minden (egyébként nem Toyotát használó) ember istenítette, de nekem a belső túlságosan egyszerűnek tűnt, nem az én ízvilágom. Nem egy szerelemautó, hideg, kiszámítható, unalmas. (két év utáni update, hogy 25%-al drágábban tudod összerakni az enyémmel hasonlatos felszereltségű Corollát)

A nagy szerelmem az AUDI A3 volt, mert mindig is a prémium trióból ez a márka fogott meg. Egy UltraHungary nevű kedvezményes kiadásban lehetett megvásárolni, nagyon vonzzó felszereltséggel és árral végül azért esett ki, mert bár a vezetőnek igazi élmény használni, de a hátsó traktusban már zsúfolt minden, egy nagyobb felnőttnek hosszú útra kényelmetlen és ha 4-5 évre veszem az autót, gyerekekkel több, mint nem ideális, kisebb időtávra pedig nem veszek új autót ilyen áron. Illetve ez még az 1.0-ás motor volt, amit egyel nagyobb motorral szerettem volna, de így már az eddig is eléggé karcos ár már bőven átlépte az autóra szánt lélektani határt. (az 1.0-ás motorral szerelt AUDI 25%-al volt drágább a Renaultomnál)

És akkor bekerült a képbe a Renualt Megane. A család már vagy az 5. Renualtot veszi ugyanabból a szalonból, az értékesítővel is jó a viszony, így kértem tőlük egy előzetes kalkulációt. Kaptam is valami elképesztő jó deal-t, (mint kiderült megbolondult a rendszer, mínuszba vett opciókat, és totál rossz árakat mutatott, viszont kellőképp fellelkesültem, xD) ezért másnap bepattantam az autóba, hogy elmenjek a szalonba. Akkor élesben újra kalkuláltuk a végleges formációt, a rendszerhiba megszűnt, a gép meg hozta a tényleges árat. így azért már másképp festett a dolog… mivel a használt autóktól eltántorodtam, a két másik új autó kiesett a rostán, ebből a típusból még nem lehetett szalonautót venni igazán (zsír új típus, nem voltak belőle 0.5-1 éves példányok se, illetve azok is szinte teljes áron futottak) és mivel hosszabb időtávban tágas és kényelmes autót szerettem volna, egy pár hét gondolkodás után végül rászántam magam, beleugrottam az új autó projektbe.

Szóval, amibe egyből beleszerettem, az az első és hátsó körbe LED nappali menetfény. Nagyon merész és gyönyörű. Nem olyan “tessék-lássék LED”, mint néhány más gyártónál, akik csak megpróbálták lekövetni a trendet és feldobtak egy ledes vonalat a búra mögé, vagy valami LED-et helyettesítő olcsó nappali menetfény utánzat, hanem valami tényleg mesés alkotás.
A sedán formavilága is nagyon megfogott és a menetfénnyel kiegészítve van benne egy összetéveszthetetlen egyediség, egyéniség. Elöl van benne egy kis aggresszív megjelenés -persze nem hasonlítható egy BMW/AUDI/Merci stílushoz-, és van kiállása az autónak. Nem hivalkodó, de megnézik az utcán. (Őszintén megvallva kicsit az az érzésem, hogy ha nem kopik meg az autó “fénye” az évek során, és a műszaki tartalomban nem bukik ki valami szériahiba, akkor egy igazi klasszikussá patinásodhat ez az autó)

Motorikusan benzin helyett dízel mellett döntöttem a nyomaték miatt, és húz is szépen az autó, pláne ha sport módban sietősre veszi az ember a tempót (néha azért rágondolok az AUDI A3-ra, amikor tesztvezetésen kipróbáltam, de ezt az autóban sose mondom ki :) Aztán rágondolok a hátsó ülések helyére és egyből helyreáll a lelkivilágom)

Apropó mód választás. A sport módban jobban nekiengedi a motort és a motor reakcióidejét is csökkenti, kormányzást és futóművet is állít többek közt. Élmény ilyenkor egy kicsit szlalomozni. ECO módban mindent visszavesz, jöhet a nyugger tempó és a defenzív vezetés. A fogyasztáson ez kb. 1-2 decit jelent (mondjuk szerintem ilyenkor inkább mentálisan az ember átáll az eco vezetésre is). De nincs ezzel gond, mert így is 4.4-5.0 között fogyaszt az autó vegyesben! Illetve amikor versenyeztem a fogyasztásb*zi kollégámmal, akkor 3.0-ig levittem az étvágyat!
(két éves update, hogy a fogyasztás továbbra sem változott, és elméleti minimumként akár 2.7-3.0 között is tudok vele közlekedni, 60-al, városban; de a nagyátlagos fogyasztás 4.8-5.1 között van tempós haladásnál is ).

