A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (2002-2008)

Mégane Berline 1.5 dci Monaco 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szép a színe :-)

Szöveges ítélet

A Mégane Berline egy izgalmas formájú autó. A designerek merészeket húztak, ami meglehetősen megosztja a közönséget. Aki szereti, az nagyon szereti, akinek nem jönnek be a kísérletező formák, az - ha nem akar megsérteni - inkább elintézi annyival, hogy „szép a színe” (mint pl. az én idős nagybátyám). A merész forma időnként a paraktikum rovására is megy. Ez inkább szokatlan, csak néha bosszantó, viszont olykor nagyon észnél kell lenni miatta..
A hátsó ablak és ablaktörlő formailag/látványilag zseniális, praktikusan viszont egy bohóctréfa. A hátul leszakadó turbulenciák elindulás után szinte azonnal telekoszolják az ablakot, az ablaktörlő pedig kb. a horizont alá bukó napkorong méretű lőrést képes csak eltakarítani. Igaz, az egész ablak maga is elég kicsi, tolatni gyakorlatilag csak tükörből lehet. A hátsó ablak mosásakor a törlő azonnal elindul, az ablakmosó folyadék viszont elég későn ér csak oda, így az első két-három törlés gyakorlatilag szárazon történik, ami előbb-utóbb (inkább előbb) elég karcossá teszi az üveget.
Esős időben a hátsó (csomagtér-) ajtó felnyitása után ne kezdjünk rögtön pakolni, hacsak nem akarjuk, hogy a felnyitott ajtó felső pereméről minden víz a nyakunkba csorogjon. Hülyén van megoldva, na.
Szintén a formának eshetett áldozatul az autó szellőztetésének oldszkúl (ablaklehúzásos) módja. Harminc fölött a hátsó ablakot lehúzni életveszélyes, mert az így kialakuló rezonátorüreg az ablaknál leszakadó hullámokkal együtt olyan nagy amplitúdójó, alacsonyfrekvenciás infrahangot generál, hogy az nemcsak a hallószerveket, de az idegrendszert is megviseli. És ezen az sem segít, ha az első ablakokat is lehúzzuk. Igaz, hogy van légkondi, de vannak esetek (szippantósautó megelőzése után vagy a vecsési gázelosztó-állomást elhagyva), amikor kifejezette gyorsan kéne kiszellőztetni az utasteret. Esetleg a hátul ülők szeretnének maguknak egy kis légáramot, csak úgy, l’art pour l’art.
Az A-oszlopok - üléshelyzettől/testmagasságtól függően - képesek elég nagy holtteret kitakarni, ez különösen a vezető oldalán igaz, és balkanyarokban okozhat meglepetést a takarásból előbukkanó, szembejövő autó.
Rossz pont az izzócsere. Nonszensz, hogy egy fényszóróizzó-cseréhez a) le kell bontani a fél autót, vagy b) szakszervízbe kell menni.
Ezekhez képest már csak apró kényelmetlenség - mondhatni: udvariatlanság a gyár részéről -, hogy az előző Méganeomhoz képest (l.: Kényelmes autó - mindenféle értelemben) 2004-ben már csak a xenon-fényszórókhoz jár a fényszórómosó (az egyébként sem túl erős tompított világításhoz pedig télen igencsak elkélne), vagy hogy ebbe a szériába szintén csak a magasabb felszereltséghez jár az automatikusan elsötétedő belső visszapillantó tükör.
A gáz és fékpedál helyzete lehetne szerencsésebb is, akinek nagyobb lába van, könnyen mást nyomhat, mint amit szeretne.
A műszerfal időnként nyöszörög, zizeg, perceg, de megszokható, a hi-fi hangján nem hallatszik át. :-)
Ha mindezeket sikerül megszokni vagy figyelmen kívül hagyni - és javaslom, hogy sikerüljön, megéri -, akkor egy nagyon jó és szép autónk van. A formája zseniális, mondhatni: érzéki - különösen a hátsó traktus -, a bőr-szövet kombó üléshuzat elegáns, de nélkülözi a full bőrülések szó szerint is izzasztó érzetét, tele van apró dugihelyekkel, rekeszekkel, még a csomagtér is nagyobb, mint gondolnánk (elutaztunk nyaralni két hétre úgy, hogy ágyneműt is vittünk, mivel a két gyerek még kicsi volt, és csak a saját párnájukon/paplanukkal voltak hajlandók aludni).
Az 1.5-ös motor erőlködés nélkül - és dízeles viszonylatban halkan! - mozgatja az autót, csúcssebességet nem tudok, de előfordult autópályán, hogy egyszercsak rápillantottam a sebességmérőre, és 170-et mutatott, miközben erőlködésnek nyomát sem észleltem. Kigyorsításoknál, előzéseknél visszakapcsolás nélkül is lendületesen gyorsít, a leggyakrabban használt 50-110 km/h között nagyon rugalmas a motor, és mindezt a benzinesekhez képest alacsony fordulatról (1800-2000 rpm). Vegyes üzemmódban (Budapest/országút kb. 50-50%) nyáron, klímával 5,2, télen 4,8 l/100 km a fogyasztása. Télen-nyárom biztosan indul.
Az autó futása kényelmes, a ballonos kerekek többnyire elnyelik az úthibákat, a rugózás sem túl kemény, ízlés dolga, ki mit szeret, nekem bejött. Fordulókör meglepően kicsi, egyébként is jól manőverezhető az autó, csak most, 90 e km után kezdtek kicsit kotyogni a kormányösszekötők (l. még: mo-i. útviszonyok).
Magasabbaknak az ülés lapja valóban rövid lehet, ez hosszabb úton lehet kényelmetlen.
Összegezve: Annak, aki nem hosszú, ezer km-es utazásokhoz használja az autót, de sokat kell mennie, erős forgalomban is, annak a legjobb választás. Ideális családi, vegyes használatú autó: ha egyedül megy az ember, akkor sem túl nagy, de egy négytagú család nyári utazása sem gyötrelem benne. Megbízható, gazdaságos, kényelmes és tetszetős példány.

Hibalista

- A CD/rádió elektronikája időnként meghülyül, de aztán magától helyreáll. Csí, árapály/dagály, felszín alatti energiaforrások? Ki tudja?
- Egyszer a műanyag nívópálca beleszakadt a mérőnyílásba, szervíz (Békési) azonnal javította.
- A váltóval újabban (kb. a 70 e km óta) időnként előfordul, hogy nehezen lehet elsőből másodikba tenni.
- Ezen kívül csak a szokásos garanciális ügyek: fékbetét, olajcsere, ilyesmik.

Ide hordtam szervizbe

Renault Békési, Gödöllő, Fót

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Renault Baumgartner, Kőbánya

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 93000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Mégane Berline 1.4 Következő autója? Renault Mégane Berline 1.5 vagy 1.9 dci
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (521 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)