Szép a színe :-)
Szöveges ítélet
A Mégane Berline egy izgalmas formájú autó. A designerek merészeket húztak, ami meglehetősen megosztja a közönséget. Aki szereti, az nagyon szereti, akinek nem jönnek be a kísérletező formák, az - ha nem akar megsérteni - inkább elintézi annyival, hogy „szép a színe” (mint pl. az én idős nagybátyám). A merész forma időnként a paraktikum rovására is megy. Ez inkább szokatlan, csak néha bosszantó, viszont olykor nagyon észnél kell lenni miatta..
A hátsó ablak és ablaktörlő formailag/látványilag zseniális, praktikusan viszont egy bohóctréfa. A hátul leszakadó turbulenciák elindulás után szinte azonnal telekoszolják az ablakot, az ablaktörlő pedig kb. a horizont alá bukó napkorong méretű lőrést képes csak eltakarítani. Igaz, az egész ablak maga is elég kicsi, tolatni gyakorlatilag csak tükörből lehet. A hátsó ablak mosásakor a törlő azonnal elindul, az ablakmosó folyadék viszont elég későn ér csak oda, így az első két-három törlés gyakorlatilag szárazon történik, ami előbb-utóbb (inkább előbb) elég karcossá teszi az üveget.
Esős időben a hátsó (csomagtér-) ajtó felnyitása után ne kezdjünk rögtön pakolni, hacsak nem akarjuk, hogy a felnyitott ajtó felső pereméről minden víz a nyakunkba csorogjon. Hülyén van megoldva, na.
Szintén a formának eshetett áldozatul az autó szellőztetésének oldszkúl (ablaklehúzásos) módja. Harminc fölött a hátsó ablakot lehúzni életveszélyes, mert az így kialakuló rezonátorüreg az ablaknál leszakadó hullámokkal együtt olyan nagy amplitúdójó, alacsonyfrekvenciás infrahangot generál, hogy az nemcsak a hallószerveket, de az idegrendszert is megviseli. És ezen az sem segít, ha az első ablakokat is lehúzzuk. Igaz, hogy van légkondi, de vannak esetek (szippantósautó megelőzése után vagy a vecsési gázelosztó-állomást elhagyva), amikor kifejezette gyorsan kéne kiszellőztetni az utasteret. Esetleg a hátul ülők szeretnének maguknak egy kis légáramot, csak úgy, l’art pour l’art.
Az A-oszlopok - üléshelyzettől/testmagasságtól függően - képesek elég nagy holtteret kitakarni, ez különösen a vezető oldalán igaz, és balkanyarokban okozhat meglepetést a takarásból előbukkanó, szembejövő autó.
Rossz pont az izzócsere. Nonszensz, hogy egy fényszóróizzó-cseréhez a) le kell bontani a fél autót, vagy b) szakszervízbe kell menni.
Ezekhez képest már csak apró kényelmetlenség - mondhatni: udvariatlanság a gyár részéről -, hogy az előző Méganeomhoz képest (l.: Kényelmes autó - mindenféle értelemben) 2004-ben már csak a xenon-fényszórókhoz jár a fényszórómosó (az egyébként sem túl erős tompított világításhoz pedig télen igencsak elkélne), vagy hogy ebbe a szériába szintén csak a magasabb felszereltséghez jár az automatikusan elsötétedő belső visszapillantó tükör.
A gáz és fékpedál helyzete lehetne szerencsésebb is, akinek nagyobb lába van, könnyen mást nyomhat, mint amit szeretne.
A műszerfal időnként nyöszörög, zizeg, perceg, de megszokható, a hi-fi hangján nem hallatszik át. :-)
Ha mindezeket sikerül megszokni vagy figyelmen kívül hagyni - és javaslom, hogy sikerüljön, megéri -, akkor egy nagyon jó és szép autónk van. A formája zseniális, mondhatni: érzéki - különösen a hátsó traktus -, a bőr-szövet kombó üléshuzat elegáns, de nélkülözi a full bőrülések szó szerint is izzasztó érzetét, tele van apró dugihelyekkel, rekeszekkel, még a csomagtér is nagyobb, mint gondolnánk (elutaztunk nyaralni két hétre úgy, hogy ágyneműt is vittünk, mivel a két gyerek még kicsi volt, és csak a saját párnájukon/paplanukkal voltak hajlandók aludni).
Az 1.5-ös motor erőlködés nélkül - és dízeles viszonylatban halkan! - mozgatja az autót, csúcssebességet nem tudok, de előfordult autópályán, hogy egyszercsak rápillantottam a sebességmérőre, és 170-et mutatott, miközben erőlködésnek nyomát sem észleltem. Kigyorsításoknál, előzéseknél visszakapcsolás nélkül is lendületesen gyorsít, a leggyakrabban használt 50-110 km/h között nagyon rugalmas a motor, és mindezt a benzinesekhez képest alacsony fordulatról (1800-2000 rpm). Vegyes üzemmódban (Budapest/országút kb. 50-50%) nyáron, klímával 5,2, télen 4,8 l/100 km a fogyasztása. Télen-nyárom biztosan indul.
Az autó futása kényelmes, a ballonos kerekek többnyire elnyelik az úthibákat, a rugózás sem túl kemény, ízlés dolga, ki mit szeret, nekem bejött. Fordulókör meglepően kicsi, egyébként is jól manőverezhető az autó, csak most, 90 e km után kezdtek kicsit kotyogni a kormányösszekötők (l. még: mo-i. útviszonyok).
Magasabbaknak az ülés lapja valóban rövid lehet, ez hosszabb úton lehet kényelmetlen.
Összegezve: Annak, aki nem hosszú, ezer km-es utazásokhoz használja az autót, de sokat kell mennie, erős forgalomban is, annak a legjobb választás. Ideális családi, vegyes használatú autó: ha egyedül megy az ember, akkor sem túl nagy, de egy négytagú család nyári utazása sem gyötrelem benne. Megbízható, gazdaságos, kényelmes és tetszetős példány.
Hibalista
- A CD/rádió elektronikája időnként meghülyül, de aztán magától helyreáll. Csí, árapály/dagály, felszín alatti energiaforrások? Ki tudja?
- Egyszer a műanyag nívópálca beleszakadt a mérőnyílásba, szervíz (Békési) azonnal javította.
- A váltóval újabban (kb. a 70 e km óta) időnként előfordul, hogy nehezen lehet elsőből másodikba tenni.
- Ezen kívül csak a szokásos garanciális ügyek: fékbetét, olajcsere, ilyesmik.
Ide hordtam szervizbe
Renault Békési, Gödöllő, Fót
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Renault Baumgartner, Kőbánya
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 93000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Mégane Berline 1.4 | Következő autója? | Renault Mégane Berline 1.5 vagy 1.9 dci |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
