A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (2002-2008)

Mégane 1.6 16V Grandtour Extreme 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Röné, te átkozott!

Szöveges ítélet

Röné, te átkozott! Olyan szerethető lennél, ha a tervezőid egy picit jobban odafigyelnek rád!

2015. március
A történetet ott kell kezdenem, hogy volt egy 18 éves Peugeot 406-om, ami az első autóm volt, és volt mellé egy frissen alapított cégünk.
Szerettük volna, ha az autózás költségeit el tudjuk számolni a cégünkben, ezért felmertül, hogy berakjuk a cégbe az autót. Viszont a 406 már elég beteges és öreg volt, felesleges lett volna az értékének közel harmadáért átíratni a cég nevére. Mennie kellett.
2015. július
Nagyon sokat gondolkodtunk azon, hogy mi is belevágjunk-e egy húsz éves tekertórás német prémiumba, de szerencsére végül nem tettük. Viszont ha nem, akkor lízingelünk egy viszonylag fiatalt.
A lízing feltételei miatt nagyon szűk volt az a tartomány, amiben válogatni tudtunk. Amiben biztosak voltunk, hogy maximum másfél millióért, középkategóriás, benzines kombi kell. Benzines, mert sokat használjuk néhány km-es utakra, városon belül, és az éves futásunk sem több 20eKm-nél.
Korábban soha nem jutott volna eszembe Renault-t venni, nekem mindig idegen volt a márka, annak ellenére, hogy amúgy szeretem a franciákat, de az én szívem a PSA-hoz húzott mindig. Éjjel nappal nézegettem a hahu-t, keresgéltem, és főleg a környéken, mert a lízing ügyintézéséhez nem akartam Szekszárdról háromszor Debrecenbe menni. 100km még talán belefér. Sok típusnak olvastam utána, ebben a tartományban a PSA még a beteges korszakát élte (307, 407, de sajnos a C5 nem fért volna bele), így azok nem jöhettek szóba. Próbáltam az egész kérdéshez objektíven hozzáállni, és nem szerelemből venni autót, hanem paraméterek, és állapot alapján. Így került a látótérbe a kettes Megane Grandtour változata.
2015. augusztus
Beállítottam a hahu szűrőjét, ami konkrétan 1db találatot adott, alig 70km-re tőlünk, Pécsett. Ő volt Röné, de ekkor még nem sejtettük, hogy egymáséi leszünk, és ő sem tudta még, hogy Rönének fogjuk hívni.
Elmentünk, megnéztük. Extreme felszereltségű, tehát full fapad, de nem baj, legalább kevesebb a hibalehetőség. Első ránézésre borzasztó volt, ha nem tudtunk volna jobban a dolgok mélyére nézni, akkor ott is hagyjuk. Céges autó volt, mindenki rúgta-verte, és 350e (igen, háromszázötvenezer) kilométer volt benne, az oldala meghúzva, a kormány elporladva, ülés kiszakadva, hátsó ülés foltos. Elsőre azt mondtam a kereskedőnek, hogy nézzen már körben legyenkedves, hátha van itt a telepen hasonló paraméterekkel egy jobb autó. Nem volt. Borzasztóan nézett ki, de a motor rendkívül kulturáltan járt, és mindezek ellenére egy friss, fiatal autó érzetét keltette. Végül autószerelő ismerőssel folytatott gyors konzultáció segített a döntésben: elhozzuk. A céges autó mivoltát lehet előnyként értékelni: műszakilag nem volt elhanyagolva, mindig készen kellett állnia a bevetésre. Ráadásul autópályán használták, és autópályás kilométernek nem sok a 350.000km. Őszintének tűnt és reálisnak.
A kereskedés nagyon jó feltételeket ígért hozzá, ajándék tele tank, örök garancia, örök élet, ingyen sör. Jó, utóbbi kettőt nem. Csábító volt nagyon, hogy vihetjük szervizelni munkadíj nélkül, és folyamatosan szemmel tartják az állapotát háromhavonta történő revíziókkal. Erről persze közben kiderült, hogy kapacitás hiányában esélytelen bármilyen nagyobb szervizre időpontot kapni náluk, de erről majd később. Kitöltöttük a papírokat, majd két hét várakozás után a bank jóváhagyta a lízinget, és elhoztuk.