A módválasztás a benti hangulatot, hangulatfényt, az Intense felszereltségehez járó TFT kijelzős műszerfalat is változtatja, amit egyesével állítgatni is lehet. A műszerfal megint nagy szerelmem. Lehet másoknak parasztvakítás ez, de szerintem izgalmas, ízléses kiegészítő, amitől nem unod meg az autót hosszú idő után sem. (Két év távlatában sok autó átvette ezt, de a Renault műszerfala még mindig gyönyörű)

Az R-Link2 multimediával nehezen tudtam megbarátkozni. Mint írtam egy idős Renaultból ültem át az újba, amiben volt egy Pioneer fejegység, kihangosítás és gond nélkül lekezelt több telefont, iPhone-t, Androidot, zenelejátszót, bármit. Ezzel szemben az új autóban bár fel tudsz tenni több telefont, állandóan ledobálta az egyiket, ha az egyikről telefonkihangosítót, a másikról zenét akartál használni. Ezen rendesen fel is idegeltem magamat mindig, pláne akkor, amikor újabb céges telót kaptam és még nehezebb lett összekötni őket. Pláne bosszantó (de nem a Reanult sara), hogy ajándékba kaptam egy beépített online navigációt, ami valljuk be, soha nem veri a Waze-t, de mivel a kijelzőn ez nagyban futhatott, így alkalomadtán ezt használtam vele szemben, hiszen az iPhone-ról nem lehetett navigációt feltükrözni (korlátozva volt az iPhone és csak a Térkép navigációt, lehetett feltenni, illetve Androidról bármit). Néhány hónapja az Apple feloldotta ezt a limitációt és külsős nacigációt is tükrözhetsz a CarPlayen… Gyönyörűen működik, nincs ok a panaszra, feltükrözöm a Wazet a nagy kijelzőre, és patika módon működik.

Vissza a műszaki tartalomra…

A váltó szerintem a legjobb, amit valaha használtam. Nagyon pontos, kényelmes, és szinte “bepattintja” magát a fokozatba. 6 sebességes, így minden sebességnek van helye, alacsony fogyasztással. Sűrűn van alkalmam más bérelt autókat vezetni, így jó összehasonlítási alapot gyűjtök össze. Múltkor egy új Volvo-ban ültem… el nem tudom képzelni, mit lehet abban az autóban szeretni… a váltó például egy katasztrófa… Opel, Suzuki ugyanúgy katasztófa…

A kuplung a Renaulttól megszokott kényelemmel bír. Amikor bérelt autóból néhány napnyi vezetés után visszaülök a sajátomba, mindig úgy kezdem, hogy telibe lerúgom szegényt a padlóig… Aztán szitkozódok, hogy elszoktam ettől a könnyedtségtől, mert itt jóval finomabb mozdulat is elég, nem kell combból beletapsoni és nem kell reumatológushoz menned.

A motorteljesítmény oldaláról örülök, hogy hallgattam a szalonvezetőre, hogy “ha már egy előzésnél jól jön az extra erő, akkor örömmel fogok visszagondolni arra, hogy a nagyobbat vettem meg”. Tulajdonképpen igaza volt, az autó szépen húzza ezt a nagy testet. Városban a benzines kisebb autók azért jobban indulnak meg, mert elfogy a nyomaték, de utána enyém a terep. Autópályán persze meg sose kellett szégyenkezni, emelkedőn az előbb említett kis benzines autók igen gyorsan a visszapillantóba kerülnek és tűnnek tova. (Két év távlatában azért megjön az étvágy, az ember ki-kipróbál más autókat is, és csak imádja azt, ha ráfeszül a gyorsulástól az ülésre). Nem vall szégenyt a motor, de vérmérséklettől függően érdemes tényleg a nagyobbat választani.

A hibák felett természetesen nem akarok elsiklani, de az az igazság, hogy bármilyen szőrös szívvel is próbáltam keresni őket és garanciálisan kijavíttatni, nem találtam ilyet (a multimédia az kivétel, de végül győzött a rendszer, egy telefont használok, és így hibátlan…talán ha a Pioneer szállít majd be nekik, vagy jön egy szoftverfrissítés, alakul valami…). Ami apróságok előjöttek az elején azt a szakszerviz gyorsan és lelkesen kijavította (erősebbre vették a szélvédőmosó folyadékfelhordó nyomását, ilyen csipp-csupp ügyek). Ők is nagyon pozitív csalódás voltak (Renualt Baumgartner).

