Jobb mint gondolnád!
Szöveges ítélet
Négy évig használtam egy benzines Volvo V40-et, de én 3-4 évente cserélek és jó áron elkelt. Több autót nézegettem, igazából egy hibrid Ioniq lett volna a nyerő, de a feleségnek nem tetszett (ő legalább annyit használja, mint én.) Ez nem a reklám helye, de Pesten a Duna Autó 18 márkát árusít, kis mászkálással sokat lehet látni és a Volvo szalon mellett (ahol az autómat szervizelték) ott a Renault. Megane, 1,3 benzines, 160 LE GT Line, persze sehol az országban nem volt kiállítva, itt sem (fél évvel később már itt volt), de egy Intens felszereltség kevesebb lóval volt. Az ülés kényelmesnek tűnt, és mivel a legmagasabb felszereltséget választottam, számomra felesleges pluszok (adaptív tempomat, sávtartó, elektr. kézifék, automata váltó stb.) nem kellenek (azért egy LED fényszórót kértem), jó összehasonlítási alap volt.
Az autó nagyon jó! Dinamikus (9 mp/100km/h-t ad a gyári adat, sztem 8-8,5 körül lehet), a motor rugalmas, 260Nm nyomatékú, 2700-at forog 130-nál és 150-nél is még simán gyorsul. Ezt a motort használja a Nissan, most már a Dacia és az A Merci is, azért ez így egy kicsit röhejes. De eddig (10K km alatt) semmi baja, nem zörög semmi, baromi jól fogyaszt (3100 km-es külföldi úton, benne 2000 km autópálya az átlagfogyasztás 5,9l/100km). A hátulja egy kicsit gödrös úton elpattog (csatolt lengőkar), a műszerfal (az egyszerűbb fajta 7"-os) kicsit idétlen, a légkondit ugyan lehet külön állítani, de a ventilláció érzékeny érintős skálával működik, amit alig tudok kikerülni, ha mást akarok beállítani, szóval, ha az érintős képernyőn akarok vmit állítani, akkor szinte mindig bekapcsol a ventilláció. A rádiót, telefont, tempomatot a kormányról is lehet vezérelni. Kicsit hiányzik, hogy nem mutatja, melyik sebességfokozatot használom éppen, de a váltója (6 seb. kézi) francia autóhoz képest kitűnő, könnyen, rövid úton jár. Android Auto, Apple Car Play van benne, navigációt telefonról tükrözöm, 2 USB plusz egy szivargyújtó elől, egy hátul,elől, hátul légbefúvó. Olajat nem fogyaszt, hangja nincs a motornak, a csomagtere (5 ajtós) 385 l, (teljes pótkereket is vettem), de az üléseket lehajtva nem lesz sík csomagtér. Hátul 2 felnőtt kényelmesen elfér. Fél éve 6,8 millióért abszolút jó értékarányú vétel volt, de 140 lóval Intens kivitelben már 6- 6,5-ért elérhető. Csak ajánlani tudom.
Frissítés: 40000 km 2022. június. Továbbra is hiba nélkül, alacsony fogyasztás mellett teszi a dolgát, egy franciaországi 4000 km-es túrát német autópályákon át 5,9 l-es átlaggal teljesített a minap. Ma már a 160 LE-s változat csak automatával kapható, 10,5 millió.
Hibalista
- Eddig csak egy olajcsere.
Ide hordtam szervizbe
Duna Autó
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | V40 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
