Túldizájnolt biztonság?
Szöveges ítélet
Mivel az előző autónk is Megane volt, logikusnak tűnt a választás. Egyébként a Megane 1-el semmi probléma nem volt 6 éven keresztül, nagyon kényelmes, gyors, igénytelen, megbízható autót fogtunk ki. Elég jó áron beszámították a régit, így viszonylagos örömmel vettük át a kocsit. Kissé idegenkedtem a hátuljától de már megszoktam.
Egy év és 10.000 km után azt kell mondanom, hogy nem volt jó választás.
A hibalistán feltűntetett probkémák mindegyike a vezető és az utasok biztonságát veszélyeztető hiba, így hiteltelenné váltak a biztonságos Renault-ról szóló reklámszlogenek is. Arról nem is beszélve, hogy ilyen hibákat már a 25 évvel ezelőtti Lada 1200-sünk sem produkált.
Autópályán 5. sebességfokozatban már 4500-as fordulatot produkál a motor 130km/h tempónál, ami szerintem elég gáz, nagyon hiányzik a 6. sebesség.
Belül szűkösebb a régi Megane-nál a vezetőhely unalmas.
Az ülőlap rövid, hosszú út alatt garantált a jobb láb begörcsölése.
Körbe igen rossz a kilátás, néha olyan érzése van az embernek, mintha a forgalom többi szereplőjével bujócskázna a vastag oszlopok mögött.
A Renault Budakalásznál garanciálisan javították a hibákat és rendesek voltak, de a márka ezzel együtt is nagyot esett a szememben. Kevesebb designnal - kényszeres újítgatással és több minőségbiztosítással jó autót is lehetett volna gyártani. Hogy az ismert közhelyet idézzem:a kevesebb néha több.
Hibalista
- Szétfeslett a vezető oldalon a biztonsági öv(!!!)
- A motorvédő burkolatot rögzítő csavarok kiestek (!!!!)
- A jobb hatsó féklámpa kiégett.
- Fékpedál gumiborítása állandóan leesik.
-
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Megane 1 1.6 | Következő autója? | - |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.5/10) |
