A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (2002-2008)

Mégane 1,6 16v grandtour 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szürke, ami Kék frissitve 2008.11.03

Szöveges ítélet

Idén tavasszal amikor az elöző autom(skoda felicia 1,6)betöltötte a nyolcadik éltévét és a kilométerszámláló átlépte a 180000 kilométert ugy döntöttem ideje lenne lecserélni.A gond ott kezdödőtt,hogy mit is vegyek helyette.1600-2000 benzines autot gondoltam 100 lóerő fölőtt.Sokat szenvedtem mire leszükitettem néhány tipusra a kinálatot:golfIV ,astraG és a meganeII .Végül a megane mellet döntöttem,a feliciám egyik nagy hátránya a kicsi csomagtartó volt,ezért vagy lépcsöshátut vagy kombit akartam.Kombi lett belőle és nem bántam meg,hatalmas hely könnyű pakolhatoság ezt imádom.Az autó nagyon kényelmes csendes,de a müanyagok képesek zörögni ezt a feliciám nem csinálta még télen sem nemhogy nyáron.Két dolog ami nagyon nem tetszik nekem:a kormány(nem a börős)tapintása csuszós és nagyon müanyag,a lábtér szük a gázpedált pedig külön lábtartással lehet normálisan kezelni(azt pedig,hogy egy 44-esnél nagyobb lábú ember,az enyém 42-es és alig fér el,hogy tapossa el sem tudom képzeln).Külömben minden kezelöszerv kézreáll használatuk nem túl bonyolult.Leszámitva talán az esőérzékelős ablaktörlőt,ami nagyon kényelmes és praktikus megoldás,de nem értem miért kell minden motorleállitás után ujra bekapcsolni.Az ülések kényelmére nem lehet panasz elöl,hátul kényelmesen el lehet férni.Amit még észrevettem az "a" oszlop képes egy közepes méretű autot teljesen kitakarni a képböl.Kis fordulóköre miatt az irányitása egyszerű parkolni még az elég hosszú kombival is gyerekjáték.A futómű elég jol eltünteti az uthibákat és elég stabil is,én nem tartozom a lassan közlekedő autosok közé,eleinte iden volt nekem a düléngélő karosszéria,megyszoktam a feszesebb hangolásu futómüveket,de mostanra megszoktam,hogy billenik de stabill marad.Ha az ember elindul akkor elöbb utobb meg is kell állnia itt viszont le a kalappal a renault elött a fék nagyon jó pontos és nagyon fog,de(sajna itt is van "de" lessz még néhány),a vészfékaszisztens néha az agyamra megy kis sebességnél 5-20KM/H képes ugy dönteni,hogy most aztán vészfékezünk az utasok meg lefejelik a szélvédőt én meg lefejelem a kormányt.Itt az idő,hogy megmagyarázzam a cimet ez az autó a forgalmiban KéK szinben szerepel,de szinte mindenki esküszik,hogy szürke,én is annak látom,megkérdeztem a kereskedőt aki azt monda nézzem meg mingenféle fényben és tényleg idönként olyan mintha kék lenne.Már csak a motor és a váltó maradt.Váltó ez az ami nem sikerült a franciáknak darabos hosszú utakon mozog és pontatlan,ebben tanulhatnának a csehektől.A motor 113 ló változtatható szelepvezérlész 16 szelep 151Nm nyomaték ez szépen hangzik és igazából az is,a motor szépen mozgatja a nagy karosszériát nem nagyon igényli a visszakapcsolgatást a 200 Km/h körüli végsebbesség elég ,130-as utazósebesség könnyen tartható,de amikor a skodámból atültem a renaultba ugy éreztem ez valami borzalom nem megy lomha gyenge.A skoda szerény 75 lóereje sokkal többnek tünt mint a 113.Aztán idővel kiderűlt,hogy ez nem egészen igy van rémes,hogy mennyire el volt lustulva amikor megvettem ezen gyorsan változztatam és kiderült megy ez csak pörgetni kell 3000-es fordulat alatt nincs nyomaték nincs erő(nem egy tipikus lámpától lámpáig versenyautó) aztán 3000-töl felébred a ménes és megy rendesen egészen 6000-ig.Azért lehet chiptuning hamarosan befigyel.Fogyasztás ez mint minden autonál lábfüggő de(ez itt egy pozitiv de)a gép mem tul torkos az a 7,5 liter vegyes használat eredménye városban minden gond nélkül benyeli a 10 lityit,országuton 130-as temponál 6,5 liter,aki kevessebet akar vegyen dizelt,nekem ez igy tökéletesen reális.Szerviz ez megint kétarcú dolog a skoda márkaszerviz tudom nagyon furcsa,mindig korrekt,pontos és olcsó volt.Ezt az autot három és fél évesen vettem egy év weltautó garanciával.Amire nagyon gyorsan szükség is lett az 1,6-os motorok nagy gyengéje a vezérmükerék az enyém is igy járt.Szitu a következő:Reggel az autó