Franciázás sok élménnyel és a kiszámítható csalódásokkal
Szöveges ítélet
Elsőként, akik szidják a márkát: az autó 66.000 km alatt egy alkalommal kellett trélerezni, mikor a kuplunk beesett - ez egy minden autónál bekövetkező kuplungszerkezet kopás miatt volt. Utaztunk vele 2000 km-t Horvátországban 40 fokban, Csehország, Ausztria, Szlovénia, télen-nyáron mindene működik (a zárelektronika, a klíma, minden).
Amiért megvettem: az élet arra való, hogy azt tegyük, ami morálisan helyénvaló, de mindemellett élvezzük ki. Ezért ültem át egy 1.6-os, 6 éves dízel kombiból egy 10 éves RS megane-ba. Az első 100 méter után tudtam, hogy megérte.
133000 km-rel vásároltam, szervizkönyvvel.
Általános vélemény: szerintem szép, jól eltalált forma így 10 évesen is és a fekete is jól áll neki. Az előző autóinkhoz (S80 140 le benzin, 525d 177 le, V50 109 le) képest fapados a beltér. Az ajtó akkora súlyú, hogy vigyázni kell mindig a nyitási lendületre, nehogy legyaluljuk a mellettünk állót. Az autóban a gumírozott műanyagok (ajtóbehúzó, műszerfal, stb.) gusztustalanok és mállik a borításuk - típushiba. A kapcsolók kisautósak, igénytelenek. Semmi masszivitás.
Az ülések kényelmesek - nem egy volvo, de azért jó - és az oldaltartásuk éles kanyarokban is megfelelő. A bőrözés szerintem hamar fárad, ahhoz képest, hogy a bmw-nkben 250 000 km után is jobban nézett ki - bár ez függ attól, hogyan gondozták/használták és milyen súlyú volt az előző tulaj. Hely van benne elég, 4 ember kényelmesen elfér hosszú úton is, ha az aszfalt jó minőségű. A csomagtartó is jól pakolható.
A kormány lehetne húsosabb.
A fent említett negatívumok pedig úgy, ahogy vannak nem érdekelnek, mikor vezetem. Igazi élményautó. Harapós, nyomatékos, pörög, ha kell, közvetlen a kormányzása és jó az úttartása, egyenesfutása. Kanyarokban stabil, tapad - főleg a 18-a felnikkel és jó gumikkal. Az úthibák miatt résen kell lenni, megvezetik az autót és pattog is - ezért is kétkezes a kormányzás. De ennek ellenére mindig mosolygok a volánnál. :) Csak a 224 ló érződik nagy néha soknak az első kerekeken, de ez felejthető.
A hatodik fokozat is sportos, nem spórolós. 200-ig gond nélkül gyorsul. A gyári 6,5s 100km/h-ra megvan.
Mivel én 90%-ban országúton használom, a fogyasztása 9l körül van, ha nem sietek. Városban 9,5 - 10,5 l, kivétel Budapesten, ott 11,2 l lett!!! Ilyen teljesítmény mellett ez még tökéletes.
Minden porcikáját szeretem, a máló műanyagokkal együtt. 10-ből 9. Ez a mínusz 1 is csak a gyagyi beltéri anyaghasználat miatt. Ennek ellenére objektíven igyekszem pontozni.
Azt leszögezném, hogy bármilyen öreg is egy sportautó / hot hatch, a minőségi fenntartása minimum 2x annyiba kerül, mint egy hétköznapi autónak, az üzemanyagot nem számolva. Feltéve, ha jó állapotban szeretnénk tartani.
Benzinnel együtt, hitel nélkül, csak a rutin szervizeket, a gumicseréket és a bőrápolót is számolva 60.000-70.000 forintot költök autóra havonta, elosztva mindent. Ha beüt egy javítás - ahogy az meg is történt - az könnyen százezres tétel.
UPDATE - 2014. április - játékautó, vigyázom, szeretem. A gyári ülés kicsit kényelmetlen - hosszú a lábam és bizony kellene a kihúzható ülőlap-hosszabbító. Egyebeket tekintve panaszmentes vagyok.
Ami új tapasztalat, miután összeszoktunk: kanyarokban nem lehet észrevenni, hogy 20-40 km/h-val gyorsabban megyek, mint egy átlag (prémium)autóban. Tényleg mindenki tötymörgőnek tűnik az utakon, kivétel nélkül.
Az anyósülésen ülni ijesztő, ha valaki odalép neki.
UPDATE - 2014. július - a Totalcar letesztelte, ajánlották Novoth Tibor műhelyét: 142.000 km - MOTORFELÚJÍTÁS - a villogó motor-ikon mögötti hibák kiderültek a Novoth Autónál (korrektek, rendesek). Hosszú távon megéri... remélem.
UPDATE - 2014. szeptember - 13000 km után sincs semmi gond vele - jól is néznénk ki, ha ezek után lenne.
UPDATE - 2014 október - 149.000 km-nél járok, a hátsó féktárcsák és betétek most lettek cserélve, Brembo. Na, ezekkel már tényleg korán közbelép az ABS, túl korán. Viszont ami érdekes, hogy sima, új aszfalton közel sem annyira korán, csak a rossz minőségűn. Meg is lepődtem, a múltkor a Mecsekben a jó úton kipróbáltam, satuztam és a szemem majd kiesett a helyéről, úgy megálltunk. Szóval minden aszfaltfüggő. :) Ami ZAVARÓ: az új fékek nyikorognak "csordogálásból" fékezéskor/parkoláskor fékezéskor. Remélem csak ideiglenesen. - megoldódott!
