A családi űrhajó
Szöveges ítélet
Az első null kilométeres új autóm.
Az előző egy Honda City volt, amely hűségesen szolgált, de eljárt felette az idő.
Amikor elhatároztuk, hogy most új autót veszünk, akkor sokat nézegettünk.
A választási szempontok az alábbiak voltak:
- Belső méretek (ha elutazunk hosszabb útra akkor se úgy szálljunk ki belőle, mint akinek ellopták a járókeretét)
- Értékelhető méretű csomagtartó, amelybe a nyaráskor normálisan tudunk pakolni (sajnos a honda civic itt vérzett el)
- Felszereltség
- Ár
- A korábbi autót hol hajlandóak beszámítani
A végén ketten maradtak versenyben a Kia Ceed SW és a Mégane.
A Renult azzal nyert, hogy jobb árért több felszereltséget adott plusz egy kicsivel még nagyobb is a beltere.
Először egy turbós benzines motort akartam, de az autószerelő és gépészmérnök ismerőseim lebeszélek, hogy ne kísértsem a sorsot. Így maradt az 1.6 szívó, nyilván nem olyan takaréskos mint a turbó, de elvileg örök élet ingyen sör.
A fogyasztása elég érdekes, ha városban használom, akkor a 8-8.5 liter alap.
Viszont ha országúton vagy pályán megyek akkor 6-7.
Az enyém egy intense felszereltségű jármű plusz pár extrával megszórva mint a LED fényszóró meg a 8.7" -es navigáció.
Eddig nem volt semmi negatív az autóval szépen teszi a dolgát.
A LED fényszóró durván bevilágítja az utat. Az automata lámpa kapcsoló és távolsági fényszór aszisztens hibátlanul működik, amikor lakott területen kívül bekapcsolja a távolsági fényszórót, akkor olyan mintha feljönne a nap (az egyik gyengém, ha nem látok eléggé a sötétben) :-)
A saját navigációjára szépen jönnek a térkép frissítések és ehhez nem kell szervizbe menni. Szerencsére erre a Renault kidolgozott egy felületet, amivel a tulaj otthon meg tudja csinálni magának. Plusz funkció, hogy működik a mobil tükrözés, így ha valaki nem akarja a gyári navit használni, akkor simán csak rádugja a mobilt és már megy is a Google navi vagy a Waze és navigálhat azzal.
A kéz nélküli nyitás zárás autó indítást imádom. A kulcs csak ott van bent a zsebemben és csak beülök a kocsiba és nem kell semmit nyomogatni ha elsátálok a kocsitól, akkor meg bezárja magát.
Az Intense-ben már nem az alap ülések vannak, hanem egy fokkal jobbak. Kényelmesek még hosszú távon is. Amikor letoltam benne 800 km-t, nem úgy szálltam ki az autóból mint akinek basaball ütővel eltörték a lábát.
Hosszú utakon a tempomat tényleg isten áldása, mondjuk ebben még nem a radaros tempomat van hanem sima, így azért figyelni kell, ha valakit utolérsz, akkor ne menj bele hátulról.
A beépített változtatható színű hangulatfény jópofa a fiamnak tetszik.
A sávelhagyás figyelő szépen felismeri a sávot érdekes módon ott is, ahol teljesen meg van kopva a festék.
A kéz nélküli csomagtér nyitás (a lábad kell lendíteni a kocsi hátujánál) párszor már jól jött amikor teli kézzel kellett bepakolni.
A táblafelsimerő szépen felismeri a korlátozó táblákat. Ugyanakkor nincs olyan opció, hogy a tempomatot átállítsa. Tehát ha be van állítva a tempomat 90-re és jön egy 70-es tábla, akkor csak kijelzi, hogy gyorsan megyek de a tampomat marad 90-en. Érdekes módon ha nem tempomat üzemmódban, hanem "sebességhatároló" üzemmódban van akkor be lehet kapcsolni ilyen opciót.
Hibalista
- Semmi! - Egy éves autónál durva lenne.. :D
Ide hordtam szervizbe
Iniciál Győr
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | City | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
