A kis kék seggű
Szöveges ítélet
Először is, ő az első új autónk. Nekem is először az volt a véleményem, hogy huu franciát nem, de képesek voltunk utána járni a dolgoknak, bízni a szakértőkben, a fal leomlott.
Alapos válogatás után jutottunk arra, hogy ez egy remek autó és minden megvan benne, ami kell nekünk. Tényleg minden típust kipróbáltunk egy teszt körrel, ajánlatot kértünk, listát írtunk mi az a pozitívum,negatívum ami az adott autó mellett-ellen szól.
Így elhatároztuk, hogy csak is Megane.
Ő egy kozmosz kék, 1.2 turbo benzines, Intense felszereltségű autó.
Amit tartalmaz extraként:
- 7" képernyő navival
- sport pedálok
- műbőr-textil kárpit
- deréktámasz az első ülésben
- adaptív tempomat
- led fényszórók
- alufelnik
- holttérfigyelő rendszer (ez is szuper dolog, főleg esőben)
- parkoló asszisztens (igen,sokak úgy vélik minek,én se használom gyakran, de egy remek dolog, olyan helyzetben mikor fáradt vagy...)
- kulcs nélküli indítás
- start & stop rendszer
- automata kézifék (ennél elég kényelmetlen a manuális kézifék és nem is szép)
Mi külön tetettünk bele komolyabb riasztót és váltózárat. Szerintem ezt nem éri meg egy ilyen autónál lespórolni.
A beltér világítás igazán jól néz ki, főleg,hogy a módok váltásával más-más színű, ez este főleg jó, mivel van egy halvány alapfény és nem full sötétben kell vezetni. Ez azért hosszú távon elég jól tud jönni.
A kulcs nélküli ajtónyitás szuper, persze figyelni kell, hogy ne merüljön le nagyon a kulcs, de onnantól nagyon kényelmes.
A navigáció szerintem nagyon jó benne, jól kezelhető, érdemes mobilneten keresztül forgalmi adatokat lehívni, egyből kerüli a dugókat stb. Bluetooth könnyen csatlakozik, így a zenehallgatás, telefonálás nagyon egyszerű és biztonságos (telefonálás is teljesen jó, nem akadozik, tisztán hallani mindenkit), és a hangminőség is elég jó.
Pozitívumként leginkább a szépségét (az első C lámpák és a hátsó bajszok..hmm..hatalmas szerelem :D ) , a kényelmét és a stabil vezetést mondanám. Nem találtunk még benne hibát, de nem is szeretnék. Elfogultság nélkül mondom, hogy ez egy remek autó, és nagyon jó vezetni. Dinamikus, ha kell (sport mód),de ha a városban poroszkálsz (Eco), ott is remek, hogy a fogyasztást visszaveszi.
Pakolás terén is megfelelő ebben a kompakt méretben, egész nagy a csomagtartó, úgy, hogy még egy pótkerék is van benne.
Talán a futómű kicsit kemény, ezt rosszabb utakon érezni, de ez egy ilyen autónál még tűrhető :)
Halk. Az ülések oldaltartása szuper, még hátul is.
A kormányon lévő mindenféle gomb és a "bumszli" részemről a legnagyobb pozitívum, onnan tudom kezelni a zene hangerősségét, átkapcsolni másik számra...nálam ez elég fontos.
Negatívum inkább azzal van, hogy sötétkék és így a kosz hamarabb meglátszik, de ez nem a Renault hibája.
A turbo motornál odafigyelünk, hogy indulásnál felmelegedjen és leállásnál is hagyjuk "kihűlni" a motort, úgy gondolom meghálálja és a valószínűleg hosszabb életű is lesz.
Hibalista
- Eddig még semmi :)
Ide hordtam szervizbe
Molnár Autóház 6728 Szeged, Dorozsmai út 8.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Golf IV | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |