Nyugodt szívvel ajánlom (még mindig)!
Szöveges ítélet
2005. május: a Mégane el?tt egy újonnann vásárolt (2002.) Twingót használtam. Ezt megel?z?en kizárólag japán autóm volt, a Twingóba a formája miatt szerettem bele. Sokan óva intettek a Renaultoktól, de a Twingo mindamellett, hogy döbbenetes bels? térrel rendelkezik, meglehet?sen üzembiztos volt. Ezért is döntöttem a Mégane mellett, továbbá a kasztni egyedi szépsége és a dízel motorral szerelt kivitel akciós ára (bruttó 3.900 eFt, kedvezményes hitel: 1.99% THM) is a megvásárlására ösztökélt.
A Mégane nagyon kényelmes utazóautó. Kiváló a vezetési pozíció, a deréktámaszos vezet?ülés, megnyugtató a kocsi bizonyítottan kiemelked? aktív és passzív biztonsága. Ezzel a motorral csodákra nem képes, viselkedése tapasztalatom szerint a ´90-es években gyártott VW 1.9 TD-re hasonlít. Kivéve a fogyasztását, ami egyszer?en pazar egy ekkora autóhoz: átlag 5.5 - 5.8 L/100km, téli üzemet is beleértve.
Autópályán fél terheléssel 150 -160 km/óra tempó gond nélkül tartható, bár ekkor érezhet?en a kis motor teljesít?képességének határán üzemel. Végsebessége saját mérésem szerint 175 km/óra. A honi útviszonyokhoz mind a menetkomfort, mind a kocsi rugalmassága megfelel?. A váltó nem "németes", de teljesen használható, a napi forgalomban semmi gond nincs vele. Az alapfelszereltség b?séges, de nem túl drágán b?víthet? (ajánlom férfiaknak is az ülésf?tést!!!). A m?szerfali elemek nagy h?mérséklet különbség esetén (hideg autó és meleg leveg?, vagy meleg kasztni - légkondi) egy darabig, csupán egy-két illesztésnél - abszolút nem zavaróan - megszólalnak.
Összességében ár-érték arányt figyelembe véve nehéz jobb ajánlatot találni ma Magyarországon.
2007. decembere: igazán semmi újdonságot a két és fél éve írtakhoz hozzátenni nem tudok, s ez így van jól. Az autó azóta megtett közel százezer kilométert, s egy biztosítékcserén kívül semmi rendkívüli baja nem volt. Hihetetlennek hangzik, de a motor érzésem szerint most jobban megy, mint egy éve, az átlagfogyasztás beállt 5 liter körüli értékre. Kötelező szervízen kívül (olaj, fékbetétek, szíjak) semmi, de tényleg. Ami kicsit bosszantó, hogy a fényszórók félévente kiégnek, s elég körülményes azokat kicserélni (főleg a jobboldalit). Esküszöm a Shell prémium gázolajára, eddig mást nem is tankoltam. Hozzáértő ismerősöm szerint, a prémium gázolaj hosszabb távon fejti ki előnyös hatásait, s az elméletét én Renault-ommal látja igazolva.
Összességében: ez egy jó családi autó, mely megéri a pénzét, biztonságos, megbízható, korszerű és (relatíve) olcsón fenntartható. Nincs az a német vagy japán autó, mely ennél többet tud.
még egy fontos momentum: a szervíz egyre jobb!
Hibalista
- bal els? fényszóró pár hónap után kiégett, kormányzár bizonyos állásokban balra fordítva kiakad.
Ide hordtam szervizbe
Renault Császár Kft. Zalaegerszeg
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 95000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Twingo 1.2 16v Privilége | Következő autója? | Renault |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
