A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (2002-2008)

Mégane 1.6 16V Limousine Authentique 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Sztereotípiát meghazudtoló megbízhatóság

Szöveges ítélet

A hibalista hosszúnak tűnhet, azonban az idegesítő apróság kategóriába tartozó dolgokat is felsoroltam, tehát mindent, ami szóba kerülhet.

Ez még pont a ráncfelvarrás előtti modell. Rokon által lett autókereskedésen keresztül beszerezve, az előző használó ismert volt, bár flottában szolgált az autó. Vásárláskor a kötelező dolgok meg egy-két apróság cserélve lettek: motorolaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő, akkumulátor, vízpumpa (a cső lett lyukas, de csak egyben volt cserélhető), fékbetétek, vezérlés.

Sokan szidják a francia autókat, hogy megbízhatatlanok, hát én ennek pont az ellenkezőjét tapasztaltam. Egyetlenegyszer sem hagyott cserben, és minimális olyan szervizköltségeim voltak, amik az autónak róhatóak fel.

Ami pozitívumot mindenképpen kihangsúlyoznék, az a futómű. A hazai utakon is borzasztóan kényelmes, minden úthibát elnyel, és gond sem volt vele soha. A kormányzása is meglepően kényelmes, már-már a túlszervózott kategória határát súrolja.

Motorikusan is maximálisan meg vagyok vele elégedve (bár erről majd még később). Lényeg, hogy hidegben-melegben mindig pöccre indul, stabilan jár, normális fordulatszámon használva nem is hangos. Az ereje sem kevés, bár alul nagyon nyomatékszegény, 3000 körül kel igazán életre, de itt már zajos is. 6500 körül van a tiltás, katalógusadat szerint a 150 Nm-es csúcsnyomatékát 4100-as fordulaton tudja. Gyorsulási versenyeket nem nyertem vele, de azért lehet vele meglepetéseket okozni a forgalomban, ha úgy hozza a helyzet. A gázreakció viszont elég gyatra, aki közvetlenebbhez van szokva, annak kifejezetten zavaró lehet, amennyi idő eltelik a pedál megnyomásától addig, hogy tényleg meglóduljon a bódé.

A fogyasztásnál hosszú távon, főleg városi használat mellett a 8 a reális. 9.3 volt a legnagyobb egytankos átlagom eddig, a legkisebb pedig 5.3, de az tényleg országúton, mindenre figyelve, nem életszerűen vezetve sikerült. Érzésre valahol 90-100 körül lehet az optimális fogyasztás ötödikben.

A fék elég harapós, de pár nap alatt meg lehet szokni. A kuplung nekem a kezdetektől fogva viszonylag fent fog, de gond nem volt vele sose.

A váltó nagyon rövid, szerintem simán elbírna egy hatodik fokozatot, többször volt is már, hogy reflexből tenném. 55-tel utazni már elfér az ötödik, viszont 140-nél 4000 fölött forog a motor. Végsebessége katalógusadat szerint 197 km/h, a saját méréseim is majdnem hajszálpontosan ezt igazolják. 170-ig még egész jól is gyorsul. Viszont egy hasonló korú és állapotú, ugyanilyen motorral szerelt kombival egyszer vontattam egy 3,5 méteres utánfutót ~1 tonna rakománnyal, itt autópályán egy-egy emelkedőn már a sebesség megtartása is sok volt neki. A vezető egyből megérzi az autó járásán, ha nem egyedül ül benne, vagy ha sok a csomag.

Számomra nagy pozitívum, hogy mind a klíma, mind a fűtés szinte hihetetlenül gyorsan, percek alatt érezhető hatást tud produkálni. Nagy mínuszokban is pár perccel az indítást követően már érezhetően meleg levegőt fúj a szellőzőrostélyokon, persze azért az több ideig tart, hogy ténylegesen befűtse/lehűtse a motorteret, de a sofőrnek és esetleges első utasának lényeges komfortérzetet nyújt. A 3-4-es ventilátorfokozat viszont már elég hangos, találkoztam már halkabb, effektívebb megoldásokkal is.

A belső műanyag borítások már az autó hozzám kerülésekor "mállottak", ez sajnos ilyen, kifejezetten csúnya látvány. A kormány és a váltókar, váltószoknya viszont esztétikailag a mai napig szalon állapotban vannak. Facelift utáni kombiban a váltógomb viszont erősen kopik már. A műszerfal kapcsolói (fűtés, keringetés) kellemetlenül recsegnek mozgatásra, azonban minden működik.

