A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (2002-2008)

Mégane Grandtour Auth+ Elegance 1,5 dCi 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Rémtörténet? Ez nem az...

Szöveges ítélet

Nem tudok rémtörténetekkel szolgálni, mert eddig minden rendben. Sajnos csak világos belsővel lehet(ett) megkapni az aktív fejtámlát, ami az ezüstmetál színhez nem igazán megy. ESP és tempomat hiányzik belőle (meg az automata váltó, de az nincs ezzel a motorral, csak az 1.9 dci-hez társítják, rettentő felárral). A kormány kicsit messze van (nem lehet az ajtókárpit tetején könyökölni) és tényleg elég érzéketlen, azaz fagyos-deres-csúszós úton nem érezni, hogy megbízhatóan tapad-e még, vagy 1 km/h választja el az orrtolástól. A kisdízel gázaláfestéssel indul szívesen, a motorzaj kibírható, bár a ritkán szükséges nagy gáznál kerreg, ha muszáj, akkor jól váltva és a gázt nem teljesen felengedve (így nem esik a töltőnyomás) kellemesen gyorsul, a rugalmassága az 1461 ccm-hez képest dicséretes, az odagyorsítós sávváltás magabiztos, ha nem ötösben jut eszembe 50-nél... Átlagos forgalomban kétezernél elváltható, kb ezernyolctól húz, persze nem egy 400 cdi, de városi+M0 forgalomban 5,7 az átlag (az eddigi legjobb 4,2 volt országúti szaladgálással, gyakori csúcsforgalmas Hungária körút koptatással 5,9) télen (hidegindítások) - nyáron (klíma) egyaránt. A csomagtartó jó nagy, alatta kis tárolóhelyek, a gumipókot viszont nehéz beakasztani az üléstámlánál lévő rögzítőszemekbe. Az ablakmosókon dolgozhattak volna még, elöl is késik egy kicsit a spricc, hátul kétszer is körbejár a kislapát, mire megindul a csobogás. A fűtésről azt hittem, nagyon lassan indul be, mart csak akkor kapcsoltam be, amikor már a vízhőmérő ágaskodva biztatott, de ha 20-30 mp-t jár indulásnál, 1-2 km után langyosat fúj, ha beindítom a ventillátort, azért mínuszokban jól jön az utólagos ülésfűtés. Mindenesetre egy kis tuning (nagyobb szellőzők és erősebb ventillátor) jót tenne a szellőzésnek, mert nagy melegben elég gyenge a 3-as, a 4-est meg nem szívesen járatom, hangos, de a klímát jól kiegészíti a szintén utólagos ülésszellőzés (amúgy más "gagyi" nincs a kocsiban, de ezt a kettőt mindenkinek ajánlom - ideírnám, hogy viva Homasita, de ez egyrészt reklám, másrészt az első ülésszellőző 1 hónap alatt belapult és a hátamra nem ment a levegő, és elég nehezen cserélték ua. gyártmány "faceliftes" verziójára, ami 2 szezon óta hibátlan). Terheletlenül a hátsó futómű éles úthibán elég feszes, de rossz úton is szépen siklik a kocsi, nagyon kényelmes, emiatt nem egy kanyarvadász, aki szerpentinfüggő, válasszon mást. Nevetséges a fényszóróizzó csere, szerencsére csak egyszer volt rá szükség, a xenon beszerelésénél, ami a legjobb ötlet volt, remekül világít, nem vakítja a szembejövőket, 27 hónapja megbízhatóan működik, Isten tartsa meg jó szokását. Amit 2 fillérből meg lehetett volna oldani, az az ajtó aljáról hiányzó gumi, aminek hiányában hamar koszos lesz a küszöb, amit a nadrág takarít, ha nem figyelek. Az utastér tágas, a könyöklőkbe lehet pakolni, az üléstámla síkba dönthető, a sok tárolót kötelezővé kéne tenni, akármit is veszek ezután, ebből nem engedek. Remek a belső világítás is, elöl-hátul lámpa plusz 2-2 térképolvasó, plusz minden ajtóban kilépőfény, ötös. A kártyás indítás frankó, bár nem a zsebbenmaradós verzió, de kényelmes, nem szúrja ki a zsebem, viszont a szívgyógyszert