A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (2002-2008)

Mégane 1,5 dCi (85 LE) Grandtour 

Az ítélet értékelése
4,0(2 db)

A "kilométerhiányos"

Szöveges ítélet

Céges autóként jutottam hozzá, teljesen újként. Az első benyomások 3500 km megtétele alatt:

Az elődökhöz képest furcsa a magasabb vezetői pozíció, de már megszoktam. Könnyen el tudtam benne kényelmesen helyezkedni.

A pedálok számomra szokatlanul hosszú úton mozognak, a fék harap, mint állat, megszokást igényel. 1000 km után elkezdett nyikorogni... A kormány nagyon könnyen mozgatható, és méretét meghazudtolóan fordulékony a kocsi. A váltókarral nem spóroltak, kettő is kijönne belőle olyan hosszú. Kapcsolási érzete nincs túl sok.

A műszerfal formájával nincs problémám, ellenben az anyagválasztása:-( Hát... kopogós, könnyen karcolódó műanyag. Egyedül a műszerfal tetejére jutott strapabíró igényesebb fajtájú anyag. Pakolóhelyből rengeteg van, a kesztyűtartó brutálisan nagy. Egy másfél literes palack elveszik benne! A könyöklőben is rengeteg rakodási hely van, meg az ajtókon. Kár, hogy az összes tárolóhelyre a szörnyű kopogós műanyag jutott, így zörög benne minden... Neki kellene állnom kibélelni a rekeszeket...

Az utastér pazar helykínálatú, a csomagtartó hatalmas.

A motor zseniális. Városban 2000-ig forgatva simán tartható a forgalom üteme. A fogyasztás 5,5-6 liter körül alakul. (70 % Bp, 20 % autópálya, 10 % országút). Autópályán jól lehet vele haladni, emelkedőkön nem lassul be, nyomatékból megoldja a kis turbós motor.

Itt autópályán viszont szembesültem egy formatervezési problémával. Nevezetesen 100 km/h felett a szélvédőről a víz a visszapillantó tükrök környékén tökéletes függönyt alkotva halad hátrafelé. Semmit sem látni ilyenkor a tükrökben! Erre nagyon figyelni kell! Megoldásként légterelőket szereltem fel a két első ablakra, hátha ezek távolabb viszik a vizet. Azóta persze nem esett eső, h kipróbálhassam, de kíváncsi leszek az eredményre.

Lámpák jól világítanak, pedig ezek hagyományos izzósak, nem xenonosak. Valami elmebeteg találta ki az izzócsere menetét, remélem nem gyakran lesz benne részem.

Eddig csak benzines autókkal jártam, ezért kellemetlen meglepetésként ért, hogy a dízel mennyire nehezen fűt. Ráadásul még jó nagy légtérrel is kell boldogulnia a ventillátornak a kombi esetében. 10 km-re lakom a munkahelyemtől, de rendszerint átfagyva szoktam beérni. Több módszert is kipróbáltam, hátha hamarabb fűtésre lehet bírni, mindeddig hiába. Csak abban bízom, hogy nyáron a klíma is ilyen hideget fog készíteni.

A néhány negatívum ellenére így 1 hónap használat után szerethető autónak tűnik. Még mostanában is fedezek fel benne kellemes meglepetéseket. Látszik rajta, hogy egy jól használható autót szerettek volna alkotni a franciák. Ez úgy tűnik sikerült is nekik. A megbízhatóság majd idővel kiderül.

Tapasztalatok 8300 km után:

A motorba kb. 6500 km környékén megérkeztek az eddig még a távolban legelésző lovak. Már sokkal rugalmasabb, mint a kezdetekben, és a traktoros hangja is csendesült némileg. A fogyasztás 5- 5,5 liter között alakul.

Ez annak fényében, hogy munkámból adódóan terepen is kell használnom a Megane-t, szerintem teljesen jó. Ésszel vezetve nagyon sok civilizációtól távoli helyre el lehet jutni vele.

Az ablak légterelő bevált, már autópályán esőben, is látni lehet a tükörben. A gyenge fűtés átvészelésére vettem fűthető ülésvédőket az első ülésekre. Így már egy fokkal jobban elviselhető a hideg.

Már nagyon megkedveltem a járgányt, vigyázok rá, hogy még sok km-t tehessünk meg vele. Remélem meghálálja, kíváncsi leszek a tartósságára.

Tapasztalat 27000 km után:

Motorikusan teljesen szuper a gépezet. Fogyasztás vegyes használatban 5 liter környékén alakul. Egy tankolással 1100-1200 km gond nélkül megtehető.
A váltó néha nem szereti a 3, és 5 fokozatokat, többszöri nekifutásra veszi be a sebességet.

Első izzók kiégtek. Az elsőt még a szerviz cserélte, a másodikat már én. Trükkös a hozzáférés, de nem kell hozzá semmi extra tudás. Szerszám nélkül bárki otthon is 5 perc alatt elvégzi a cserét. Jó nagy hülyítés, hogy ilyen-olyan bonyolult, és vigyük szervizbe. Bár aki fél attól, hogy piszkos lesz a keze ne kezdjen bele.

Már a második bal első, és a harmadik jobb első oldalablak van a kocsiban, köszönhetően több autófeltörési akciónak. Az üvegszilánkok az ajtókárpitokat sem kímélték, több helyen elszakadtak. Bár ezt nem tekintem az autó hibájának, mert nem rendeltetésszerű használat következménye.

A márkaszervizben gyorsan elvégezték az üvegcseréket, ami az ajtók teljes szétbontásával jár. Ennek köszönhetően már sajnos mindkét oldalon zörög a kárpit, nyöszörög minden műanyag. Nem rendszeres fel-le szerelésre találták ki.

Tapasztalatok 44000 km után:
Eltelt 1 év. Motorikusan jó a gép, a fogyasztás 5,5-6 liter környékén alakul, köszönhetően a rengeteg városi totyorgásnak. Az olajcsere periódust a gyár marketingesei határozták meg az tuti. 35000 km környékén már csúnyán traktorossá vált a hangja. Ez csak az olajcserével csilapodott. A 15 ekm-es csereperiódus lenne az ideális számára, de ugye a marketing nagy úr, ki kell tolni 20 ekm-re. (Vagy a szervizben tettek bele gagyi olajat...)

A futómű jól állja a magyar utak által keltett kihívásokat. Fék már érezhetően kevésbé harap, a következő kötelező szervizen valószínű fékbetét csere lesz. Bár még így sok autót lenyom fékhatásban.

Az utastérben a vezetőoldali ajtókárpiton, és a világításkapcsolón kezd látszani a használatból adódó kopás nyoma, a többi részen (kormány, váltó, stb) még nem. A vezetőoldali biztonsági öv rugója kezd fáradni, nem nagyon akaródzik neki végezni a dolgát, kézi besegítésre van szükség az esetek felében.

Bár ha belegondolok az eltelt 1 évben kb. 5 nap volt amikor nem tett meg egy métert sem a kocsi, használva van becsülettel.

Jó "kis" igavonó ez:-)

Folt köv.

Hibalista

- - Fék nyikorgás: - 1000 km után nyikorog a fék... állítólag idővel elmúlik - 3800 km-nél légzsák hibajelzés. Függönylégzsák csatlakozási probléma okozta. - Szervizben kipucolták a fékeket. Kb. 2 napig maradt csendben, azóta ismét nyikorog, de már nem érdekel. - 10000 km környékén elmúlt a fék nyikorgása, azóta csak esős időben csinálja. - - Rejtélyes zörgések, nyöszörgések az utastérben. Meleg időben felerősödnek ezek a hangok. - - A rádió kormányoszlopon lévő vezérlője kontakthibás. Felmelegedett utastéren nem hajlandó működni. - - Jobb első izzó 15000 km-nél - - Bal első izzó 26000 km-nél - - Jobb első izzó 43000 kn-nél - - gyári riasztó 32000 km-nél megadta magát teljesen, minden ok nélkül riasztott - - 3 hengeressé vált a motor 27500 km-nél, de magától megoldódott a probléma

Ide hordtam szervizbe

Renault Dél-Pest

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2008
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 44000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? 306 1,6 XR Következő autója? Ez jó pár évig maradni fog
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (521 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Már nem Szeretlek...

Mégane CC 1.6 - 2005
1999.11.30 41000   2,0

! Akit élményautónak hivtak:MEGAN CC...!(még mindíg!)

Mégane MeganCC 1.5 dci - 2006
2010.02.15 24000   3,6

!Megbízhatatlan! Soha többet Francia autó!

Mégane Grandtour 1.6 16V Privilege - 2004
2008.07.06 12000   2,0

" a legjobb csajod, aki néha megcsal"

Mégane 1.6 16v Authentique Plus Limusine - 2004
2015.04.23 25000   -

"A pótolhatatlan hosszútávfutó!!!" Tesztelve!

Mégane 1.4 16V Limousine - 2004
1999.11.30 192000   4,5

"A" franciák csodatév?k

Mégane 1,4 98 LE A Plus Sedan - 2004
1999.11.30 56000   4,3

"Beautiful disaster" - A gyönyörű sorscsapás

Mégane 1,4 98LE - 2005
1999.11.30 33000   2,5

"Wc-re" is ezzel megyek és egyben van !

Mégane 1.5 dci 82 LE - 2004
2008.04.09 85000   3,0

"az a fura segg?..."

Mégane Berline 1.6 16V - Privilege - 2003
1999.11.30 22000   4,0

. Az ideális családi autó !

Mégane Grandtour 1,4 16V - 2004
1999.11.30 21000   -

1 klassz utitárs!

Mégane 1,5 dci - 2007
2018.03.04 145800   3,5

1,5 dCi Dizel csoda.

Mégane Berline 1,5 dCi 82 Le. Auth. plus + Elegance Pack - 2003
1999.11.30 5000   -

1,5 döci a hűséges kék farmernadrág, a néma szolgáló

Mégane 1.5dCi GrandTour - 2006
2013.11.08 65000   4,0

1.4-est ne!

Mégane 1.4 - 2008
2012.08.21 77000   2,3

1.6 benzin Black Edition Totya :)

Mégane 1.6 Berline Dynamique Plus - 2004
2010.11.21 4000   4,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 35

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)