A harmadik 1.5 dci-m
Szöveges ítélet
Szeretem. Szép, nekem elég, amit tud, megfelel a fogyasztása, nem hagyott ott soha, sehol. Marha jól kanyarodik, rendszeresen lehagyom a "jajj-de-nagyon-izmos-vagyok" autókat/sofőröket a komolyabb kanyarokban.
Rossz utakon enyhe cerregés jön a jobb első ajtóból. Jó úton teljesen csöndes - többen megkérdezték, hogy milyen motor van benne, azt hitték benzines :))
A HIFI elég gagyiul szólt, erre érzékeny vagyok. Aztán szigeteltettem az ajtókat (70000,-Ft anyaggal, munkadíjjal), azóta szépen szól minden, a klasszikus zene is. Az USB csatlakozók kábel-érzékenyek, van amit nem szeretnek. A 4-5000,-Ft-os kábelekkel jól futnak, nincs leszakadás. Xiaomi-t párosítottam hozzá, teljesen OK.
A 7"-os kijelző elég, a hőmérséklet állító tekerőgombos (hála Istennek), az ülésfűtés egyenletes, kettes fokozaton nekem túl erős.
A parkolórendszer nagyon beszari, kétszer kipróbáltam, elég is volt. Én még simán mennék hátra, amikor már sikítozik. A radar úgyszintén. A hátsó kamera nem épp fullHD, de megteszi, a fontos dolgokat mutatja. Esőben hamar elkoszolódik, törölgetni kell. Pont a Renault emblémában van, kissé perverz így a dolog :)
A lámpák LED-esek, az automata országútiról hamar leszoktam, felkapcsolásnál és lekapcsolásnál is lassú nekem. A ködlámpa egy vicc, észre sem venni, hogy bekapcsolta az ember, a LED-es lámpa annyira jól világít.
A színválasztás lehetőségét szeretem, mert a legnagyobb unokám imád vele játszani. Nekem a vörös, vagy a kék teljesen megfelel.
A sport üzemmód jópofa: karcos (mű)motorhang, érzékeny gázpedál, kemény kormány jellemzi. Persze, a padlógáz az padlógáz, bármilyen (nem ECO) üzemmódban ki lehet hozni belőle a maximumot.
Ja, nemrég mérték (agyra szerelt eszközzel): 113 LE, nem 110, és 278 Nm. Jót tesz neki, hogy néha megkergetem.
Amit nem szeretek, az a start-stop rendszer. Nyilván rögtön kikapcsolom, de sajnos ezt minden indítás után el kell játszani.
UPDATE: 120000 km-es szervíz volt ma. Egy állatka megrágta a hátsó ablakhoz vezetett vízcsövet, meg a jobb első kerékjáratban az egyik hangszigetelő tömítést. Ezen kívül olajcsere szűrőkkel, váltó-olaj csere. A fékeket még mindig nem kell cserélni - hála az értelmes vezetésnek, meg a motorféknek (és az ehhez szükséges követési távolságnak...). Az elhíresült "30000 km-ként cserélni kell a stabilizátorokat" jelenséggel továbbra sem találkoztam. Az autó továbbra is jó, szeretem.
Hibalista
- Hidegben (-3 - 34 C°környékén) elfelejti a napi kilométerszámláló állását és a központi kijelző design-ját. Nem javíttattam meg: a központi kijelzőt beállítom magamnak, a napi km számlálót meg nem használom. - - Egyszer - autópályán - megtorpant. Megkergettem, ami a csövön kifért, azóta minden OK. Ki kell néha kormolni a turbo dízeleket :) Néha most is megkergetem 4200-4300 fordulat/percig, de általában szabályosan közlekedem. - - Az elindulás-segítő (fék) néha hisztizik egyet. Ilyenkor le kell állni, járó motornál nyomni a féket, a kuplungot és az elektromos kézifék kapcsolóját lefele. 3 másodperc alatt megszűnik a jelenség. Eddig háromszor dobta be ezt a hibát, mindig ugyanott: Szendehelyen, Vác felé haladva a piros lámpánál, álló helyzetből indulva. Vicces, mert az pont egy enyhe lejtő (nem emelkedő), nem kell megfogni a kocsit a rendszernek. - - Eltömődött a hátsó ablakmosó folyadék vezetéke (azóta nem használok Tesco gazdaságos ablakmosó folyadékot). A szerelő kipucolta pár perc alatt.
Ide hordtam szervizbe
Magánszaki. Autóvillamossági a fő profilja, de a mechanikát is karbantartja. Több, mint 20 éve hozzá hordom az autóimat.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Vác, Tamás Renault. Egyszer voltam náluk (még garanciális volt a kocsi - eltömődött a hátsó ablakmosó csöve), nem volt jó a benyomás, ráadásul 2 napra kellett volna egy ilyen piszlicsáré történet miatt otthagyni az autót.Viszont, a rendszer frissítését megcsinálták, jól. Ennyi kontakt után, sztem nem reális, ha értékelem őket.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 6700 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 106000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Megane III. 1.5 dci | Következő autója? | Megane 1.5 dci, vagy Blue dci |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
