Egy vagány GT
Szöveges ítélet
Megane GT 2016
C6 2.2 HDi-ből ültem át, a guruló nappaliból, az izgő mozgó játszósarokba. Az egyedi és szenzációsan kényelmes, és ezzel együtt kicsit unalmas C6 után egy pörgősebb, fiatalosabb új autót szerettem volna magamnak.
A Megane felextrázott és lealkudott ára forgalomba helyezéssel együtt kb. egy jó állapotó 3 de inkább négyéves ötös BMW -vel versenyezhetett volna, ez utóbbiból is 20D árfekvés.
Sokan egyből mondhatják, hogy nem is egy ligában játszanak, illetve a Megane még újonnan sem tehető a BMW mellé semmilyen szinten, lehet igazuk van, ebbe nem szeretnék most belemenni.
Az tény, hogy fura kis Hazánkban lassan több az innen-onnan behozott, sokszor jelentős futásteljesítménnyel, de jó állapotúnak tartott német prémium, mint a hasonló árfekvésű vadiúj középkategória, mert a magyar az akkor is inkább kifelé mutat, mint gondolkodik. Na de nem is erről akartam írni, hanem az új Megane-ról, annak is egy szuperebb GT változatáról, ami jelenleg, ha nem is sokáig a típus csúcsa.
A gyári állapoton túl kértem ülésfűtést (negyvenen túl már fagyosabb az ember), nagy kijelzőt, mert ötven felé haladva már a szemüveg is elkel, Bose hifit, mert őszülő hajszálakkal már kell a villantáshoz ez is! Ez utóbbiról magyar portálon írták, hogy a gyárinál nem nyújt jobb hangminőséget, legalábbis ennyiért biztos nem. Nem tudom, nekem tetszik. Ja és elektromos kézifék is kellett, mert itt ez nem alap és amúgy sem drága. A 18-as felnit kihagytam, mert biztos faszán néz ki, de ugye a magyar utak...
Így is van, ezzel a kisebbel is érdemes a nagyobb gödröket mellőzni, mert (ahogy sok helyen írták) a futóműve sportos, de mégis komfortos, azért nem jó érzés kátyúzni vele.
Az epülösen jól marketingelt four controll = 4 control szerencsére alapáras, ellenben érezhetően teszi a dolgát, ráadásul jól, ezzel a futóművel pedig hatványozódik a dolog! A működését ezer helyen leírták, több Renault modellben is elérhető, és olyan nagyok is használják mint a Porsche.
A kívülről nekem nagyon tetszik, ez nyilván szubjektív, az emberek többsége pozitívan nyilatkozik róla. A fények nagyon jól mutatnak, a GT-n minden LED, az első fényszórók is, jól is világítanak. A dupla kipufogó kamu, csak a bal oldalon van luk, kár mert olyan ez mint a szilikon bizonyos helyeken, van akinek bejön, nekem nem annyira. Tudom majd az RS-ben lesz kettő minimum, az engem nem vigasztal. Vagány az első lökhárító, sokkal jobban tetszik a nem gétéshez képest.
Belül a leglátványosabb a (már megint) led csík, aminek a színe is változtatható, nem sok millió árnyalatban mint az Audiban, van piros, kék, zöld, sárga, lila. A kislányom mikor beül mindig másikat kér. Előzékenyen talán pont a gyerekekre gondolva a hátsó sorban külön kikapcsolható ez a fényorgia. Az ülések elöl (ezt is sokan megírták) jól tartanak és kényelmesek is, na meg mutatósak.
A C6- hatalmas beltere után ez jóval kisebb, de mégsem zavaró benne utaznom, talán mert jól érzem magam benne. Hátul jellemzően a gyerekek ülnek, de nem gondolnám kicsinek.
A műszerfal is jól sikerült, minden folyadékkristályos, technománok kikészülnek, olyan vagány. Van benne még lehetőség a szoftvert illetően, hátha lesz hozzá pár frissítés. A középső nagy kijelző gyors, átlátható, a navi kezeli a többújas érintést pl. nagyításnál, eddig még csak be sem lassult soha. A klíma itt kétzónás és fizikai gombokkal állítható a hőfok, a ventilátor azonban nem, itt bent maradt pár jó ötlet, amit akár a fentebb emlegetett Auditól is ollózhattak volna, pl. a hőfok tekerőbe rejtett hőmérséklet kijelző, vagy a ventilátor is kaphatott volna tekerőt, a közepébe én betettem volna pl. a kifúvás irányát váltó gombot. Megszokható nyilván, jó irányba indultak, csak mintha félúton elfogyott volna a lelkesedés. Amit még sokat emlegetnek újságírók az a franciás kormányoszlopra tett kormány mögötti rádiót, telefont egyebet állítgató kapcsolóhegy, én szeretem, vakon kezelhető megszokás után, itt kimondottan hasznos is, mert a központin pl. rádióadót váltani, vagy SD kártyáról rádióra átállni tényleg elvonja a figyelmet és több „gombnyomást” igényel. A kormány vezető felé néző oldalán vannak a tempomat gombjai a bal oldalon, a jobbon pedig a fedélzeti számítógép adatait megjelenítők.
És akkor motor és váltó! Manapság már a kétéves pelenkás fiúcskák is legyintenek egy autóra ami csak 205 lovas (pedig még a számokat sem ismerik). De mikor itthon a legfontosabb nem gyári extra egy blokkoló lenne, akkor minek a sok száz ló! Persze ha tehetném egy M2-t vennék és pályabérletet kérnék (ez utóbbit így is fogok) a szülinapomra, de itt nem is ez a lényeg, hanem az, hogy egy nagyon jó ár/érték/élvezet/használhatóság arányú autót kapunk a pénzünkért a mai divatnak megfelelően tálalva. Bár még a bejáratós olajcsere előtt vagyok, érezni a karakterét, az elegendőnél több erejét. A váltót sokan kritizálják, normál, jellemzően hétköznapi használatban tökéletes, sokszor csak a kijelzőn venni észre a váltásokat, bőven rendben van! A motornak hangja, na az nincs, és a Clio RS – el ellentétben a Megane nem is durrog (mondjuk nem is forgattam még piroshoz közel sem), DE ha a ma már mindenhol bevett hangszórós Sport módra állítom, kellemes karaktere lesz és kellemesen szórakoztató. Egyébként Sport módban érezhetően sportosabbá válik az autó (gázreakció, váltó, hang, klíma, szervo, kijelzők, fények - változik), van még Komfort, Neutral, és Personal opció, ez utóbbi szabadon variálható és van egy dedikált gomb a változtatásokhoz.
A lényeg, hogy mikor beleülök egy jól összerakott, jó minőségű autót érzek magam körül, amit jó vezetni és nem kell egy vidéki, jó helyen lévő ház árát rákölteni, aminek a jó része amúgy is hamar köddé válik az értékvesztés miatt. Nem bántam meg egy percig sem a választásomat, ez egy JÓ autó!!!
Az első update, 2016.11.07.
Túl vagyok a bejáratáson, beleszaladt még 6000 km. Továbbra is elégedett vagyok vele annak ellenére, hogy akadt egy elég komoly gond, de erről később.
Szeretek vele közlekedni, tényleg jó hétköznapi autónak. Az ereje, a dinamikája az esetek 99%-ban elég, azt nehéz megszokni, hogy a 2.0 tdi-k feszt le akarnak tolni, aztán jön a meglepetés. Igyekszem nem felvenni a kesztyűt, hiszen a közút nem erre való. Ki is próbáltam versenypályán az ívek és másodpercek ellen, az Euroringen, és azt kell mondanom, hogy ott is élvezetes volt, pedig azt mondják, hogy az utcai autók itt szoktak elvérezni, mármint versenypályán.
És a negatívumok:
A tolatóradar olyan, mintha későn ébredne, mondjuk parkoláskor ha az ember közelít az akadályhoz, akkor egy darabig semmi, aztán azonnal a piros mező kezd el csipogni! Gondolom rosszul programozott?!
