A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (2002-2008)

Mégane RS 2.0 T Coupé Sport 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Franciázás sok élménnyel és a kiszámítható csalódásokkal

Szöveges ítélet

Elsőként, akik szidják a márkát: az autó 66.000 km alatt egy alkalommal kellett trélerezni, mikor a kuplunk beesett - ez egy minden autónál bekövetkező kuplungszerkezet kopás miatt volt. Utaztunk vele 2000 km-t Horvátországban 40 fokban, Csehország, Ausztria, Szlovénia, télen-nyáron mindene működik (a zárelektronika, a klíma, minden).

Amiért megvettem: az élet arra való, hogy azt tegyük, ami morálisan helyénvaló, de mindemellett élvezzük ki. Ezért ültem át egy 1.6-os, 6 éves dízel kombiból egy 10 éves RS megane-ba. Az első 100 méter után tudtam, hogy megérte.

133000 km-rel vásároltam, szervizkönyvvel.

Általános vélemény: szerintem szép, jól eltalált forma így 10 évesen is és a fekete is jól áll neki. Az előző autóinkhoz (S80 140 le benzin, 525d 177 le, V50 109 le) képest fapados a beltér. Az ajtó akkora súlyú, hogy vigyázni kell mindig a nyitási lendületre, nehogy legyaluljuk a mellettünk állót. Az autóban a gumírozott műanyagok (ajtóbehúzó, műszerfal, stb.) gusztustalanok és mállik a borításuk - típushiba. A kapcsolók kisautósak, igénytelenek. Semmi masszivitás.

Az ülések kényelmesek - nem egy volvo, de azért jó - és az oldaltartásuk éles kanyarokban is megfelelő. A bőrözés szerintem hamar fárad, ahhoz képest, hogy a bmw-nkben 250 000 km után is jobban nézett ki - bár ez függ attól, hogyan gondozták/használták és milyen súlyú volt az előző tulaj. Hely van benne elég, 4 ember kényelmesen elfér hosszú úton is, ha az aszfalt jó minőségű. A csomagtartó is jól pakolható.
A kormány lehetne húsosabb.

A fent említett negatívumok pedig úgy, ahogy vannak nem érdekelnek, mikor vezetem. Igazi élményautó. Harapós, nyomatékos, pörög, ha kell, közvetlen a kormányzása és jó az úttartása, egyenesfutása. Kanyarokban stabil, tapad - főleg a 18-a felnikkel és jó gumikkal. Az úthibák miatt résen kell lenni, megvezetik az autót és pattog is - ezért is kétkezes a kormányzás. De ennek ellenére mindig mosolygok a volánnál. :) Csak a 224 ló érződik nagy néha soknak az első kerekeken, de ez felejthető.
A hatodik fokozat is sportos, nem spórolós. 200-ig gond nélkül gyorsul. A gyári 6,5s 100km/h-ra megvan.
Mivel én 90%-ban országúton használom, a fogyasztása 9l körül van, ha nem sietek. Városban 9,5 - 10,5 l, kivétel Budapesten, ott 11,2 l lett!!! Ilyen teljesítmény mellett ez még tökéletes.
Minden porcikáját szeretem, a máló műanyagokkal együtt. 10-ből 9. Ez a mínusz 1 is csak a gyagyi beltéri anyaghasználat miatt. Ennek ellenére objektíven igyekszem pontozni.

Azt leszögezném, hogy bármilyen öreg is egy sportautó / hot hatch, a minőségi fenntartása minimum 2x annyiba kerül, mint egy hétköznapi autónak, az üzemanyagot nem számolva. Feltéve, ha jó állapotban szeretnénk tartani.
Benzinnel együtt, hitel nélkül, csak a rutin szervizeket, a gumicseréket és a bőrápolót is számolva 60.000-70.000 forintot költök autóra havonta, elosztva mindent. Ha beüt egy javítás - ahogy az meg is történt - az könnyen százezres tétel.

UPDATE - 2014. április - játékautó, vigyázom, szeretem. A gyári ülés kicsit kényelmetlen - hosszú a lábam és bizony kellene a kihúzható ülőlap-hosszabbító. Egyebeket tekintve panaszmentes vagyok.

Ami új tapasztalat, miután összeszoktunk: kanyarokban nem lehet észrevenni, hogy 20-40 km/h-val gyorsabban megyek, mint egy átlag (prémium)autóban. Tényleg mindenki tötymörgőnek tűnik az utakon, kivétel nélkül.
Az anyósülésen ülni ijesztő, ha valaki odalép neki.

UPDATE - 2014. július - a Totalcar letesztelte, ajánlották Novoth Tibor műhelyét: 142.000 km - MOTORFELÚJÍTÁS - a villogó motor-ikon mögötti hibák kiderültek a Novoth Autónál (korrektek, rendesek). Hosszú távon megéri... remélem.

UPDATE - 2014. szeptember - 13000 km után sincs semmi gond vele - jól is néznénk ki, ha ezek után lenne.

UPDATE - 2014 október - 149.000 km-nél járok, a hátsó féktárcsák és betétek most lettek cserélve, Brembo. Na, ezekkel már tényleg korán közbelép az ABS, túl korán. Viszont ami érdekes, hogy sima, új aszfalton közel sem annyira korán, csak a rossz minőségűn. Meg is lepődtem, a múltkor a Mecsekben a jó úton kipróbáltam, satuztam és a szemem majd kiesett a helyéről, úgy megálltunk. Szóval minden aszfaltfüggő. :) Ami ZAVARÓ: az új fékek nyikorognak "csordogálásból" fékezéskor/parkoláskor fékezéskor. Remélem csak ideiglenesen. - megoldódott!
8 hónapja van meg az autó, sok pénzem van benne, de megfordult a fejemben, hogy a praktikum egyszerűen nem engedi sokáig megtartani. Hiányzik a kombi, hiába. Csak ne lenne ennyire jó vezetni!!!