Nem sokkal azután, hogy hozzám került a jószág, kiment a világítás a fűtéskapcsolóknál. Szerintem sokáig észre sem vettem, mert érzésből kapcsolgatom, de kicsit azért bántja a szemem. Miután megtudtam, hogy az izzó ugyan filléres tétel, de a cseréje többórás munkával és a fél középkonzol lebontásával jár, inkább úgy döntöttem, hogy annyira mégsem bántja :) Azóta is úgy van.

A tompított izzók többször is kiégtek már, általában felváltva. A cseréjéhez egy garnitúra összekoszolható ruha, egy kis hely és végtelen türelem kell. Szerencsére a sötét nem nehezíti meg a dolgot, mivel úgyis képtelenség bármit is látni az egészből. Az első csere majd' két óráig tartott, mert a faceliftes verzióban cseréltem eddig csak izzót, és a tompított izzó rögzítésén pont változtattak a kedves francia mérnökök. Azóta kb. bruttó 10 perc alatt ki tudom cserélni bármelyik oldalon. A lényeg, hogy a kormányt ütközésit el kell tekerni, majd a doblemezből a műanyag takarófedelet ki kell tekerni. Ezután könyékig fel kell nyúlni, és van ott még egy, kerek csavaros műanyag fedél, amit szintén ki kell tekerni (bele ne essen a lökhárítóba!!!). Ezután hozzá lehet férni a csatlakozóhoz, amit egyszerűen le lehet húzni az izzóról. A faceliftes verzióban eddig ugyanaz, csak az izzó ott sima betekeréssel rögzül, itt viszont egy fém kengyel fogja oda az izzót a helyére, ezt felülről kell oldani, és máris megoldható a csere.

Az irányjelző cseréjét viszont leggonoszabb ellenségemnek sem kívánom. Komolyan mondom, legközelebb lehet, hogy inkább elviszem márkaszervizbe, szopjon vele más. A doblemezes takarófedélig ugyanaz a történet, azonban itt még beljebb-feljebb kellene nyúlni az izzóig, ami egy műanyag fül tekerésével foglalatostul kiszedhető és cserélhető. Elméletileg. Gyakorlatilag szinte garantált, hogy olyan szögben áll a fül, hogy nemhogy erőt kifejteni, de még megfogni sem nagyon lehet, mert borzasztó kevés a hely. Ráadásul ebből sem lehet látni semmit, a tompítottnál még a telefonos fotóim segítettek, de itt ennek se vettem hasznát. Végül úgy lett kicserélve, hogy a kereket levettem, a doblemezt lebontottam, az akkut is kiszedtem, hogy felülről lássak valamit, majd fogóval valahogy kierőszakoltam a helyéről a foglalatot. Igen ám, de miután kijött a helyéről, még mindig nem tudod kiszedni teljesen! Valami karosszéria-alkatrész van közvetlenül mögötte, amitől egyszerűen fizikailag nem fér ki a cumó. A trükk annyi, hogy már amikor megindul kifelé a helyéről, egy mérnöki pontossággal kiszámolt szögben kell kihúzni, és akkor a fül pont elfér az alkatrész mellett, és szelíd erőszakkal miénk a cucc. Hozzáteszem, ezen művelet során le is kopott egy kis festék az izzóról, de már valahogy nem érdekelt a dolog. Az akku csatlakozóinak lecsavarozása során a 10-es króm-vanádium kulcs ugyanis sikeresen beleesett a motortérbe, amit az nyomtalanul el is nyelt. Azt hiszem, a Renault összes korábbi, jelen és jövőbeli tervezőmérnökének teljes családfája szóba került a bruttó 3 órás izzócsere alatt. De működik. Az összes többi izzó még gyári.

Egyszer még az elején pályázás során az autó előtt haladó utánfutó lepergetett néhány kartondobozt, amelyeket kikerülni már nem volt lehetséges, ezért ezek kicsit rendet tettek az alvázon. Szerencsére komolyabb baj nem történt, csak a kiálló csavarok hajlottak el, viszont a kipufogó körüli hővédő cucc több helyen is sérült, eldeformálódott, így különböző helyzetekben ormótlan hangja volt az autónak, ha éppen hozzáért vagy nekivágódott a rugalmasan rögzített alkatrész. 3 különböző szerelő 4 alkalommal igazított rajta, de a hiba azóta is rendszeresen előjön újra.

