Traktor
Szöveges ítélet
Előtte benzines Megane volt, az városban kényelmesebben és csendesebben használható. A dieselnek kell a 6 fokozat, messze vannak egymástól fokozatok, és csak szûk tartományban megy normálisan a gép.
1500 alatt pl. egyáltalán nem megy, 2000 felett viszont egyre zavaróbb a hangja, 3000 fölé kár erõltetni (felkapcsolás után jobban fog húzni!), 3500-nál meg már látványosan nem gyorsul. Így egy adott sebességnél nagyjából 1 fokozat van, ahol éppen a tartományon belül vagyunk, de ott meg jó hangos. Ez városban, dinamikus (értsd: állandó lassítás-gyorsítás) forgalomnál állandó váltogatást jelent. Fárasztó.
Országúton érezhetõen jobb, ott nincs szükség akkor átfogásra a fordulatszám tartományban, viszont nagyon jól jön a nagyobb nyomaték.
Sztrádán is jó lenne, 120-130 táján élvezhetõ a nagy áttétel miatt csendes motor, felette viszont már úgyis a menetzaj lesz a mérvadó, ráadásul 170 felett meg kezdenek elfogyni a pacik.
A Privilege és a Dynamic+ között 80.000 Ft volt a különbség árban, de a beltérben zongorázni lehetne (a különbséget)... értelmetlen dolog ezen spórolni, senkinek nem javaslom.
A megbízhatósága nem lenne annyira rossz, azért ritka, hogy otthagyjon valahol, de a szervízek kritikán aluliak. Szinte semmi nincs nekik raktáron, garanciában nincs kedvük megcsinálni semmit, viszont ha lejárt a gari, akkor súlyos pénzekért sok minden "cserére érett" lesz azonnal...
Hibalista
- - ajtózáró nyomógomb, több ajtón is, többször is, garanciaidõ után 38k-ért kicserélték az egész zárat kilincsestül a vezetõ ajtajánál, de szerintem egyszerûen néha elkoszolódik, és akkor nem mûködik - egy alaposabb mosás után pl. volt rá példa, hogy az addig nem mûködõ gomb "egyszercsak" megint jó lett
-
- - tompított fényszóró, hol a bal, hol a jobb égett ki (évente min. 1), aztán egyszer kontakthibás lett az egyik lámpatest (izzócsere után pár héttel hol égett, hol nem, aztán egyre inkább nem) - ezt már nem csináltattuk meg velük aranyáron
-
- - üzemanyag adagoló - a szervíz szerint szennyezett üzemanyag miatt ment tönkre (az autó csak Shell kutaknál járt) - 500k lett volna, de a felét végül benyelte a Renault Magyarország, garanciába, "csak hogy örüjjünk", ettõl függetlenül 1 hónapig el voltak az autón
-
- - rá 3 hónapra, éppen gariidõ után, 60.000-es szervíznél, kérés nélkül cserélték:
- -- toronycsapágyak, kb. 60k-ért
- -- stabilizátorrúdak, kb. 40k-ért
-
- - motortartó bakok, mind a hármat cserélni kellett - kb. 60k-ért
-
- - váltó 6. fokozatánál különbözõ alkatrészek, a motortartó bak elhalása miatt döglöttek meg, a jelenség az volt, hogy gázadásra erõbõl kitolta a váltó a kart a 6. fokozatból - kb. 400k-ért javították meg másfél hét alatt
Ide hordtam szervizbe
Renault Dél-Pest
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Renault Ház
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 98000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Megane | Következő autója? | VW Jetta |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.2/10) |