UPDATE - 2014. december
A 153.000 km-t átlépve csak egy elporladt műanyag Y-eloszót kellett cserélnem, ablakmosó gumicső elosztó. 5 deci olajat töltöttem után, bár még nem volt alacsony szinten, azért erre mindig ügyelek, hogy sosem érje el a minimumot. 155.000-nél lesz olajcsere. A fékek még mindig nyikorognak, de nem olyan erősen.

UPDATE - 2015. február - nagyszerviz, teljes átnézés: motor- (Castrol Edge 0w40) és váltóműolaj cserélve, szűrők cserélve. Minden rendben, 56.000 HUF sem húzós annyira.

UPDATE - 2015 júniusa - 164.000 km (nálam 31000), hibátlanul, csak a bőr belső kopik jobban az átlag autóbőröknél, pedig rendszeresen ápolom. A fogyasztás 8,7-11,7 között (országút - Budapest).

UPDATE - 2016 ősze - Budapesten kín vezetni, nem ide való, nem is használom rendszeresen.

UPDATE - 2017 decembere - eladtam, bővül a család, kell valami nagyobb. Nagyon szerettük, a ráköltött másfélmillió forint ellenére. Mindig élmény volt vele menni. Megérte.

Hibalista

- Mikor megvettem, a kis motor-ikon sokszor villogott, kiolvasni semmit sem sikerült a szervizben, csak, hogy "gyujtáskimaradás a 2. hengerben" - Novoth Tiborék rájöttek kompressziómérésnél: motorfelújítás megtörtént, 580.000 forint. Jobban megy, kevesebbet eszik és szebb a hangja is. - - A hátsó guminyomás-ellenőrzők autópályán felváltva hibát jeleznek, de a guminyomást többször ellenőrizve ezek csak vaklármák. Maguktól helyrejönnek városban - valószínűleg csak a fordulatot veszíti el a rendszer. - A műanyag motorburkolat törött - vásárlásnál nem vettem észre - 59.000 a gyári, ebay-ről postával használtan 15.000 Ft volt. - A motortér gumiszigetelése a szélvédő felől, pont a motor felett elengedett a hőhatás miatt. Megjavítva. - A gyári cd-tár elromlott (így vettem), ebayről rendeltem egy használtat 28.000 Ft-ért. Mivel kérte a kódot, így inkább csak kicseréltem a régi mechanikáját az újéra és működik szépen. - - A zárral nekem semmi bajom - csak belenyúláskor kicsit várni kell, nem kell rögtön rángatni a kilincset. Eddig mindig kinyitotta. Ez egy finom autó ilyen szempontból. :) - A légzsák hibajelző lámpája néha önálló életet él - hiba az ülés alatti kábel kontakthibás volt, megoldva. - - 2014 augusztus: a motorfelújítás után tempósabban közlekedve, hosszabb táv után füstfelhőbe borult több alkalommal: turbó-hűtő cső lelazult a régi fém klippek miatt, megoldották. - - 2014 szeptembere: most jön egy 89.000 ft-os javítás, minden apróságot (kipufogótartó bak - 3-asban motorféknél 2500-felett ütögetést éreztem a könyöklő alól, kormánycsapágy - kattogott, jobb első dobbetét csere - már régen ki volt repedve) cserélni kell, kitisztítani a légkondi kondenzvízelvezető csövét. Ez után remélem már csak szervizelnem kell jó ideig. - - 156.000 km, hibamentesen. - - 162.000 km, semmi hiba, viszont önhibámból megtörtem az autót. Az első lökő jobb sarkával, kb 10 km/h sebességgel rámásztam egy előttem lefékező autó vonóhorgára. Csak a vonóhorog ért hozzám, tehát neki semmi baja nem lett, nem így az én autómnak: lökő betört, ködlámpa kiszakadt, ablakmosótartály megrepedt. CASCO: 10% vagy 200.000 önrész, 490.000 Ft kár (WTF?!?!?!), számlázunk és így csak 290.000 Ft-ot fizetek, cserébe új lökő, ködlámpa, stb. Nem kérdés, hogy kifizetem, mert szeretem az autómat, ellentétben a kókányolással. De így már eladni nem éri meg. - - 2016 nyara - leszakadt a vezetőoldali ablak - ablakmozgató villanymotor csere 25.000 forint. - - 2017 - kb 185000 km, a pesti utak megették a spirálrugókat, ez te gelyenként 120.000 ft volt (gyári, naná). - Kuplung felújítás 210.000 ft (kettőstömegűt még nem kellett). - Első szélvédőn meguntam a kavicsfelverődéseket, 35.000 ft volt a csere, 10 év garanciával. - - Amit mindenkinek a figyelmébe ajánlok: csak kívül-belül szépen gondozott, dokumentált előéletű, a használat módjának megfelelően karbantartott autót vásároljatok. Nézzétek meg a "sarkokat". - Mindennapokban is használható élményautónak ár/érték arányban a legjobb.

Ide hordtam szervizbe

Autó Brand Veszprém - eddig hibátlanok, jól kommunikálnak, korrektek, bár "csak" kisebb javítások voltak.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Novoth Autó - eleddig, minden komplikáció ellenére jól végzik a dolgukat.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2004
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 133000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 65000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? V50 1.6d (2008) Következő autója? S80 2.0T Black edition
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (521 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)