Nincs jobb ezért az árért
Szöveges ítélet
Az elmúlt tizenkét évben levezettem cca. egymillió km-t különféle autókkal, de ez az első, amibe bármilyen csodajárgányból sem csalódás visszaülni. A kényelmén kívül talán minden tulajdonságban van jobb a kategóriájában, de összességében most sem tudnék mást választani ötmillió alatt. A fogyasztással különösen meg vagyok elégedve. A 7,5-8 literes átlag nem rossz egy ekkora autótól, ha nótórius szabálykövető vagy hét liter alatt is elautózhatsz városon kívül!
A hosszó távú utazókényelmét (ülések, alacsony zajszint, hely, dinamizmus) jobbnak érzem a kollégám Mazda 6-osánál, azt vezetve folyton azon töprengek, mitől kerül ez az autó két millával többe az enyémnél. A kétliteres motornál vannak erősebbek, de a nyomatékkarakterisztikája miatt akár hetvenről lehet vele előzni hatodikban (190 NM 3600-as fordulaton). A Mazda azonos méretű Ford(!) motorja bár tíz lóerővel erősebb, hasonló manővernél gyöngyözni kezd a homlokod, hogy előbb eléred-e a megváltást jelentő négyezres fordulatot, mint a szembe jövő kamion téged...
Visszatérve: ez a negyedik Renault-m, és eddig egyiknek a megbízhatóságával sem volt különösebb gondom. Sokak tanácsa ellenére én betartom a 30 ezrenkénti olajcsere intervallumot, és bőven 200 ezer fölött sem volt érzékelhető olajfogyasztásom, vagy meghibásodásom egyik autóval ill. motorral sem. Ennek persze feltétele, hogy jelen légy az olaj- és szűrőcserénél, és ha lehet, te vidd az olajat. Ne legyenek illúzióid, ha te, vagy hozzáértő ismerősöd nincs jelen, a szervizek ott vágnak át, ahol tudnak. Ezzel megérkeztünk az autó ill. a márka leggyengébb pontjához, a szervizekhez. Én már kétszer cseréltem márkakereskedőt a műhely hozzáállása miatt, de az importőrt is csak addig érdekled, amíg a megrendelőlapot kitöltöd. Az, hogy a 120 ezres nagyszervíz munkadíja 80 ezer forint (négy óra alatt végeztek vele!) egyenesen felháborító. A vízpumpacsere másfél órás normaidejét ugyanúgy kifizettetik veled a vezérműszíj cseréjekor, mintha csak a pumpát cseréltetnét, pedig ha a szíj le van szedve, csak öt perc pluszmunka. Ugyanúgy fölszámolják a hűtőfolyadék és hosszbordás szíj cseréjének munkadíját is, pedig ugye az újat betölteni ill. feltennei nem tart tovább egy perccel sem, mintha a régit kapnád vissza. Ügyes... Ha valaha is elpártolnék a márkától, az emiatt lesz. Volt szerncsém egy családtag Toyota-ját vinni garanciális szervizbe, ahol az autó természetesen nem produkálta a hibát, mégis azt mondták, hogy ha én hallottam, akkor biztosan úgy volt, és már rendelik is az alkatrészt. Amíg az olajcsere számlája készült, egy bőrfotelben ülve kávéztam, és amikor fizetnem kellett, nem engem hívtak a pulthoz, hanem a szervizvezető jött hozzám, elvette a pénzt, majd visszahozta a visszajárót! Mindezt úgy, hogy az autó nem ott lett vásárolva, én vittem az olajat, és lakhelyem távolsága miatt nyilvánvalóan nem fogom őket autóvásárlással, vagy további műhelylátogatásokkal gazdagítani!!!
Hibalista
- Bal hátsó lengéscsillapító 60 ezernél
- Központi zár nyomógombja a bal hátsó kilincsen
- 30 ezrenként tompított izzó
Ide hordtam szervizbe
Nyitrai-Pécs
Sajnos ők voltak közel, pedig már volt velük rossz tapasztalatom egy Clio-val. Amikor egy fékbetétcsere után 46 km-rel többet mutatott az óra, betelt a pohár.
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Sziko-Petrol, Kaposszekcső
Kissé slendrián banda, és csak addig segítőkészek, amíg nem akarsz garanciában cseréltetni valamit. Újabban nem fogadják el a hozott olajat, ami felháborító és törvénytelen, így a garancia lejárta után a közelükbe sem megyek. Ha újra Renault-t veszek, talán garanciaidőben sem...
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | MeganeII 1.6 | Következő autója? | Kíváncsi vagyok, meddig birja... |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