Na, a bajok innentől kezdődtek. Az átvétel napja augusztus 19. (szerda) volt (20-a ugye ünnep). Délelőtt szóltak, hogy jóváhagyták, mehetünk majd, de ma már nem fér bele nekik, menjünk következő munkanapon, ami következő hét hétfő lett volna. Ez több okból nem volt jó nekünk, így nagy nehezen, győzködések árán megoldották az aznapi átadást. Itt konkrétan átadási ceremónián kell átesni, fotózkodással, a kereskedés logójával ellátott bor és kulcstartó átvételével. Az autóval felugrattak a pódiumra, a kereskedő srác bemutatta az autót, mit hol találunk, stb. Korrekt volt, majd amikor a csomagtartóra kerül a sor, elnézést kért: azt mondta, hogy sajnos ez most így maradt, nem tudják kinyitni, a kozmetikában (ahol foltosan hagyták az ülést) lecsukták, és azóta nem lehet felnyitni. De hozzam vissza majd, garanciában megjavítják. Oké.
Hazajöttünk, kész élmény volt vezetni, élveztem, hogy ez az úton marad, nem úgy mint szegén öreg 406. Ők elintéztek mindent, amit kellett, biztosítás, átírás, stb. Bár az átírás költségeinek egy részéről még mindig nem kaptunk semmilyen bizonylatot, így az most lóg a cég könyvelésében, de sebaj.
2015. szeptember
Néhány hét múlva kaptam időpontot náluk a csomagtér javítására. Visszavittem, de mint kiderült, rossz napon. Elnéztem a naptáramat, de azt mondták megoldják, megcsinálják. Ott voltam egész nap, de mondom ha jó lesz, ennyit megér. Vittem notebookot, így legalább várakozás közben tudtam dolgozni. A nap végére, délután 4 óra körül érkezett vissza az autó a szalon elé. Begurult a parkolóba, én pedig felpattantom örömömben, hogy végre mehetek, elindultam az ügyintézők felé, mert tudtam, hogy a szerelők oda adják le majd. A szerelő srác unottan dobta a kulcskártyát az ügyintéző elé:
-(paff)
-Sikerült megcsinálni?
-Ja, mondjuk. (teljesen unott és álmos hangon)
A szerelő srác gondolom nem tudta, hogy mögötte állok és én vagyok a tulajdonosa. Az ügyintézők mondták, hogy nem kell semmit fizetni, garanciába volt, ne haragudjak, hogy ennyit kellett várni. Mondom semmi gond, én hoztam rossz napon. De kell még vele foglalkozni, amiért viszont már fizetni kell. Nem tudtam mire vélni a dolgot, de ám legyen.
Örömmel közelítettem az alig pár hete átvett autóhoz: végre használhatjuk azt a hatalmas csomagtartót. Kinyitom, megyek hátra, gombot nyomom, nyílik. Hihetetlen, ám az öröm nem tartott sokáig. Beültem, bedugtam a kártyát, megnyomtam a start gombot, és még mielőtt hátramenetet kapcsolhattam volna, az indítást követő harmadik másodpercben hallottam egy kattanást, az utastér világítása bekapcsolt, és a műszerek között középen is jelezte, hogy bizony nyitva van egy ajtó. A csomagtérajtó. Hát ez frankó gondoltam. Kikötöttem a biztonsági övet, kiszálltam, és lecsuktam. Visszaültem, kitolattam, és még ott a parkolóban, bár kicsit félve, de kipróbáltam a hátsó ablaktörlőt. Igen, kinyílt tőle a csomagtartó. Eddig egyáltalán nem nyílt, viszont most már mindentől. Az ablakfűtéstől meg amellett, hogy szintén kinyílik, még az ablaktörlő is elindul.
2015. december
