Rettegek, de ok nélkül
Szöveges ítélet
Eredetileg használt autót kerestem -bár sokat vezettem más autót - életem első saját autójának, de fél év kiábrándult és számtalan nevetséges helyzetet generáló keresgélés után feladtam.A vak véletlen irányított egy Renault kereskedésbe, ahol pont nyílt nap volt (próba, akció, csak most és soha többet stb)ahol megtetszett és megvettem (-400.000,-Ft+üzembehelyezés alku után, 3.400eFt-ért). Utána elkezdtem olvasni a népítéletet és hallgatni a haverjaim francia autós okoskodásait...(lásd főcím)
A szinte hibátlan R. megane nagyon kedvelhető.
Külső: vagy tetszik elsőre (nekem a kacsafenekü van és nagyon teszik) vagy nem, megszokni szerintem kizárt.
Belső:az autó belső terének kialakításánál valószínúleg dolgoztak szakemberek, műszerfal formailag átlagos, de funkcionálisan tökéletes. Minden kézre áll, a kapcsolók használata magától értetődő. Üléslap az én 190 magasságomhoz kicsit rövid , de még így sem kényelmetlen hosszú távon sem. Hát igen, mögöttem kb annyi a lábtér mint egy kis polski hátsó ülése előtt. A másoknál látott beltéri problémák nálam kb annyiban jelentkeztek, hogy a 3.5 év alatt 1-szer nem indult a Cd lejátszó, 1-szer nem ment a hátsó ablaktörlő, talán kétszer a kártya behelyezése után valami hibaüzenet jelent meg, de gond nélkül indult a kocsi, más egyéb semmi.
Motor: az 1.4-es motor a közlekedésez megfelelő, átlagfogyasztás városban (dugó, araszolás, Váci úti zöldhullám stb.) nyáron 8.5, télen 9.5, országúton 100-110 tempónál 5.8-6.3, légkondival +1 liter.
Fékek, nagyon jól fognak, igaz az adagolásukat meg kell szokni. Az első betétet most cseréltem 45 e km után, valószínűleg valami típushiba lehet az állandó nyikorgás, amit másoknál is olvastam, az új betét is nyikorog 3000 km után is( amíg fog engem nem nagyon érdekel).
A váltó és a kuplung összhangja tetszik, bár a váltó egy focushoz vagy golfhoz képest sokkal lazább vezetésű.
Összességében nagyon kedvelem az autót, és ennek megfelelően használom, óvom és féltem is. Évente olajat cseréltetek benne stb, a motor szerintem még 4000 felett nem nagyon pörgött. Csak akkor ráz ki a hideg ha elolvasok egy-két hozzászólást.
Hibalista
- -2 napos korában levegőbeömlő csatlakozó kilazult
- -2 évesen 1 gyújtástrafó, garanciális csere mind a 4
- -új korától 2 éves garanciális szervízig halk nyöszörgés, főleg hideg motornál alapjáraton az ékszíjak felől- garanciában ékszíj, vezérmüszíj, vízpumpa csere, hiba megszünt
- -alapjárat ingadozás , pillangószelep tisztítás, hiba megszűnt
- -jobb és bal fényszóróégő csere 2 évesen(én meg sem próbáltam)2 hét eltéréssel szervízben (3000/alkalom)
Ide hordtam szervizbe
renault lantos/mohács
renault baumgartner/kelet-pest
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 48000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | ha ennél nem lenne rosszabb Renault |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