Van azonban egy zörgés, cicergés, amit több alkalommal is jeleztem a szervizben, de nem találtunk rá megoldást. A probléma az, hogy nagyon ritkán jön elő, de teljesen megjósolhatatlan, hogy mikor, mitől és honnan, illetve szinte lehetetlen reprodukálni “labor körülmények között”. Többnyire a vezetőoldal mögötti ajtó környékéről jött, mintha egy kis statikus zörej lenne. De nem a hangszóró kelti direktbe, mert a menettől is előjön. Megfigyeltem, hogy egy bizonyos külső hőmérsékletnél gyakrabban észlelem, illetve egy autószerelő ismerősöm is megnyomkodta a belső elemeket, meghallgattunk néhány basszusos számot, és arra tippel, hogy egy patent adhatja ki ezt a zörejt, amit egyes frekvenciák vagy a menet hoz elő. Érdekes módon így 1.5 év távlatában egyre ritkábban hallom, szinte megszűnt magától. Talán megkopott a patent? (két éves update: a zörej megszűnt és nem tér vissza soha. lehet az említett patent kicsit megkopott végre és ezzel le lett tudva az ügy).

A fentebbi zörgésnél volt még egy fura élményem, ami a kerekek felől jött. Télen is hallottam már surlódó hangot (mintha a parkolóházban kanyarodnál), de akkor nem talált semmit a szerviz; most a két éves karbantartás előtt elkezdett nyekeregni megint a futómű felől. Kis sebességnél ha fékeztem vagy megálltam, illetve ha elindultam megnyekkent. Elment szervizbe a kocsi, nem találtak problémát, állt két hetet az utcán, beülök, és olyan nyekergéssel mentem két napig, mintha egy 20 éves rally ladát vezetnék a makadámúton. Aztán egyik délután lemostam az egész autót, másnap reggel beszálltam és a nyekergésnek vége lett. Rejtély. Talán valami lerakódás… Úgy ment el, ahogy jött.

Egyébként ezekben a belső neszekben az az érdekes, és azért zavaró néhány cicergés meg nyekergés, mert az autó teljesen zajmentes/menetzajmentes. Elképesztő pihentető vezetni, ha éppen csendben akarsz csak ücsörögni, illetve akár klasszikus zenét is hallgathatsz, mert szépen kicseng minden hang a csendben. 150-nél egyszerűen kisimul az autó, kisimul az arcod is. Száguldasz előre, haladsz az úticélod felé, kellemesen szól a zene, alattad meg duruzsolnak a kerekek. Nem szűrődik be menetszél zaj, semmi, a motor zúgása, a kerekektől dübörgés, semmi. Ha motorhangot akarsz hallani, akkor állítsd sport módba a multisense-t, és majd a hangszóróból megkínál egy kis extra motorhang élménnyel ( :D jó-jó… ez az azért cinikus, de nem egy Dodge Viper-ről beszélünk… de különben ebben semmi különbség nincs egy AUDI-hoz, ahol ugyanígy belekeverik a hangszóródba a motor bőgését… szóval csendet is akarsz meg motorbőgést is? Ez csak így megy).

Amit elb*sztem és bánom, hogy kimaradt az ülésfűtés. Amatőr hiba. Eléggé jól jött volna, de nem tettem bele extrában. Hiába a költségkeretbe való beleféréshez kompromisszumokat kellett kötni, de így visszagondolva ezt csak beleizzadtam volna. Mindenesetre az ülés az nagyon kényelmes, jó kialakítású, a Renualttól megszokott, éles kanyarokban kiválóan megfog a kagyló kialakítás. És gyönyörű plüss bőr kombó. Nem gondoltam volna, hogy ennyire megszeretem, de most ha beülök egy szövet ülésű autóba, rögtön vágyódom a Renaultom felé.

Zárószóként az egyetlen kihívást említeném meg az autóval kapcsolatban, amit igazságtalannal tartok, és ezért is döntöttem úgy, hogy írok egy “longitudinális” elemzést az elmúlt két évemről, mégpedig az, hogy a sok FFF (fiat ford francia) tagadásban élő ember nem veszi azt észre, hogy ilyen áron ilyen felszereltséget és értéket nem kap más autóval. Lehet szeretni prémium márkás autókat, lehet hagyatkozni a 20 éves szájhagyományra az FFF-ről, lehet ezeket az autókat rossznak gondolni, de ma már nem gyártanak műszakilag rossz autókat (csak igényteleneket), és erről a Renault Grandcoupe-ről mindent el lehet mondani, csak azt nem, hogy egy rossz autó.

Hibalista

- Semmi konkrétat nem kellett cserélni 2 év 52ezer km után. - Olajcsere és átnézés 15ezrenként - 35ezer - Éves / 30ezres szerviz - 70-80ezer

Ide hordtam szervizbe

Renault Baumgartner

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Renault Omcar

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2017
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 52000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 52000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Megane Következő autója? Ha összejön valaha a pénz.. :)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 2015 (2016)

További ítéletek (8 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)