Megbízható munkatárs napi használatra
Szöveges ítélet
Két egyforma autót vettünk, előre tudottan extra futásteljesítményre.
A Renault 2 év kilóméter korlátozás nélküli garanciát igért, illetve ma is igér. Sajnos ez nem igaz, mert belső szabályozásuk szerint a futómű egyes elemeire csak 60.000, más alkatrészekre 100.000 km-ig vállalnak garanciát.
Kilincseket valóban lecserélik vita nélkül még a 23 hónapban is.
Nem panaszkodhatunk nekünk mindkét autóban mindent garanciában cseréltek, de ezért nagyon sokat kellett vitázni. Megoldották a szervízben, de milyen statisztikai adatok jönnek ki így a gyárnak? Ha nekem a lengéscsillapítómat (igaz, a másodikat) 120.000 km-nél kellett kicserélni és azt ráírták agy 50.000-es autóra, milyen következtetéseket lehet ebből levonni?
Szóval semmi gond a szervízzel de a hazai márkeképviselet megtévesztő reklámja megére(ne) egy misét.
A kipufogó mellett van egy hővédő lemez, ami egy kis felverődő esőtől, vagy latyaktól azonnal ráhajlik a kipufogó csövére és utána zörög indításkor, és úgy általában hangosabb lesz az autó.
Szerettem ezt az autót, rendkívül kényelmes, megbízható és elegáns! Ami nagyon nem tetszett, hogy az első oszlopok mellett nincs esőlevezető elem, így a legkisebb eső után is nehéz kilátni az első ajtók ablakán. Ciki.
Izzót cserélni az első lámpatestekben agyrém, azzal cseréltetném az összeset, aki ezt tervezte! Állandó bevétel a szervízeknek. Megérdemlik a díjat, ne sajnáljuk tőlük, szívás az egész!
Az utastér kialakítása szép, a bőr-szövet kárpit strapabíró, nem koszolódik. Esztétikus a színkombináció, nekem nagyon tetszik még most is.
Motor nem túl erős, de megy. Az biztos, 1,6-os alatt nem is adnék el hozzá benzinmotort, mivel a kasztni elég nagy és nehéz. Ez a minimum, ami kell hozzá!
Fogyasztása szerintem kiváló. Télen nyáron el járok vele 7 liter alatt. 90 - 110 között szoktam utazni, autópályán 130. Lenyugodtam már annyira, hogy a 10-20 kilométernyi sebességkülönbség az első kocsisor utolérésénél elveszik, akkor meg minek. Autópályán persze más a helyzet, főleg, ha mondjuk Rómáig megy az ember fia.
Szóval hideg, vagy meleg nem befolyásolja döntően a fogyastást, ez normális és kezelhető.
Csomagtartó nagy, limuzinok adottságainak megfelelően szűk rakodónyílással, de ez is elfogadható.
A klíma elég gyenge, nem képes a felmelegedett autót lehűteni belátható időn belül. Érdekes módon a hátsó kerekeken lévő gumik sokkal jobban kopnak, mint a meghajtott kerekek gumijai!
Állítólag a ráncfelvart változatban ezeken módosított a gyár.
A hibalistában említett klímának egyébként - utólag - egyszerű baja volt. Igaz 3 napig küzdöttek vele, mindent kicseréltek az autóban, de nem lett jó. Még a központi szervíz is próbálkozott vele. A megoldást a hűtők KÜLSŐ tisztítása és mosása lett! Kevés volt az átáramló levegő a berakódott bogarak és egyéb kosz miatt! (Sajnos visszarakták a régi alkatrészeket.)
Összességében nagyon jó autó, szeretem. Soha rosszabb ne legyen. Egy alkalommal sem hagyott ott az úton! Még két hónapja van nálam....
Akinek tetszik, nyugodtan vegye meg, nem fog csalódni!
Hibalista
- Kilincsk (4) két ízben, közben néha 1-1
- Lengéscsillapító az első két keréken
- Toronycsapágyak 2 alkalommal
- Hővédő lemez a kipufogónál (konstrukciós hiba!)
- Kuplung nagyon fent fog, de automata, nem tudnak(?) vele mit csinálni.
Ide hordtam szervizbe
Szolnok, itt vettük, de egy alkalommal voltunk csak itt
Kecskemét, soka autó, sokat kell várni időpontra, aránylag korrekt kiszolgálás
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Cegléd, gyorsan, rövid határidőre vállalnak
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 130000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra | Következő autója? | Soka SuperB |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
