A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (2015)

Mégane 1.5 dCi Grandtour 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Megane IV Grandtour a hosszú távú ingázó társ

Szöveges ítélet

Család bővülése és napi 85 km ingázás miatt mindenképp dízel kombiban gondolkodtam. Octavia, Astra, Focus, Ceed, Peugeot 308 jöhetett volna még szóba esetleg. A választék elég bő, árban felszereltségben van itt-ott különbség, de végül a Megane IV mellett döntöttem. Úgyis csak évek múlva derül ki, hogy a „szar francia” a „tutivétel a német” vagy a koreai minőség” szólamra kellett volna hallgatni. Meglátjuk. 

Márkakereskedésben vásároltam 1 évesen 54.600 km-rel, kategóriatársaihoz képest jobb áron (ennek megfelelően értéktartása rosszabb lesz, de nem tervezem eladni egyhamar amíg ennyit ingázok, hosszabb időtávon számolok vele). Több helyen tanácsolják, hogy nincs értelme dízel venni, mert az 1.33 Tce csak egy literrel fogyaszt többet, így nem hozza be a felárat…….meglátjuk.


Felszereltségre nem lehet panasz: tempomat, kormányról vezérelhetőség, 7 colos érintőképes kijelző, digitális műszerfal többfajta témával, szabadkezes nyitás, kulcsnélküli indítás, bluetooth kihangosító, ülésfűtés, navi, aux, 2x usb, led nappali menetfény. Viszont a fényszóró még hagyományos halogén ezen a felszereltségi szinten. Az érintőképernyős középső panel használata egyáltalán nem bonyolult. Hangerőt, hőfokot, klímát, szellőzést, Eco-módot, Start-stop-ot, ülésfűtést hagyományos nyomógombbal lehet kapcsolni. A ventilátor erősségét viszont érintéssel lehet állítani (a vörös csík miatt tiszta Knigth Rider feeling :D)
Az RLINK2-es rendszerről én csak jókat tudok mondani: USB zenehallgatást, navit, kihangosítást, Android Auto-thasználok leginkább. Érdemes a MyRenault-on nézni a szoftverfrissítéseket hozzá, állítólag a rádió hangerejével kapcsolatos hibát már orvosoltak rajta ilyen úton.
Váltás könnyű (6 sebességes), kuplung vajpuha, 4 tárcsafék. Jól gyorsul, nyomatékos. Arra, hogy A-ból B-be akár sok cuccal és átlag 4,5 literes fogyasztással eljuss –tökéletes. 110 ló bőven elég számomra.

Az 1.5 dCi motor megbízhatóságáról majd csak később tudok nyilatkozni. A többi gyártóhoz hasonlóan a Renault is elég bő - 30.000 km/24 hónap olajcsere intervallumot ír elő, amelynek betartását a korábbi negatív tapasztalatok miatt sokan nem javasolják.
Tény: elég nagy az olajtöltete (5,7 liter) a lökettérfogatához képest, ami nem ad okot arra, hogy kissé pazarló módon 10.000-ként olajat cseréljünk . Ugyanakkor azt sem szabad elfelejteni, hogy ez az 1460 ccm 110 lóerőt présel ki magából. Szóval nehéz állást foglalni a kérdésben.

Én a 15.000 – 18.000-es intervallum mellett teszem le a voksomat, elvégre kevés hidegindítással hosszú utakra használom nyugodt vezetési stílussal.

Bár nem Octáviányi a tér a csomagtartóban és a hátsó üléseken, számomra tökéletesen megfelel ,amit a Megane Grandtour nyújt. Babakocsi elfér, a hátul utazóknak hosszú távon is kényelmes még 3 személlyel is.

Külsőre pofás kis autót alkottak a franciák (vagyis a törökök). Egyetlen pici negatívum talán a csomagtartónál-hátsó lökhárítónál lévő nagy perem: könnyen koszolódik, karcolódik.


Összegezve: Hosszú távú ingázó társként számítok a kocsira, így a rendszeres karbantartás magától értetődő lesz. Szinte kizárólag Ausztriában OMV kúton tankolok, kíváncsi vagyok ez számít-e valamit a motor és a befecskendezőrendszer élettartama szempontjából. Főként tükörsima osztrák utakon közlekedek vele, remélem a futómű is sokáig fogja bírni.(Szerencsétlen motorháztetőt előre féltem a kőfelverődéstől, mert télen a legkisebb latyakban öntik a murvát az utakra). Bízom, hogy a szokásos drága dolgok- kettőstömegű, turbó, befecskendezés, AdBlue rendszer, DPF stb…. sok-sok kilométeren át hibamentesen kitartanak. Ez legyen igaz a kényelmi extrákra is, főleg a két fedélzeti computerre (Megan III-nál 270.000-ért cserélt volna egy ismerősnél a márkaszervíz).

Hibalista

- Stabpálca gariban cserélve (típushiba)

Ide hordtam szervizbe

Renault Baumgartner Szombathely

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2019
Kényelem (9) Használati időtartam év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 54600
Megbízhatóság (8) Vezetett km 68000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 2015 (2016)

További ítéletek (15 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)