Megbízható francia
Szöveges ítélet
Igazából soha nem akartam Renaultot venni, de mivel új kocsit akartam és akkor nem jött ki a többi márka új típussal, én meg nem akartam kifutó típust venni, a Megane mellett döntöttem.Nekem a Limusine jobban tetszett volna de mivel a lányom és a feleségem el volt ájulva az 5 ajtós Berline formájától, ezért hagytam, hogy beleszóljanak a választásba.Igazából ezt nem is bántam meg.Az autó nagyon kényelmes ezt nem csak én mondom, hanem többen akik benne ültek így gondolták.A menetzaj kifejezetten kicsi, zörejeket csak akkor lehetett hallani ha hideg téli reggeleken nagyon lehűlt az autó.Ami kicsit idegesítő, hogy esőben a csomagtérajtót felnyitva vagy várni kell min. 10 másodpercet, vagy ha azonnal behajolok pakolni, utána kb fél deci vizet lehet kicsavarni a pullóveremből. Ugyanis az ötajtós csomagtérajtajának tervezésekor enyhén szólva sem a célszerűség volt a szempont, igy a nagyon dizájnos ajtóból felnyitáskor szépen kicsöpög a víz.
Ezenkívül más negatívumot a 4 év használat alatt nem találtam, ami meghibásodás volt rajta, azt szerencsére éppen a garancia lejárta előtt produkálta.
Motorikusan persze a Calibrához nem lehet hasonlítani, de az 1.6-os motor 115 lóereje normál autózáshoz elegendő és az ehhez tartozó átlag kb:7,3 literes átlagfogyasztás is jónak mondható.Ebben kb 50% városi használat volt.Országúton 6 literrel is ki lehet jönni, míg autópályán 150-es folyamatos tempónál kevéssel 8 l felett eszik.Persze német autópályára gondolok:)
A gyári Continental gumik jól tapadnak és nagyon komfortosak, de ne akarjunk velük 40000 km-nél többet elmenni.
Összeségében az autó pozitív csalódást keltett bennem, vásárláskor kicsit féltem a francia autóktól. Most is csak azért válok meg tőle, mert egy nyomatékosabb dízelt szeretnék.Így esett a választásom egy Alfa 156 2,4 Jtd-re. Remélem a francia autó után az olasz sem okoz csalódást, annál is inkább mert feleségem évek óta Fiattal jár és nagyon elégedett vele.De ez már egy másik történet...
Hibalista
- 1.Irányjelzőkapcsoló csere 1 napos korában
- 2. Gyújtótrafó 35000km-nél.(mind a 4-et garanciában cserélték)
- 3. 37000Km-nél elektronikai hiba a motorvezérlésnél (néha rángatott) 1 óra alatt megjavították
- 4. 90000 km-nélLengőkar+csukló csere
Ide hordtam szervizbe
Renault Iniciál Győr
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Calibra | Következő autója? | Alfa 156 Jtd |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