Egy hirtelen kuplungfelengedést követően szétment a flexibilis cső a motortérben a kipufogó csatlakozásánál, így fűnyírótraktor hangja lett az autónak, továbbá állóhelyzetben bekapcsolt ventillátor mellett szépen tolta a kipufogógázokat az utastérbe. 23 ezer Ft-ot hagytam a szervizben, ugyanis olyan remekül van megtervezve ez a rendszer, hogy a fél futóművet le kell bontani, hogy kiszedjék a kipufogót és hozzáférjenek a hibás alkatrészhez. Inkább a flex és a toldás mellett döntöttem, egy hangyányit talán mintha nagyobb lenne a hangja az autónak azóta, de egyébként rendben van a dolog.

Egy dögmeleg nyári napon igencsak kellemetlen meglepetésben volt részem, amelyhez a várhatótól sokkal kellemesebb befejezés társult. Az M1-esen mentem a főváros felé harmadmagammal, maximumon járatott klímával a tűző napon 150 körüli tempóban. Az alacsony benzinszintet jelző lámpa kb. 10 km-rel előtte hangos sípolás kíséretében felvillant. Tapasztalatból tudom, hogy 50-100 km közötti táv ilyenkor még megtehető a járművel. De 50 km mindig. Én meg kiszámoltam, hogy ezzel pont beérünk még Budapestre. (Egyszer 97-ig is elmerészkedtem a jelzés után, de az már nagyon a vége lehetett, mert 63 liter ment a 60 literes tankba kattanásig.) Éppen ezért nem is sejtettem, mi lehet a gond, amikor hirtelen megszűnt a nyomaték. Először próbáltam a gázpedállal játszani, amire semmi reakció nem volt, aztán kinyomtam a kuplungot a legrosszabbtól tartva, és le is esett szépen 0-ra a fordulat, indulni meg nem indult. Kifogyott hát a benzin, remek. Meg is jelentek előttem a rémképek a 45 fokban az olvadozó aszfalton veszteglő, benzin nélküli autóban órákig tartó várakozásról vagy a hasonló körülmények közötti hosszú kilométeres kannával gyaloglásról, de hát nem nagyon volt mit tenni. Elakadásjelző ki, lehúzódtam a leállósávba, aztán gondoltam megállok kulturáltan, amíg van rendes fékem, de aztán hirtelen felindulásból mégsem tettem. Azt tudtam, hogy nagyon messze elhagytunk egy benzinkutat, tehát előre biztos közelebb lesz, akkor meg már inkább gurulok, amíg visz a lendület, annyival is kevesebbet kell gyalogolni, ha úgy alakul. És láss csodát, a lassú jobbos végén meg is jelent a benzinkút 500 m tábla. Hát mondom ilyan a világon nincs, pedig de! Lendületből pont elgurult addig a jószág, bár a kutas azért kicsit megbámult, ahogy a szervóhoz szokott kezem után izomból a kormányba kapaszkodva beállok a kútoszlophoz, és kézifékkel állok meg. De tényleg kiment valami a szintjelzőnél, mert teletank után indítva is 2/3 állásban volt a mutató. Következő indítás után viszont már helyes értéket mutatott, és az azóta levezetett több tízezer kilométer során sem jött elő még egyszer a probléma. Mindenesetre piszok nagy szerencsém volt, sokkal nagyobb szívás is lehetett volna a dologból.

Ahogy a kanyarsebességet növeljük, az autó alulkormányzottá válik, ami kezdő sofőrnél jobb, mintha túlkormányzott lenne, azonban tud meglepetéseket okozni, ha érzésből közlekedik az ember. Eleinte előfordult velem (meg most is, ha nem figyelek), hogy felüljárón kellett volna kanyarodni emelkedőn, tekertem a kormányt, de az autó ment tovább egyenesen. A beépített emberi reakciónak megfelelően hát tekertem jobban a kormányt, de közben elvettem a gázt is. Amikor a lassuló bódé alatt végre tapadást találtak a kerekek, a túlméretezett kormányelfordulásnak köszönhetően először majdnem keresztbeálltam az úton, majd végül félig a szembesávban kötöttem ki. Szóval azért óvatosan. De alapvetően nagyon stabil az autó még nagysebességű kanyarodás közben is.

