Tökéletes útitárs
Szöveges ítélet
Az elöző autóm is egy Megane volt 1.6 16v benzines Dynamic Plus, így nem vásároltam zsákbamacskát. A saját szempontjaim szerint egy takarékos olcsón fentartható autót beszerezése volt a cél, mivel a privát kilómétereim havi 2000 - 4000 km tesznek ki. Az ár sem volt elhanyagolható tényező. Az előző Meganomat még a piaci bevezetés előtt vettem át, így majd 4 évet használtam ez idő alatt sosem hagyott cserben. Persze voltak apróbb hibái mint szabadkéz funkció érzékelő(k), 4 trafó, ablaktörlő tengely rozsdásodás, helytelen kerék kopás, de ezek a hibák mind a 2 éves garancia alatt jelentkeztek. A garancia letelte után már semmilyen problémám nem volt autóval. (Talán ezért is volt időszerű a csere)
A márkakereskedésben korrek áron beszámítoták az autómat és némi szerencsétlenkedés után át is adták az újat. Annak nem nagyon örültem, hogy a ráncfelvarrás után a Dynamic Plus felszereltség kiesett a kínálatból, de végülis a Privilege is elfogadható. Bár a félbőr kárpitra nekem nem sok szükségem van, a többi extra viszont nekem mindenképp szükséges.
1,5-ös 105 le Diesel motor elképesztően jó, összehasonlítva az 1,6 1.6v benzinessel kb. féláron autózok ugyan olyan csak nyomatékosabb teljesítménnyel. Számomra mint laikusnak érthetetlen is, hogy e mellett a motor mellett a többi motor fajtával, hogy tudják ezt a típust eladni. Az 1,6 benzines típusnál kb 400 000 HUF-val drágább 1,5-ös 105 le Diesel ami nagyjából 40 000 km alatt térül meg. Ez az 1,5-ös 105 le Diesel motor nekem teljessen elegendőnek tűnik ehez az autóhoz. Ha normálissan autózok 65% 130Km/h autopályán + 25% város + 10% autóút akkor az átlag fogyasztás 4,3 - 4,7l Ha az ólomtalpú cipőm veszem fel akkor 5,1-5,5l de ebbe belefér a huzamosabb 170km/h is, mellesleg még ennél a tempónál is csendes a motor és alig pörög 3000 felett. Tisztán városi használatban hatalmas dugóban elérhető a 6,6l átlagfogyasztás de ehez több tíz percet is kell egyhelyben állni.
Gyakorlatilag ódákat tudnék zengeni, a feleségem már néha unja is amikor dicsérem neki az autót, de a tisztánlátás végett most próbálok egy két hibát felsorolni ami ha finnyásabb lennék esetleg zavarhatna.
- A digit-klima a ráncfelvarrás után jelentőssen nagyobb teljesítményű ezért 2 fokkal magasabb hőfoknál komfortos az utazás ebben az autóban mint az elődjében. Én elég sok kisérletezgetés árán jöttem erre rá mivel módszeressen a megszokott hőfokra állítottam és azon a hőfokon rendszeressen megfagyasztott.
- A tervezők úgy gondolták, hogy autónként sporolnak 1Ft-ot és kihagyták a hűtött kesztzűtartó kikapcsolási lehetőségét.
- Szintén sporolás áldozata lett az ajtók nzitvamaradására figzelmeztető jelzés csoport. Mostmár csak arra figyelmeztet, hogy valamelyik ajtó nyitva maradt, míg előzőleg pontossan megmutatta azt.
- A tempomat 2km/h-ként állítható normális esetben, de a software bug-os és néha 4km/h-ként állítható csak, ez az előző Megannal is megvolt (4 év alatt nem sikerült kijavítani)
- 16000km alatt kétszer nem kapcsolódott fel a müszerfal világítás (széria hiba) újrainditás után ok.
- A vezető oldali ablak-mozgató panel enyhén melegszik (ez lehet tényleg baj)
Ez inkább tervezési hiba: az ablaktörlők alatti vízelvezető lyukak könnyen eltömődnek ezért ajánlatos 1-2 havonta tisztitani ennek elmaradása az ablaktörlőmotor leégését eredményezheti.
Szervízben ez az autó még nem járt, de nekem ahova az előzőt hordtam ott nem voltak túl jó tapasztalataim, ennél majd meglátjuk.
Azóta megláttam, a szervíztapasztalat még mindig rossz.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 24000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Megane 1.6 Dynamic Plus | Következő autója? | Rá ér még! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