A harmadik havi garanciális revízióig így használtuk. Már-már hozzászoktunk, de azért miután megcsinálták, az megváltás volt minden tekintetben. Itt hozzátenném, hogy a garancia csak akkor érvényes az autóra, ha ők javítják. Közben ahogy bejöttek a hűvösebb idők, elkezdett vacakolni az utastér-ventilátor. Először csak néha nem indult el, aztán ha elindult, akkor kerregő-búgó hangot adott ki egy idő után. A teljesítménye is lecsökkent, a maximális 4-es fokozaton úgy fújta a levegőt, mint normál esetben 2-es fokozaton. Egyre ritkábban is indult el. Ha el is indult, azt mondjuk egy nagyobb döccenő hatására tette. Sebaj, majd ezt is megcsinálják, az alkatrésznek is csak egy részét kell kifizetni. Mint kiderült, ez szériahiba ezeknél, cserélni kell a ventit. Volt még más is, az úgynevezett okoskerék elhasználódásának okán néha indítás után pár másodpercig kerregő-dízeles hangja volt az autónak, illetve még amikor melegek voltak, akkor bekapcsolt klímával piros lámpánál állva a hűtővíz hőfoka felment, és kikapcsolt a klíma. Ezeket jeleztem nekik, és így vonultam az első, 3 hónapos revízióra. Ezúttal jó napon. Nem is kellett sokat várnom rá, nagyjából két óra alatt elkészültek vele. A szerelő visszahozta, (nem az, amelyik múltkor) kész a csomagtartó, a ventit kimérte, áramot kap, szóval azt kell biztosan cserélni. De ezen kívül semmi. Most akkor így mi értelme ennek az egész revízió dolognak? Én arra számítottam, hogy legalább kapok egy listát arról, hogy mit kell javítani rajta a jövőben.
December folyamán többször próbáltam időpontot kérni tőlük a ventire, de persze nem volt egybefüggő két napjuk sehol. Majd próbáljam meg a két ünnep között, mert most egy nyolcmilliós porsekájent csinál mindkét szerelő, és főnöki utasításra csak azzal foglalkozhatnak. Közben amúgy már egyáltalán nem indult el venti. Én itt feladtam az időpontkéregetést, majd a következő revíziónál - gondoltam. Addig eljártunk annyi fűtéssel, amit a menetszél behozott. Szerencsére nem voltak olyan nagy hidegek, hogy ez gond legyen. Mondjuk voltak vicces reggelek, amikor ráfagytak a dolgok a szélvédőre, de megoldottuk.
2016. március
Felhívtam őket, hogy kérjek időpontot, mivel ismét eltelt 3 hónap. Kaptam időpontot, hurrá. A csaj felajánlotta, hogy küld nekem egy ajánlatot a javításra, hogy egyáltalán akarom-e, hogy ők csinálják meg? Oké, bár nem értettem a dolgot, hogy ezen mi kerülhet nekem olyan sokba munkadíj nélkül, kedvezményes alkatrészárral. Itt már teljes mértékben bizonytalan voltam abban, hogy hozzájuk akarok-e menni a jövőben. Mivel ajánlatot a revízió előtti napig nem kaptam, ezért lemondtam. A csaj mentegetőzött, hogy hát neki fel sincs írva, de akkor most felírja, és akkor hívjam majd revízió időponttal kapcsolatban később. Nos ajánlatot azóta sem kaptam, én pedig időpontért sem fogok többet telefonálni.
A kegyelemdöfést az vitte el, amikor egyszer csak nem tudtam bezárni az autót a parkolóban. Nyomom a zárás gombot a kártyán, bezár-visszanyit. Hopp, biztos, nem jól csuktam be az ajtót. Becsukom újra, újrapróbálom, nem jó. Körbejárom az autót, becsukok minden ajtót újra. Nem jó. A gyanúm természetesen a csomagtérajtó felé terelődött. Felnyitom, megmozgatom a kábelköteget, hallom, hogy kattog közben a zár, amikor éppen rövidre záródik: megvagy, itt megint megkotlott pár kábel. Megmozgatás után lecsuktam, zárom, működik. Oké, hát akkor ezt megint nagyon jól sikerült megcsinálni.
2016. április
De itt már tudtam, hogy nem akarom visszavinni. Egyik hétvégén fogtam, és saját kezűleg megcsináltam. Három szakadt kábelt is találtam a kötegben, azóta jól működik. A ventilátort pedig kicserélték ismerősék műhelyében, két nap helyett két óra alatt. Itt kiderült, hogy a klímahűtőt cserélni kell majd, mert a sok bogár és kő, amit a 350 ezer alatt kapott, teljesen széthajtotta a hűtő lamelláit, ez okozza a túlmelegedést a piros lámpánál. Az okoskerék még bírja. Most, hogy melegebbek vannak, már hangja sincsen, de beütemezzük a cseréjét. Egyelőre hibátlan és tökéletes még nem volt soha.