Egyszer túl gyorsan vettem egy kanyart, és az árokba sodródtam az autóval, aminek következtében az autó viszonylag súlyos sérüléseket szenvedett. A motor viszont nem állt le, légzsákok sem nyíltak. A jobb első féltengely kiugrott a helyéről, egy ködlámpát, oldalsó indexet és rendszámtáblatartó keretet vesztettem, meg az első lökös és az oldalsó elem ripityára tört, illetve több másik elemen is sérült a fényezés. A Casco fizette, 650e Ft volt a szervizszámla. Végül a két elemen és a lámpákon kívül cseréltek egy féltengelyt, bölcsőt, lengőkarokat, komplett kormányművet, felnit, abroncsot, klímakompresszort. A tornyon is igazítani kellett. Korrektül és gyorsan megcsinálták, nem is volt vele probléma azóta se.

Ha lehúzom az akksit, majd újra visszadugom, nincs olyan sok teendő, mint egy újabb autó esetén. Nem kell semmit újratanítani, egyedül a trip adatokat és az időt felejti el a számítógép. Illetve a rádiót újra kell kódolni, ha gyári, nekem Kenwood fejegységem van, mondjuk ennek is elszállnak a beállításai a művelet során. Viszont már kétszer is belefutottam, így valószínűleg következetes az alábbi hiba.
Ugye az elektromos ablakokat egy-egy ötállású kapcsolóval lehet vezérelni. Középső állásban nem csinál semmit, a mellette levőkben fel/le húzza az ablakot addig, amíg nyomom, a szélsőket egyszer megnyomva pedig ütközésit húzza fel/le az ablakot. Ez oké, tök jó konstrukció szerintem, azonban áramtalanítás után egyszerre csak kb. 2 cm-t hajlandó mozdulni az ablak. Az összes. Mindkét irányba. A szélső és a mellette levő állásban is. Meg is bámulna a portás, mit összeszerencsétlenkedek, mire a mélygarázs bejáratánál fel tudom nyitni a sorompót a tokenemmel. A jelenség néhány nap alatt magától megszűnik, de csak fokozatosan: először a hátsó ablakok "javulnak meg", aztán az anyósé, míg legutoljára a vezetőoldali. Fogalmam sincs, mi okozhatja.

Hibalista

- tompított izzók több alkalommal is kiégtek - bal első irányjelző izzó kiégett - fűtéskapcsoló háttérvilágítása kiégett - egy hirtelen kuplungfelengedést követően szétment a flexibilis cső a motortérben a kipufogó csatlakozásánál, így fűnyírótraktor hangja lett az autónak, továbbá állóhelyzetben bekapcsolt ventillátor mellett szépen tolta a kipufogógázokat az utastérbe. 23 ezer Ft-ot hagytam a szervizben - extrém hidegben (-10 °C alatt) a hidegindítást követő néhány percben keservesen nyöszörög az első futómű minden kanyarnál és úthibánál - hidegben (0 °C alatt) a hidegindítást követő 10 percben érezhetően nehezebben jár a váltó, néha már kellemetlen érzés is, mert erőltetni kell egy kicsit - mióta nálam van az autó, napi első hidegindítást követő 1-2 percben halkan, ritmikusan nyöszörög valami a motortérben, hang alapján szíj, de csere után is megmaradt a jelenség - áramtalanítás után 1-2 napra meghülyülnek az elektromos ablakok, majd magától elmúlik a jelenség - ennyi év után belső műanyagok borítása erősen és csúnyán kopik, a műszerfal kapcsolóinak tekergetése közben recseg-ropog - a hátramenetet a kezdetektől fogva nem mindig veszi be elsőre (mondjuk 5-ből 4-szer sikerül csak elsőre), ilyenkor sokszor csak az üres-kuplung teljesen felenged-kuplung kinyom-sebességbe tesz műveletsor vezet eredményre - jobb hátsó ajtónál a szigeteléssel lehet valami, mert egy ideje országúti tempótól felfele már akkora zaja van, mintha résnyire le lenne engedve az ablak - a benzinszintjelző egyszer megtréfált a nyári kánikulában, magától megjavult, valószínűleg az úszó akadhatott fent valahol, mert a hiba azóta sem jelentkezett - legutóbbi tompított izzócserénél a csatlakozó csak két részletben jött le a hibás izzóról, azonban ez a működést nem befolyásolja, így nem is cseréltem

Ide hordtam szervizbe

Renault márkaszerviz (rokon)

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Márkafüggetlen ismerős

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 116000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (521 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)