8 hónapja van meg az autó, sok pénzem van benne, de megfordult a fejemben, hogy a praktikum egyszerűen nem engedi sokáig megtartani. Hiányzik a kombi, hiába. Csak ne lenne ennyire jó vezetni!!!
UPDATE - 2014. december
A 153.000 km-t átlépve csak egy elporladt műanyag Y-eloszót kellett cserélnem, ablakmosó gumicső elosztó. 5 deci olajat töltöttem után, bár még nem volt alacsony szinten, azért erre mindig ügyelek, hogy sosem érje el a minimumot. 155.000-nél lesz olajcsere. A fékek még mindig nyikorognak, de nem olyan erősen.
UPDATE - 2015. február - nagyszerviz, teljes átnézés: motor- (Castrol Edge 0w40) és váltóműolaj cserélve, szűrők cserélve. Minden rendben, 56.000 HUF sem húzós annyira.
UPDATE - 2015 júniusa - 164.000 km (nálam 31000), hibátlanul, csak a bőr belső kopik jobban az átlag autóbőröknél, pedig rendszeresen ápolom. A fogyasztás 8,7-11,7 között (országút - Budapest).
UPDATE - 2016 ősze - Budapesten kín vezetni, nem ide való, nem is használom rendszeresen.
UPDATE - 2017 decembere - eladtam, bővül a család, kell valami nagyobb. Nagyon szerettük, a ráköltött másfélmillió forint ellenére. Mindig élmény volt vele menni. Megérte.
Hibalista
- Mikor megvettem, a kis motor-ikon sokszor villogott, kiolvasni semmit sem sikerült a szervizben, csak, hogy "gyujtáskimaradás a 2. hengerben" - Novoth Tiborék rájöttek kompressziómérésnél: motorfelújítás megtörtént, 580.000 forint. Jobban megy, kevesebbet eszik és szebb a hangja is. - - A hátsó guminyomás-ellenőrzők autópályán felváltva hibát jeleznek, de a guminyomást többször ellenőrizve ezek csak vaklármák. Maguktól helyrejönnek városban - valószínűleg csak a fordulatot veszíti el a rendszer. - A műanyag motorburkolat törött - vásárlásnál nem vettem észre - 59.000 a gyári, ebay-ről postával használtan 15.000 Ft volt. - A motortér gumiszigetelése a szélvédő felől, pont a motor felett elengedett a hőhatás miatt. Megjavítva. - A gyári cd-tár elromlott (így vettem), ebayről rendeltem egy használtat 28.000 Ft-ért. Mivel kérte a kódot, így inkább csak kicseréltem a régi mechanikáját az újéra és működik szépen. - - A zárral nekem semmi bajom - csak belenyúláskor kicsit várni kell, nem kell rögtön rángatni a kilincset. Eddig mindig kinyitotta. Ez egy finom autó ilyen szempontból. :) - A légzsák hibajelző lámpája néha önálló életet él - hiba az ülés alatti kábel kontakthibás volt, megoldva. - - 2014 augusztus: a motorfelújítás után tempósabban közlekedve, hosszabb táv után füstfelhőbe borult több alkalommal: turbó-hűtő cső lelazult a régi fém klippek miatt, megoldották. - - 2014 szeptembere: most jön egy 89.000 ft-os javítás, minden apróságot (kipufogótartó bak - 3-asban motorféknél 2500-felett ütögetést éreztem a könyöklő alól, kormánycsapágy - kattogott, jobb első dobbetét csere - már régen ki volt repedve) cserélni kell, kitisztítani a légkondi kondenzvízelvezető csövét. Ez után remélem már csak szervizelnem kell jó ideig. - - 156.000 km, hibamentesen. - - 162.000 km, semmi hiba, viszont önhibámból megtörtem az autót. Az első lökő jobb sarkával, kb 10 km/h sebességgel rámásztam egy előttem lefékező autó vonóhorgára. Csak a vonóhorog ért hozzám, tehát neki semmi baja nem lett, nem így az én autómnak: lökő betört, ködlámpa kiszakadt, ablakmosótartály megrepedt. CASCO: 10% vagy 200.000 önrész, 490.000 Ft kár (WTF?!?!?!), számlázunk és így csak 290.000 Ft-ot fizetek, cserébe új lökő, ködlámpa, stb. Nem kérdés, hogy kifizetem, mert szeretem az autómat, ellentétben a kókányolással. De így már eladni nem éri meg. - - 2016 nyara - leszakadt a vezetőoldali ablak - ablakmozgató villanymotor csere 25.000 forint. - - 2017 - kb 185000 km, a pesti utak megették a spirálrugókat, ez te gelyenként 120.000 ft volt (gyári, naná). - Kuplung felújítás 210.000 ft (kettőstömegűt még nem kellett). - Első szélvédőn meguntam a kavicsfelverődéseket, 35.000 ft volt a csere, 10 év garanciával. - - Amit mindenkinek a figyelmébe ajánlok: csak kívül-belül szépen gondozott, dokumentált előéletű, a használat módjának megfelelően karbantartott autót vásároljatok. Nézzétek meg a "sarkokat". - Mindennapokban is használható élményautónak ár/érték arányban a legjobb.
Ide hordtam szervizbe
Autó Brand Veszprém - eddig hibátlanok, jól kommunikálnak, korrektek, bár "csak" kisebb javítások voltak.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Novoth Autó - eleddig, minden komplikáció ellenére jól végzik a dolgukat.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 133000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | V50 1.6d (2008) | Következő autója? | S80 2.0T Black edition |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