Hiányolom egy ilyen vadiúj típusból a telefon képernyő tükrözést annak ellenére, hogy maga a multimédia rész jó.
A telefon kihangosító használhatatlan, nem hallanak jól a vonal másik végén.
A legdurvább pedig a váltó hibája, amire az eddigi egy alkalommal nem kaptam eredményes szervízmegoldást. Szervíz előtt az alábbit produkálta: autópályán haladva, mikor padlógázas előzésre került sor a hatból hétbe váltáskor az autó megtorpan egy pillanatra kiírja, hogy a váltó tülmelegedett, aztán csak berakja a hetediket. A dolog bármikor reprodukálható volt, és úgy hogy biztosan nem volt igénybe véve a váltó pl. egy csomó fel le kapcsolgatással. Miután a szervíz egy fél napig szoftverelte (csak a befecskendezés kapott új verziót), a dolog annyiban változott, hogy most már 5-ből hatba is csinálja, továbbra is forszírozott gyorsításkor. Így viszont már rosszabb a helyzet, mert egy hétköznapi előzéskor pont a másik autó mellett torpant meg az autó, ami azért nem olyan jó érzés. Remélem megoldják mondjuk váltócsere nélkül, mert így hát finoman szólva sem elfogadható!!!
MÁSODIK UPDATE
20 000km -nél tartok!
Szeretném leszögezni, hogy szeretem ezt az autót! Továbbra is minden út egy jó érzés vele, jó ha lassan megyek, jó ha sportosan. Most is ilyet vennék, továbbra sem bántam meg. Esetleg a kombija, de az nem ilyen szép, szerintem.
Az alábbiak az együttélés alatt derültek ki, nem nagy dolgok, és nem a GT sajátja, minden Megane-t érint.
- Ebben a téli sáros időben érthető módon hamar koszolódik (minden autó), ez nem meglepő. Az viszont igen, hogy a kilincs érzékelője ilyenkor megvakul, az autó érzékeli, hogy mellette vagyok, de nem nyit! Először azt hittem elromlott, de mikor lemostam megjavult! A csomagtartó gombra viszont ilyenkor is nyit... Szomorú.
- A kosznál maradva a csomagtartó ajtó lökhárító közti rés remekül gyűjti a koszt, és mivel magasan van, mindig figyelni kell ne kenjem össze magam. És a tolatókamera is hatékonyan piszkolódik, viszont a képe nagyon jó, ha tiszta.
- Az R-Link store-ba nem tudok belépni, valami oknál fogva felhasználó név - jelszó hibát ír az asztali gép, egy ismételt regisztráció segít, nem vagyok számtech analfabéta, talán nem velem van a gond. Ha már programozás- az autóban a központi egység informatikusai rengeteg lehetőséget kihagytak számos ponton tudjuk le stílusban programoztak, -ilyen a klímavezérlés is, vagy lemondtak az audis sofőrkijelzőre ki nem rakott navi-térképről is. Az online elérhető progikat nem bővítik, a kínálat igen szolíd. A kocsiban emailezés vagány, csak nem sok értelme van, főleg hogy nagyon sok formátumot nem kezel. Időnként adhatnának ki pl új óracsoport stílust a vezető elé. Nincs elfogyasztott üzemanyag a board computer paraméterek mellett, nincs GT-ben jól érvényesülő sportos funkciók mondjuk köridő vagy stopper menü (talán a Clio RS tudja?!) vagy egy két motorparaméter kitehető lenne középre.
A nagy vegyes ennyi km után már stabilnak tűnik: 9,5-10,0 L, amivel elégedett vagyok, egy ilyen autó nem a spórolásról szól.
A fentebb említett hibák vagy inkább bosszúságok java része orvosolható lenne, lehet velük élni, nálam nem végzetesek, nem adnám be a válókeresetet, sőt remélem egy részüket idővel mondjuk egy frissítéssel javítják?!
Hibalista
- Új autó lévén még ne romoljon el rajta semmi!
Ide hordtam szervizbe
Helyi márkakereskedő, de még nem volt.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4300 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | C6 2.2 Hdi | Következő autója? | 5 kombi |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