nagyon nehezen iszonyú hangokkal indul telefon ismerős ajánlotta renault szakértő(aki később szerelte és szervizeli az autot)kapásból azt mondja:ez drága lessz.Hidegviz lever(sajnos nem dolgozom a parlamentben igy nem szeretem ezt hallani)telefon a Weltautónak probléma felvázol és kellemes meglepetés ér mindenki rendkivül segitőkész elmondják mi a teendő,némileg nyugottabban indulok a legközelebbi márkakereskedésbe ott félora várakozás után nagy duzzogva mekérdezik mi a francot keresek itt,elmondom egy ujjabb félora után elkészül a szükséges szakvélemény megbeszélem,hogy elfaxolják pestre a weltautóhoz.Másnap felhivom pestet mondják még nem jött meg az árajánlat telefon márkaszervibe:mindjárt küldjük tegnap valahogy elmaradt.15 perc múlva pestről keresnek,megjőtt az ajánlat ellenőrzik visszaszolnak.Gondolom magamban egy-két napot biztosan ellesznek vele ujjabb meglepetés még aznap délután felhivnak az árajánlat megfelelő mindent elintéztek három nap mulva vigyem az autot a szervizbe,beviszem ottis már mindenki tud mindent,én csak leadom majd elhozom az autot,gratulálok weltautó!mindenkinek ajánlom aki használt autot vesz.A számla tényleg nem gyenge 77000 huf (ha a szerelőm csinálná 55000-böl megálna).Tanulság márkaszervizbe csak ha minden kötél szakad.Összeségében nagyon elégedett vagyok az autoval,a sok praktikus megoldása kényelme bőven feledteti a hibáit.Eddig tartott6000km.Innen az uj most,hogy mentem már vele 30000km megszoktam minden idegesitő kis hibáját. Vettem hozzá egy adag nagyon drága de máshol be nem szerezheő alkatrészt(klimacső,inditókártya),még mindig azt mondom,hogy ez egy nagyon jó autó,de nemrég történt egy olyan dolog ami nagyon lerontotta az egész öszképet de erről nem az auto tehet.Az utobbi idöben éreztem hogy nem ugy megy ahogy kellene,gondoltam is ,hogy elviszem szervizbe,de nem volt rá időm.Aztán eggyik nap elment egy henger jó gondoltam gyujtótrafó ez egy megan betegség kicserélik aztán kész.Fehivtam a szervizt mivel ez nem egy nagy munka a trafó meg kb ugyanannyi mint máshol és nekem munkaeszköz az autó gors megoldás kellet aznap délután kaptam idöpontot.Beviszem az autot elmondom mi van megeggyezünk trafó nekiesnek én várok,aztán jött a meglepetés jön a szerelő,hogy mind a négyet cserélni kell.Na ebben az a poén,hogy kettő már lett cserélve utángyárttotra ezt onnan tudom,hogy gyertyacserénél láttam ezknek egész más szinük van mint gyárinak.Kérdezem azt a kettőt is ami volt cserélve,erre a válasz nem volt még cserélve ebben semmi.Megnéztem négy gyárit vett ki belőle a srác,na ez valyon,hogy lehet?Az autohoz csak ebben a sajnos meg nem nevezhető márkaszervizben (mivel ha belegebedek sem tudom bebizonyitani )fértek hozzá ugy hogy én nem voltam ott kivették az autoból az én gyujtótrafoimat beleraktak négy másikat ,persze csináltam a fesztivált,de mindenki tagadott mindent én meg mehettem a francba azzal a felismeréssel,hogy a magyar márkaszerviz nem szerviz hanem trogerek gyülekezete akik meglopnak mindenkit akit csak lehet ez szerintem egy agyrém de senki sen tesz ez ügyben semmit,pedig nagyon sokan járnak igy mint én ezért mindenkit ova intenék a márkaszervizektől.

Hibalista

- Vezérműkerék 77000 huf(márkaszerviz)
- Pollenszűrő,légszürő,4gyertya 15000huf(nem márkaszerviz)
- Ablakmosómotor
- ez volt 6000Km
- most tartunk30000Km
- Vezérmükerék(még egyszer)alkatrészgari 22000huf
- Klimacső 40000huf
- InditóKártya 36000huf
- 4DB gyujtótrafó 50000huf erről meg a szemét szervizekről irok később
-
-

Ide hordtam szervizbe

Márkaszerviz lassú kiszolgálás horribilis árak

garanciális jav Márkaszerviz(vittem kár volt)

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

renault szakértő (egy ismerösőm ajánlotta)gyors,pontos,viszonylag olcsó

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2003
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 68000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? felicia 1,6 Következő autója? ennek még min. 5évig ki kell birni
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (521 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)