keresem, amikor leejtem, mert állítólag 60e Ft/db. A kocsi legnagyobb hibája a rövid ülőlap, Franciaországban járva nem tűnt fel, hogy gnómok lennének a polgárok, el nem tudom képzelni, mi viszi rá Jean-Pierre mérnök urat, hogy ilyen ülést álmodjon. Nem vészes amúgy, gyakran utazom 5-6 órát naponta és ki bírok szállni, de a Fiat Punto II ülése (meg az ősöreg Asconáké) végig tartja a combot, nem hiszem, hogy ezen lehet (és ha lehet, akkor kell) spórolni. Kis hiba, hogy 100-ból egyszer a világítással nem kapcsol fel a műszerfal világítása, de le-fel kapcs megoldja. A zörgést nem emelem ki, mert csak rettenetes utakon szólal meg ez-az, de az s320cdi sem volt hibátlan ebből a szempontból (sajnos nem saját). A gyári bőrkormányt nagyon javaslom, kellemes. Tulajdonképpen 4,5M-ért minden benne van, ami lényeges, az elején említettek kivételével, amit sok gyár hajlamos csak extra pénzért vagy csomagban adni. Összességében kellemes meglepetés, mert bár véletlenül esett rá a választás, de soha nem hagyott ott, minden előzést be lehetett fejezni, a kombik között jól néz ki, a mosót bírja a fényezés, és bár mindkét hátsó lámpa bepárásodott, különböző időpontokban, de csak egyszer, azóta se soha. Ja, a hangszóró elég alap, szívesen rezonál, ami az ajtózsebben utazik, az mp3 lejátszás hiányzik, de ez csak pénzkérdés, meg hogy a kényelmes távirányítót nem mindre tudják rákötni... A kuplung már nem a gyári vaj, bár a csere még messze van, tény, hogy városban sokat kap. A váltó 10ből 8as, szerintem nem gatya, az a 206os Pug (az tényleg katasztrófa), kettőbe nem szeret visszabújni, meg az egyes nyűgös, ha gurul az autó (a kettes olyankor esélytelen, csak helikopter pilóták vagy V. Xavér tudja szépen csúsztatni a kuplungot nagy türelemmel) - szóval gyanús, hogy Nissan a 6-os váltó, vagy ha nem, Haikitó mérnök szan gyárlátogatás közben a folyosón bandukolván benézett a tervszobába és szó nélkül odaskiccelt a rajzlapra segítendő a francia-japán barátságot (hajrá Carlos). Biztos, hogy sokkal jobb autók is vannak, meg sokkal rosszabbak is, ár/érték arányban viszont remek, csak az értékvesztés lenne barátibb - ez az autó szerintem nem szolgál rá, hogy 2ésfél év alatt bukja az 40%-ot, bár ebbe a válság és az új verzió is belejátszik. (tudom, nem ide illik, de a Fiaton a 4 gyári 165-ös Michelinből 2 is szálszakadt lett, 80-nál csikorogtak, a 4 Pirelli 185-ös, amire cseréltem, hibátlanul futott, 110-nél is tapadt, a Megane-on meg a téli 195-ös Michelin Alpin gyenge, hóban még oké, de deres úton jobban csúszik, mint a Puntón a téli 185-ös Matador annakidején)

Hibalista

- Semmi, a hosszú távú vidéki utakon beletett 45e km után a budapesti rossz utak 10e km alatt alig észrevehetően, de megzörgősítették az első futóművet, ezt a márkaszervíz garanciában kicserélte (ők hívták fel a figyelmemet). A sűrű bordázaton berezonáló kormányoszlop burkolaton tudtak javítani, de a ködlámpát nem tudták jól beállítani, miután egy kő betörte, sose legyen nagyobb baja a kocsinak.

Ide hordtam szervizbe

Zalaegerszeg, Császár

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Dabas, Újvári

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 78000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Punto Dynamic 1,2 16v Következő autója? Elnapolva, amúgy sincs baj vele
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (521 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)