Szerpentinre termett
Szöveges ítélet
Ahogy számolom, ez a 7. Renault, amelyet vagy a családban, vagy a cégemnél vezethettünk. Rövid ideig volt BMW 323i (csúszós hegyoldalon eldobta magát), Opel Astra (beszippantotta az üzemanyagtartályát), VW Passat (az öreg volt, de nagyon jó volt), Peugeot 505 GTI - (ekkor tetszettek meg a francia autók), Suzuki Swift, a régi fajta - féltem benne, ahogy pattogott az úton, de nagyon jó kis motorja volt.
Aztán amióta család van, gyakorlatilag csak Renault-t vettem, leginklább használtan, az újra sajnáltam a pénzt mindig. Most egy Scenic mellett ez a 2. autó, vagy inkább a Scenic lett a 2. autó ez mellett. Azzal a család utazik, ezzel szaladgálunk. Ennek félbőr belseje van - nagyon jó találmány szerintem, hiszen ahol kell, ott tartós a bőr (pl háttámla felső, az ülés kagylópereme), és ahol a komfortérzet számít (pl comb alatt), ott szövet (nyáron rövidnadrágban pl nagy előny...)
Ez az autó az 5 ajtós változat (a sokak által utált "kacsaseggű" - szerintem nagyon szép formájú). De a formáján kívül ennek kicsit mások műszaki paraméterei is tudtommal - tengelytáv stb, amely kihatással van a menettulajdonságaira is.
Az elődökhöz képest jobban eltalát váltója, a jó útfekvése, és (a normál úton elsőre talán túl könnyű, de nagyon pontos) kormányszerkezete megszerettette velem az utált hegyi utakat - ott nagytestvéreket képes meglepni fürgeségével. (Lehet, hogy a francia riviéra szerpentinjeire tervezték?) Az ötajtóst szerintem az úttal való kapcsolata teszi vonzóbbá a négy ajtóshoz, és a kombi grandtourhoz képest, persze amazok belső mérete, kényelme, és tárkapacitása jobb.
Ennek csomagtartója nem túl nagy, de ha nem sátrazni indul vele az ember, gyerekekkel is el lehet menni vele nyaralni - nekünk sikerült.
Motorja sem technológiai csúcs, de régóta a piacon lévő, sokat bizonyított, megbízható motor. Soha nem volt bajom ezzel a benzinmotorral (más autóban sem)
Ami kevésbé tetszik benne, hogy nagyon rövid az első ülése (183 cm magas vagyok) Rövid úton (100-150 km) nem veszem észre, de utána elfárad a lábam. A feleségem 168 cm, ő nem panaszkodik erre, sőt, kifejezetten kényelmesnek talája, hogy pont ott van minden hajlat, ahol kell. Azaz talán 170 cm-es volt a tervező...
A másik ami nem tetszik, hogy nagyon rosszul lehet csak első izzót cserélni - a kerékjárat felől megy az csak. Én inkább beviszem a közeli szervizbe, mint ott kutakodjak - az izzó árában megcsinálják, és eddig mindig volt (2 alkalom), aki éppen ráért 2 percre.
Semmi más rosszat nem tudok mondani erre az autómra. Ha lecserélem, akkor feltehetően csak a kíváncsiság miatt fogom cserélni.
Ja, fogyasztás: ahogy észrevettem, a benzines Renaultok nem spórolóbajnokok. Persze nem is rosszak, jó átlagosak - lábérzékenyek nagyon. Feleségem a hosszú utakon leviszi 7 literre is, én hosszú úton sem tudom 7.5 alá, városban légkondival inkább 8 fölött mozog az átlag.
Hibalista
- Eddig csak izzócsere volt.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Megane | Következő autója? | Renault vagy Ford (érdekel az a márka is...:) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
