Soha többet Renault..... életem legroszabb döntése
Szöveges ítélet
Életem legroszabb döntése.....
Volt egy vétlen balesetünk és olyan kocsit akartam venni ami biztonságos, megbízható és aránylag fiatal, megfizethető. Itt követtem el a legnagyobb hibát. Renault-ot vettem.... :-(
A családban már van Renault Megane így már ismerős a kocsi típus kissé.
Hát először, aki ezt a típust tervetre az 1 km-t sem ment még vele, mivel akkor hamar rájött volna, hogy az órákat takaró "idomra" ha szemből rásüt a nap, akkor az a szélvédőn visszaverődve gy egész szép sávot, sávokat a látótérből kitakar, mintha egy fehér lapot tennénk a műszerfalra. gondolom hasonlóban már volt része mindenkinek bármilyen kocsi is legyen az. a fehér lapot el lehet venni az "óratetőt" azt nem... Na mindegy, ettől még kocsi a kocsi..... gondoltam ekkor.
Használtan vettük 160,000 km 2004-es kiadással, TDI motorral az még ugye nem öreg agyonvágott autó. Diesel sokat kibír...
Lecseréltettem a vezérműszettet az olajakat, a szűrőket.... még na rendben a kocsi.... gondoltam...
Irány egy hoszabb út...... külföld!
Az autópályán szépen 130-al haladva -tényleg nem siettünk a család is ott van - pár pillanat alatt éktelen zakatolás és fémes hang jelent meg a motortérből.
Előre elmondom az első kulcs nélküli kártyás indítású kocsink.....
Hallva az éktelen zajt, kuplung be. Motor azonnal leáll, de én addig keresgettem még a gyujtáskulcsot régi rutinból hogy véget vetek a motor szenvedésének. De leállt magától. Ez még nem minden.... mivel az áramot is levette már jó előre, gondolom, így a kormányzár is bezárt.....mindezt 130-as autópályás tempónál, motorproblémánál.... Érdekes eset, ekkor jöttem rá végképp, , hogy aki ezt a kocsit tervezte az ki sem próbálta, vélhetőleg élesben nem is szimulálták ezt a hibát, mivel akkor már a motor tervezékor rájöttek volna hogy a kocsi általában menet közben romlik el, haladás közben, így az "inteligens " elektronikának nem kéne bezárni a kormányzárat ha motor probléma van. Annyi szerencsénk volt hogy a külső sávban haladtunk és mire kigurulta magát a kocsi éppen a leálló sávba érkeztünk, Annak sem a szélére, mert a kormányt nem lehetett tekerni! Félelmetes, és rémisztő, hogy csak a vak szerencsén múlott hogy éppen egyenesben állt a kormány. Mi van ha előzés közben vagy kanyarban történik a kormányzár bekattanása. Akkor vélhetőleg most nem írom ezeket a sorokat.... mert vagy felfutok a szallagkorlátra, vagy az árokban kötök ki......
NA végre megálltunk, a kormányzár bent így tolni sem lehet lejjebb az útról, reménykedem, hátha megússzuk ezt a napot a leáállósávban középen műszaki hibával....
Felnyitom a mototházteteőt, a motor mögül a turbótól " szép" szürke füst szálldogál felfelé..... megvan a hiba. Pár telefon után 300-400 EFt-os javításra számíthatok ha "csak" a turbó ment tönkre. Arra gondolni sem merek hogy a motor is...... :-(
Úgyhogy én az ellenségemnek javaolnák ilyen kocsit, inkább mintisem a családomnak.
Ezek után jön a tréler és több száz km-es úttal hazfuvarozza a "szép új " kocsinkat. Több száz ezer Ft-ért átszámolva...... Mert hogy a javíttatása egy turbónak külföldön még ennél is több, meg hát a hétvége.....
Ami egyedül jó volt benne aza fogyaztása, és éppen ez maiatt is esett rá a választás. lecseréltük a gumikat és tényleg 5 L-es fogyasztás alá tudtam tornázni vegyes használattal. ami nem rossz ekkora üzemanyagárnál. 6 légzsák sem lenne rossz ha menne......
Az a helyzet hogy AUTÓKAT még mindig a Japánok gyártanak.... mások csak próbálkoznak.
A tréleres mesélte hogy a legtöbbször Peugeot Renault, Citroen, Fiat, és Ford kocsikat mentett motorhiba miatt. Hát Toyota az még nem volt rajta motorhiba maitt....
Szerintem egy kocsinak ( bármi legyen is ) az a fealadata hogy A-ból B-be és vissza eljuttassa a használóját..... és nem hogy az útszélén hagyja....... A régi 18 -20 éves S100-as Skodám még 3 hengerrel is hazabotorkált és nem hagyott egyszer sem az út szélén......
Ennyit erről....
Hibalista
- ventillátor 4 fokozatban szét akar esni - "kitörésgátló" csere ( mint egy olajkút...nem hiszem el... ) - kormányösszekötők lógnak - bal első tompított izzó csere - hátsó fék szinte semmi - turbó meghibásodás
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 2300 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Mondeo | Következő autója? | Corolla |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (5.9/10) |
