Mindent a szemnek...
Szöveges ítélet
El?re leszögezném, hogy francia-autó buzi vagyok, imádom azt a stílust, ami visszaköszön a csigazabálók minden megmozdulásából.
Nagyon szép, kedves kis autó, jópofa design (nekem tetszik), kellemes bels? tér, király a csupa üveg tet?, Privilege felszereltséggel igényes anyagok a bels? térben. Szóval minden nagyon szép és jó, amíg csak nézni kell. Csak használni ne kelljen...
Két hónapos autóban már szépen elkezdtek zörögni a dolgok és a legtöbb okát még a mai napig sem sikerült azonosítani. Nem csak nekem, a szervízeknek sem.
A motort kivéve - ami ahhoz képest, hogy csak egy kis 1500-ös dízel nagyon meglep? dinamikával dolgozik - túl sok jót nem lehet elmondani a gépr?l. Az összeszerelés min?sége sajnos még mindig a "legendás" francia, akárhogyan is reklámozzák, hogy változott, egyszer?en nem igaz.
A futóm? túl lágy, viszont a segge keresztirányú bordákon kanyarban elpattog, ami egyszer?en érthetetlen. El?ször a 17-es felnikre gyanakodtam, de ugyanazt csinálja 16-os acélfelnivel is téligumival. Ennyit a sokcsillagos NCAP biztonságról...
A fogyasztása 1 literrel magasabb a megadott gyári értékeknél, pedig igazán nem hajtom.
Azt a barmot, aki kitalálta, hogy az izzót a kerékdobon nyitott nyiláson benyúlva, inszeminátorokat megszégyenít? kézügyességel lehessen csak cserélni egész életére eltiltanám az autótervezést?l. Különösen úgy, hogy a jobb oldali izzó kb félévente kiég. Persze erre is csak a vállukat vonogatják a szervízben.
Szervíz: nem tudom, hogy mennyire magyar sajátosság, mivel ez az els? új autóm, de tragédia, amit a márkaszervízekben megengednek maguknak. Az, hogy az ember kiad majd 5 millió forintot egy termékre, ami messze nem tudja azt, amit állítanak róla egy dolog, de amikor ehhez még a szervíz is hozzátesz, az már sok.
Néhány ezer km után elkezdett a tet?ablak zörögni és nagyobb sebességnél fütyülni. Visszavittem a szervízbe, buzeráltak rajta, persze semmi nem változott. Ezt még 3-szor eljátszottuk, ami, lévén, hogy Hatvanban vettem az autót, Pestr?l oda-vissza szinte félnapos játék. Csereautó, arra is matrica, benziköltség, id?, stb. nem kevés bosszúság után azt mondták, hogy nincs erre megoldás, gyári hiba, jelzik a franciáknak és kész. Ekkor egy ügyvéd javaslatára hivatalos útra tereltem a dolgot és küldtünk nekik egy kedves felszólító levelet. Csodák-csodájára azonnal ki tudták cserélni a komplett üvegtet?t, ami azóta tökéletesen m?ködik. Egyszer?en csak hülyének néztek!
Legutóbbi kaptam egy levelet egyenesen Franciaországból, hogy a saját biztonságom érdekében haladéktalanul vigyem be egy szervízbe a gépet, mert a futóm?n valamit cserélni kell. Megtettem, azt mondták, hogy nem tudják azonnal kicserélni a rugókat, meg kell rendelni és majd szólnak. Eltelt két hónap, amikor már nem bírtam tovább felhívtam ?ket, mire mondta a csávó, hogy megérkezett az alkatrész, vigyem be. Ha nem hívom, nem tudom mikor szóltak volna. És ha mondjuk fejreállok és kiderül, hogy a rugókkal valami nem stimmelt, akkor az örököseim gondolom rohangálhattak volna évekig a bíróságra, hogy ki a hibás...
Szóval amit tudok: nem veszek többet francia autót, bármennyire is tetszik és csak olyan márkát fogok választani, amelyiknek a szervízér?l jót mondanak - már ha van ilyen...
Hibalista
- üvegtet? - cserélni kellett
- hátsó ablaktörl? - néha nem hajlandó törölni
- kipufogó - hozzáért a padlólemezhez és zörgött
- tet?kárpit - tép?zárral(!) van rögzítve. illetve csak lenne, mert lifeg
- CD lejátszó - két hétig fogvatartotta egy lemezem, mire hajlandó volt visszaadni
Ide hordtam szervizbe
Renault Hatvan
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Renault Ház Bp
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | R 19 | Következő autója? | BMW |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.2/10) |