Az egész kálvária ellenére Röné egy nagyon jó választás volt. Még mindig friss, ropogós, jól néz ki, pláne ezekkel a vetítőlencsés lámpákkal.
A minőségérzetre minden procikáján érezni, hogy ő egy igazi budget autó, a beszerzési osztály álom flottaautója. Olcsó, és alacsony felszereltsége ellenére sokat tud. Fapad. De tényleg fullra fapad. Nekem azért néha ennél többre lenne szükségem. A kényelem, hát az olyan esetleges. Nem az az igazi francia hintó, inkább olyan Fordos feszesség van benne.
Ezeket leszámítva összességében szerethető masina. Jól mozgatja a 112 lóerős benzinmotor is. De mivel én egy picivel többre vágynék, előbb-utóbb le fogjuk cserélni egy kategóriával feljebb lévő autóra, és nagyon hajlok ezúttal a Citroen C5 felé.

Hibalista

- Utastér ventilátor - 40.000Ft munkadíjjal - Csomagtérajtó átvezetőkábel - 2x garanciában, 1x saját kezűleg - - Közeljövőben esedékes: - klímahűtő csere, mert a sok km alatta, a sok bogár és kavics teljesen széthajtotta a hűtő lamelláit, és bekapcsolt klímával túlmelegszik a hűtővíz piros lámpánál vagy egy helyben állva, ilyenkor a klíma kis is kapcsol - hátsó féktárcsák csapággyal együtt - vézérlésmódosító kerék (okos kerék) - ennek hibájából most hidegben traktorosan indul

Ide hordtam szervizbe

Vario Autó, PécsGaranciát vállaltak az autóra, de ha kap is az ember időpontot, akkor is tojnak bele.Lásd: csomagtérajtó kábelkötege, amit kétszer javítottak garanciában, majd amikor ismételten eljutottunk oda, hogy nem nyílik az ajtó, megcsináltam én. Ahhoz képest, hogy ők már dolgoztak rajta, 3 szakadt kábel volt a kötegben.Az utastér-ventilátor cseréjén rágtam be, 3 hónapig (télen) ventilátor nélkül használtuk az autót, mert mindig volt fontosabb ügyfél, akit beraktak elénk, ráadásul két napot mondtak a munkára, mert le akarták bontani a műszerfalat hozzá.

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

SzerbaMobil Bt., SzekszárdA ventilátorcserét a Vario két nap alatt akarta megcsinálni, itt megcsinálták két óra alatt, mert a műszerfalat nem kell hozzá lebontani, csak a pedálokat kell kivenni, és hozzá lehet férni. Korrekt és profi csapat!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2008
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 350000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 406 Következő autója? C5 (vagy Pug 508)
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (521 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)